СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ І ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Тetiana Veretenko Київський університет імені Б. Грінченка, Ukraine
  • Мaryna Lekholetova Київський університет імені Б. Грінченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.14

Ключові слова:

здоров’язберігальна компетентність, соціальний педагог, соціальний працівник, педагогічні умови

Анотація

Уточнено сутність ключових понять за темою дослідження. Встановлено місце здоров’язберігальної компетентності у професійній діяльності майбутніх соціальних педагогів і працівників. Підвищення рівня здоров’язберігальної компетентності студентів розглянуто як одне із пріоритетних завдань професійної підготовки у вищих навчальних закладах (ВНЗ). На основі теоретичних положень проаналізованих досліджень визначено організаційно-педагогічні, психолого-педагогічні і методичні умови формування здоров’язберігальної компетентності майбутніх соціальних педагогів і працівників під час їх професійної підготовки. Обґрунтовано, що врахування зазначених груп педагогічних умов у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів і працівників підвищить рівень їх здоров’язберігальної компетентності, а саме: прийняття студентами ролі здоров’язберігальної компетентності у досягненні професійної мети; встановлення взаємозв’язків між вивченням навчальних предметів здоров’язберігального спрямування з фаховою діяльністю; усвідомлення необхідності дотримання основних правил здоров’язберігання; здійснення самооцінки, самоаналізу щодо рівня власної здоров’язберігальної компетентності.

Біографії авторів

Тetiana Veretenko, Київський університет імені Б. Грінченка

кандидат педагогічних наук, професор

Мaryna Lekholetova, Київський університет імені Б. Грінченка

викладач

Посилання

Bobryts'ka V. I. Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia u majbutnikh uchyteliv: monohrafiia [Formation healthy lifestyle in the future teachers: monograph], Poltava: TOV «Polihrafichnyj tsentr «Skajtek»», 2006. 432 p.

Vysotskyj S. V. Struktura psykholoho-pedahohycheskyj uslovyj formyrovanyia poyskovo-tvorcheskoj napravlennosty lychnosty v protsesse obuchenyia [The structure of psycho-pedagogical conditions of formation of the search and the creative orientation of the person in the learning process], Naukovyj visnyk Pivdennoukrains'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushyns'koho: zb. nauk. prats'. Odesa, 1999. V. 8–9, P. 90–94.

Honcharenko S. U. Metodyka navchannia i naukovykh doslidzhen' u vyschij shkoli [Methods of teaching and research in higher education], K.: Vyscha shkola, 2003, 323 p.

Dzhuryns'kyj P. B. Tekhnolohichnyj kontsept protsesu pidhotovky majbutnikh uchyteliv fizychnoi kul'tury do zdorov'iazberezhuval'noi profesijnoi diial'nosti [The technological concept of the process of preparation of future teachers of physical training to professional activity health-preserving], Visnyk Natsional'noi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy: elektron. nauk. fakhove vydannia. V. 1. Khmel'nyts'kyj, 2015. – [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2015_1_6.

Dukhanyna N. M. Pedahohycheskye uslovyia: suschnost', problemy, vydy y funktsyy [Pedagogical conditions: essence, problems, types and functions], Istoriko-pedagogicheskie issledovanija. Kyiv: Publisher NPU im. MP Dragomanova, 2011. V. 5, P. 103–105.

Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsial'noi sfery [Encyclopaedia for professionals of the social sphere] za zah. red. prof. I. D. Zvierievoi. 2-he vyd. K.; Simferopol', Universam, 2013, 536 p.

Lando O. A. Spetsyfyka modely upravlenyia formyrovanyem zdorov'esberehaiuschej kompetentnosty buduschykh uchytelej nachal'noho obrazovanyia [The specifics of management model the formation of health-preserving competence of the future teachers of primary education], Pedahohichni nauky. Scientific Journal «ScienceRise». 2015. # 4/1 (9), P. 65–71. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://journals.uran.ua/sciencerise/article/view/40596/38225.

Lekholetova M. M. Formuvannia zdorov'iazberihal'noi kompetentnosti iak zavdannia profesijnoi pidhotovky majbutnikh fakhivtsiv sotsial'noi sfery [Formation of health-preserving competence as a problem of the professional training of future specialists of the social sphere], Ukraina v humanitarnykh i sotsial'no-ekonomichnykh vymirakh: materialy Vseukr. nauk. konferentsii, 29–30 kvitnia 2016 r., DNU im. Olesia Honchara. Ch. I. Dnipropetrovs'k, Roial Prynt, 2016, P. 186–188.

Osadchenko T. M. Vykorystannia zdorov'iazberezhuval'nykh tekhnolohij iak pedahohichna umova pidhotovky majbutn'oho vchytelia pochatkovoi shkoly [Using health-preserving technologies as a pedagogical condition of preparation of the future teacher of primary school], Vytoky pedahohichnoi majsternosti. Poltava, Vyd-vo PNPU imeni V. H. Korolenka, 2015. V. 15, P. 229–233.

Povidajchyk O. S. Formuvannia informatsijnoi kul'tury majbutn'oho sotsial'noho pratsivnyka v protsesi profesijnoi pidhotovky [Formation of information culture of the future social worker in the process of training], dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04, Uzhhorod, 2007, 278 p.

Khrykov Ye. M. Pedahohichni umovy iak skladova naukovykh znan' [Pedagogical conditions as part of scientific knowledge], Shliakh osvity, 2011. #2 (60), P. 11–15.

Tsys' V. V. Formuvannia hotovnosti vchyteliv u pisliadyplomnij osviti do zastosuvannia pedahohichnykh zdorov'iazberezhuval'nykh tekhnolohij u pochatkovij shkoli [Formation of readiness of teachers in postgraduate education to the use of health-preserving technologies in primary school], avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04, Chernihiv, 2011, 20 p.

Sheremeta M. M. Faktory, scho nehatyvno vplyvaiut' na zdorov'iazberihannia majbutnikh sotsial'nykh pedahohiv ta rol' vyschykh navchal'nykh zakladiv u ikh podolanni [Factors affecting the health-preserving future social teachers and the role of higher education institutions in overcoming them], Doslidzhennia molodykh uchenykh u konteksti rozvytku suchasnoi nauky: Materialy IV schorichnoi Vseukr. nauk.-prakt. konferentsii, 27 bereznia 2014 r. K.: Vyd-vo Kyiv. un-tu im. B. Hrinchenka, 2014, P. 187–192.

Shekhavtsova S. O. Poniattia «pedahohichni umovy» v konteksti formuvannia sub'iektnosti majbutnikh uchyteliv u protsesi fakhovoi pidhotovky [The concept of «pedagogical conditions» in the context of the formation of subjectivity in the process of future teachers of vocational training], Humanitarnyj visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmel'nyts'kyj derzhavnyj pedahohichnyj universytet imeni Hryhoriia Skovorody». Dodatok 1 do vyp. 36. T. VIII (68): Temat. vypusk «Vyscha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do ievropejs'koho osvitn'oho prostoru». K.: Hnozys, 2016, P. 413–420.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Veretenko Т., & Lekholetova М. (2017). СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ І ПРАЦІВНИКІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 85–92. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.14