ЦІННІСНО-МОТИВАЦІЙНА СКЛАДОВА МЕТОДИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ: СУТНІСТЬ І ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ

Автор(и)

  • Natalia Nikula Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.9

Ключові слова:

методична культура вчителя початкових класів, ціннісно-мотиваційний компонент, ціннісні орієнтації, професійно-особистісна мотивація

Анотація

Обґрунтовано, що однією з провідних умов формування методичної культури вчителя початкових класів і фактором, який спонукає до засвоєння ефективних моделей професійно-методичної діяльності, є ціннісно-мотиваційний компонент. З метою чіткого розуміння змісту означеного явища визначено його критерії: система ціннісних орієнтацій та професійно-особистісна мотивація. На основі аналізу наукових джерел, встановлено, що ціннісні орієнтації – це сукупність цінностей, спрямованих на професійно-методичну діяльність, яка проявляється в індивідуальному позитивному ставленні до неї, характеризується усвідомленістю її ролі для формування методичної культури. Визначено сутність професійно-особистісної мотивації як індивідуального утворення особистості вчителя початкових класів, що включає професійно-особистісні мотиви, інтереси, потреби, сформованість яких є чітким орієнтиром і внутрішнім поштовхом для формування методичної культури. Обґрунтовано систему заходів формування ціннісно-мотиваційної складової, а саме: групові та індивідуальні бесіди, вправи на цілепокладання, тренінгові вправи, дискусії, колективно-творчі обговорення, рольові ігри, семінар-практикум.

Біографія автора

Natalia Nikula, Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича

асистент

Посилання

Isaiev I. F. Profesijno-pedahohichna kul'tura iak predmet naukovoho doslidzhennia [Developmental and pedagogical psychology] Teoretychni pytannia kul'tury, osvity ta vykhovannia, 2010. # 42. P. 143–147.

Luk'ianova L. B. Osvita doroslykh: korotkyj terminolohichnyj slovnyk [Adult education: a brief glossary of terms] Avt.-uporiad. L. B. Luk'ianova, O. V. Anischenko., K.; Nizhyn: Vydavets' PP Lysenko M. M., 2014, 108 p.

Pedahohichna majsternist': pidruchnyk [Pedagogical skills: Textbook], I. A. Ziaziun, L. V. Kramuschenko, I. F. Kryvonos ta in. – 3-ie vyd., dop. i pererob., K.: SPD Bohdanova A. M., 2008, 376 p.

Pechers'ka H. O. Profesijni tsinnisni oriientatsii vchyteliv [Professional value orientation of teachers] Psykholohichni nauky: zbirnyk naukovykh prats, 2013. V. 2, # 10, P. 252–257.

Solovjova Yu. O. Formuvannia aksiolohichnoi kul'tury majbutn'oho vchytelia [Formation axiological culture of the future teacher], avtoref. dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04, Kharkiv, 2006, 21p.

Tsiuniak O. P. Formuvannia profesijnoi kul'tury majbutnikh mahistriv pochatkovoi osvity u vyschykh navchal'nykh zakladakh [Formation of professional culture of future masters in elementary education in institutions of higher education], dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04, K., 2015, 220 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Nikula, N. (2017). ЦІННІСНО-МОТИВАЦІЙНА СКЛАДОВА МЕТОДИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ: СУТНІСТЬ І ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 55–60. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.9