СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КРАЇНАХ СХІДНОЇ ЄВРОПИ

Автор(и)

  • Kateryna Binytska Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.25

Ключові слова:

соціально-економічний розвиток, професійна педагогічна підготовка, вчитель, початкова освіта

Анотація

Розглянуто соціально-економічні умови розвитку системи професійної підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в країнах Східної Європи. Узагальнено, що від початку соціально-економічних трансформацій в країнах регіону у 1990 р. розпочався демократичний розвиток освіти і сформувалися нові системи професійної підготовки педагогів, у т. ч. вчителів для початкової ланки освіти. Вказано, що в процесі розвитку освітніх систем країн Східної Європи в 1990-і роки були сформульовані і почали реалізовуватися практичні універсальні цілі освіти, включаючи початкову. Показано, що зміни в соціально-економічному, культурному, геополітичному контексті Європи зумовили трансформацію цілей і завдань освіти, які нині спрямовані на її наближення до реального життя. Відзначено, що соціально-економічні трансформації в країнах вказаного регіону позитивно вплинули на підвищення рівня і зростання якості національних освітніх систем.

Біографія автора

Kateryna Binytska, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bettel Dzh. Reforma sistemy ekzamenov i otsenivaniia: obzor opyta stran Tsentralnoi i Vostochnoi Yevropy[The reform of exams system and estimation]. Available at: https://refdb.ru/look/2470803.html.

Ishchuk L. I. Dyversyfikatsiia dzherel finansuvannia vyshchoi osvity u derzhavakh Skhidnoi Yevropy [Diversification of sources of financing of higher education in Eastern Europe]. Scientific Journal. 2007. Vol. 17.4, pp. 283–289.

Kobets A. S. Tendentsii rozvytku natsionalnykh system vyshchoi shkoly v ramkakh Bolonskoho protsesu [Tendencies of developing national systems of higher institutes of education in the context of Bologna process]. Available at: file:///C:/Users/Petro/Downloads/Nvamu_upravl_2011_4_14.pdf.

Lisabonska Stratehiia (2000–2010) [Lisbon Strategy (2000–2010)]. Available at, https://studfiles.net/preview/2399045/.

Pavlovskyi K. Transformatsii vyshchoi osvity v XXI stolitti: polskyi pohliad [Transformation of higher education in the 21-st century: Polish perspective]. Кyiv, 2005. 230 p.

Sysoieva S. Оsvitni systemy krain Yevropeiskoho Soiuzu: zahalna kharakterystyka [Educational systems of the EU: general charasteristic]. Rivnе: Оvid, 2012. 352 p.

Comparative Analysis of Economic Transformation in Poland and Selected Central European Countries / Editorial Committee: T. Kowalski, S. Letza, H. Mruk, A. Matysek-Jędrych. Working Papers in Management, Finance and Economics. – Zakład Graficzny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu: Poznań-Atlanta, 2009. No. 1 (8). 43 s.

Determinanty integracji gospodarczej krajów Europy Środkowo-Wschodniej. [Dostępny w Internecie]: http://stosunki-miedzynarodowe.pl/ekonomia/832-determinanty-integracji-gospodarczej-krajow-europy-srodkowo-wschodniej.

Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. T. I A-F, Wyd. Akademickie “Żak”. Warszawa 2003. 1208 s.

Europe-2020. A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth. [Available on the Internet]: http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO %20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf.

Melnikas B. Modernization of Higher Education System in the Transition Society. B. Melnikas. Vieðoji politika ir administravimas. 2002. Nr. 3. Р. 86–93.

Pęcherski M. Polityka oświatowa / M. Pęcherski. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, 1975. – 260 s.

Programy edukacyjne. [Dostępny w Internecie]: http://www.koalicja.zywiec.pl/index.php?t=art&_id=17.

Report 10 July 2008 On improving the quality of teacher education. [Available on the Internet]: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A6-2008-0304&language=EN.

Sielatycki M. Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / M. Sielatycki // Ksztalcenie nauczycieli w szkole wyzszej. Wybrane zagadnienia. – Wroclaw, 2008. S. 13–21.

Structural Problems in the Development of Social Work in Central Europe under Transformation. The Case of Poland. [Dostępny w Internecie]: http://www.socwork.net/sws/article/view/216/449.

Transformation of European education policy From national to common policy of education? [Available on the Internet]: http://ccll-eu.eu/cms02/fileadmin/daten/Dateien/Konferenzen/Pecs/EU-Bildungspolitik_weiss_Querformat_EN__Kompatibilitaetsmodus_.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Як цитувати

Binytska, K. (2017). СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КРАЇНАХ СХІДНОЇ ЄВРОПИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 185–191. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.25