ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • OLEKSANDR VOROKHAEV Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.14

Ключові слова:

здоров’язбережувальна компетентність, педагогічні умови, майбутні соціальні працівники, студенти, заклади вищої освіти

Анотація

Проаналізовано педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Вказано, що це сукупність заходів, реалізація яких забезпечує сформованість здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки. Визначено стан дослідження проблеми в сучасній науковій вітчизняній літературі. Обгрунтовано, що здоров’язбережувальна компетентність – це комплекс знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження й зміцнення здоров’я. Виокремлено наступні педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки: підвищення мотивації майбутніх соціальних працівників до здоров’язбережувальної діяльності; створення здоров’язбережувального середовища, що спрямоване на виховання свідомого та дбайливого ставлення до власного здоров’я; урізноманітнення форм здоров’язбережувальної діяльності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній роботі.

Біографія автора

OLEKSANDR VOROKHAEV, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

аспірант 

Посилання

Bojchuk, Ju. D. (2009). Stvorennia zdorovjazberighaiuchogho osvitniogho seredovyshha jak problema suchasnoi osvity. [Creating a Healthy Education Environment as a Problem of Modern Education]. Naukovi zapysky Kirovoghradsjkogho derzh. ped. un-tu imeni V. Vynnychenka. – Scientific notes of Kirovohrad V.Vinnichenko state. ped. University. Serija: Ped. nauky: zb. nauk. pracj. Kirovoghrad: RVV KDPU imeni V. Vynnychenka, Vyp. 77.4.2, рр. 153–158.

Vakulenko, O. V. (2001). Zdorovyi sposib zhyttia jak socialno-pedaghoghichna umova stanovlennja osobystosti u pidlitkovomu vici. Avtoreferat dіs. … kand. ped. nauk: spec. 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Healthy Lifestyle as a Socio-Pedagogical Condition for Adolescence. Abstract PhD ped. sci. dіss.]. Kyjiv. 26 р.

Ghryghorenko, Gh. V. (2015). Zdorov'jatvorcha kompetentnistj pidlitkiv ta socialjno-pedaghoghichni umovy ii formuvannja v dijaljnosti zaghaljnoosvitnjogho navchaljnogho zakladu. [Healthy competence of adolescents and social and pedagogical conditions of its formation in the activity of a comprehensive educational institution]. Pedaghoghichni nauky: teorija, istorija, innovacijni tekhnologhiji. – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka. Nr 4(48), рр. 215–222.

Ghrycenko, V. A. (2014). Socialjno-pedaghoghichni umovy podolannja stanu samotnosti studentiv vyshhykh navchaljnykh zakladiv I-II rivniv akredytacii. Dis. … kand. ped. nauk: spec. 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Socio-pedagogical conditions of overcoming the state of loneliness of students of higher educational establishments of I-II levels of accreditation. PhD ped. sci. dіss.]. Kyjiv. 266 p.

Ermakov, S. S. (2006). Ynformacyonnie aspekti zdorovia y zdorovogho obraza zhyzny v эlektronnom nauchnom prostranstve. [Informational aspects of health and a healthy lifestyle in the electronic scientific space]. Valeologhija: suchasnyj stan, naprjamky ta perspektyvy rozvytku. – Valeology: current state, directions and prospects of development. Materialy III mizhn. nauk.-prakt. konfer. (kvitenj 2006, Kharkiv). KhNU, рр. 59–65.

Kaljchenko, L. V. (2010). Socialjno-pedaghoghichnyj zakhyst bezdoghljadnykh ditej u prytulkakh dlja ditej [Socio-pedagogical protection of street children in shelters for children science-method. tool.]: naukovo-metodychnyj posibnyk [scientific and methodological manual]. Lughansk: Lughansk. nac. un-t. im. T. G. Shevchenka. 348 p.

Kozіna, Zh. L., Ashanin, V. S. (2007). Garmonicheskoe sochetanie intellektualnogo i fizicheskogo razvitiya kak neobkhodimoe uslovie ukrepleniya zdorovya studentov i podgotovki kvalifikovanykh sportsmenov. [A harmonious combination of intellectual and physical development as a necessary condition for strengthening the health of students and training qualified athletes]. Fizicheskoe vospitanie studentov tvorcheskikh spetsialnostey. – Physical education of students of creative specialties: Sb. nauk. trudov. Pod red. prof. S. S. Yermakova. Kharkov: KhGADI (KhKhPI). Nr 1, рр. 152–156.

Lekholetova, M. M. (2018). Formuvannja zdorov'jazberezhuvaljnoji kompetentnosti majbutnikh socialjnykh pedaghoghiv u procesi profesijnoji pidghotovky. Dis. … kand. ped. nauk: spec. 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Formation of health-saving competence of future social educators in the process of vocational training. PhD ped. sci. dіss.]. Kyjiv. 270 p.

Nosko, Ju. M. (2011). Teoretychni aspekty zastosuvannja zdorov'jazbzrezhuvaljnykh tekhnologhij u suchasnij shkoli. [Theoretical aspects of the use of health technologies in modern schools]. Visnyk Chernighivsjkogho nac. ped. un-tu imeni T. Gh. Shevchenka. – Bulletin of Chernihiv Taras Shevchenko National Pedagogical University. Vyp. 91. T. II. Serija: ped. nauky. Fizychne vykhovannja ta sport. Chernighiv: ChNPU, рр. 79–83.

Orzhekhovsjka, V. M. (2011). Zdorov'jazberezhuvaljne navchannja i vykhovannja: problemy, poshuk. [Health-saving education and training: problems, search]. Naukovi zapysky NDU imeni M. Ghogholja. – Scientific notes of NGU named after M. Gogol. Psykhologho-pedaghoghichni nauky. Nr 4, рр. 29–31.

Otravenko, O. V. (2014). Orghanizacija innovacijnoji navchaljnoji dijaljnosti majbutnikh fakhivciv z fizychnogho vykhovannja cherez interghraciju zdorov'jazberezhuvaljnykh tekhnologhij. [Organizing innovative training activities for future physical education professionals through the integration of health-saving technologies]. Naukovyj chasopys Nac. ped. un-tu imeni M.P. Draghomanova. – Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Serija 15: zb. nauk. pracj. Kyjiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Draghomanova, 2014. Vyp. ZK (45), рр. 249–253.

Otravenko, O. V. (2016). Pedaghoghichni umovy formuvannja zdorov'jazberezhuvaljnoji kompetentnosti uchnivsjkoji ta studentsjkoji molodi v umovakh stupenevoji osvity. [Pedagogical conditions of formation of health-saving competence of pupils and students in the conditions of stage education]. Zdorov’ja, sport, reabilitacija – Health, sports, rehabilitation. Vyp. 4, рр. 47–50.

Chajkovsjkyj, M. Je. (2006). Socialjno-pedaghoghichni umovy reabilitaciji studentiv z osoblyvymy potrebamy. Avtoreferat dіs. … kand. ped. nauk: spec. 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Socio-pedagogical conditions of rehabilitation of students with special needs. PhD abstract ped. sci. dіss.]. Kyjiv. 18 p.

Chernecjka, Ju. I. (2008). Socialjno-pedaghoghichni umovy adaptaciji starshykh pidlitkiv u zaghaljnoosvitnikh sanatornykh shkolakh-internatakh. Avtoreferat dіs. … kand. ped. nauk: 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Socio-pedagogical conditions for adaptation of older adolescents in comprehensive boarding schools. PhD abstract ped. sci. dіss.]. Kharkiv. 22 p.

Shtyfurak, V. Je. (2011). Socialjno-pedaghoghichni zasady vykhovnoji roboty zi studentsjkoju moloddju u vyshhykh navchaljnykh zakladakh. Avtoreferat dіs. … dokt. ped. nauk spec. 13.00.05 «Socialjna pedaghoghika». [Socio-pedagogical principles of educational work with student youth in higher educational establishments. Dr. abstract ped. sci. dіss.]. Luhansk. 46 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

VOROKHAEV, O. (2021). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 98–105. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.14