DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1. 20

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ

ANNA BOYKO

Анотація


У статті наведено результати методичного експерименту, організованого з метою перевірки ефективності методики формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні у майбутніх фахівців з харчових технологій у процесі самостійної роботи. Визначено гіпотезу, об’єкт, суб’єкт та завдання експерименту, експериментальний матеріал, варійовану та неварійовані величини, фази експерименту (організація, реалізація, констатація отриманих даних) та характер експерименту (основний, природний, відкритий, вертикально-горизонтальний). Відповідно до гіпотези експерименту, формування формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному у майбутніх фахівців з харчових технологій буде ефективнішим за умов використання в якості засобу навчання спеціально відібраного автентичного відеоматеріалу, реалізації навчання на основі розробленої підсистеми професійно спрямованих вправ, вибору оптимальнішого варіанту організації навчання на підготовчому етапі. Проаналізовано результати передекспериментального і післяекспериментального зрізів шляхом визначення коефіцієнта навченості, визначеного В. П. Безпальком. Інтерпретовано результати експериментального навчання за допомогою кутового перетворення Фішера. Цифрові показники передекспериментального зрізу показали, що студенти в обох експериментальних групах мали приблизно однаковий низький рівень сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Показники післяекспериментального зрізу демонструють зростання у студентів експериментальних груп рівня сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Відповідно отриманих даних один з запропонованих варіантів методики виявився більш ефективним.

Ключові слова


методичний експеримент; англомовна компетентність в професійно орієнтованому монологічному мовленні; майбутні фахівці з харчових технологій; самостійна робота

Повний текст:

PDF

Посилання


Bespalko V. P. Opyt razrabotki i ispolzovaniya kriteriev kachestva usvoeniya znanij / V. P. Bespalko // Sovetskaya pedagogika. [Experience in the development and use of criteria for the quality of knowledge acquisition] 1968. № 4. P. 52–69.

Boiko H. A. Kryterii otsiniuvannia anhlomovnoho profesiino oriientovanoho monolohichnoho movlennia maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii / H. A. Boiko // “Imperatyvy rozvytku hromadianskoho suspilstva u zabezpechenni natsionalnoi konkurentospromozhnosti” materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 13 – 14 hrudnia 2018 ).[ Criteria for evaluating English-speaking professionally oriented monologue speech of future food technology specialists]. Batumi: 2018. 808 p. (P.206-207).

Boiko H. A. «Perevernutyi klas» yak pidkhid do orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii u protsesi formuvannia anhlomovnoi kompetentnosti v profesiino oriientovanomu monolohichnomu movlenni / H. A. Boiko // Ad orbem per linguas. Do svitu cherez movy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 20–22 bereznia 2019. ["Inverted class" as an approach to the organization of independent work of future specialists in food technology in the process of forming English-language competence in professionally oriented monologue speech]. K.: KNLU, 2019. P. 499-501.

Bykonia O. P. Teoretyko-metodychni zasady samostiinoi pozaaudytornoi roboty z anhliiskoi movy studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: dys.… doktora ped. nauk: 13.00.02 / Bykonia Oksana Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of independent extracurricular work in English for students of economic specialties]. K.: 2017. 531 p.

Bondar L. V. Metodyka navchannia frantsuzkoho profesiino spriamovanoho monolohichnoho movlennia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei z urakhuvanniam yikh navchalnykh styliv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Bondar Lesia Viktorivna [Methods of teaching French professionally oriented monologue speech to students of technical specialties, taking into account their learning styles]. K., 2011. 336 p.

Borysko N. F. Obuchenye ustnoi monolohycheskoi rechy s yspolzovanyem vydeofonohrammы v yntensyvnom kurse na nachalnom эtape yazыkovoho vuza (na materyale nemetskoho yazыka): dys. ... kandydata ped. nauk: 13.00.02 / Natalia Fedorovna Borysko. [Teaching oral monologue with the use of video phonograms in the intensive course at the initial stage of the language university (on the material of the German language)]. K., 1987. 226 p.

Gurvich P. B. Teoriya i praktika eksperimenta v metodike prepodavaniya inostrannyh yazykov / P. B. Gurvich. [Theory and practice of experiment in methods of teaching foreign languages]. Vladimir: Vladimir. gos. ped. in-t, 1980. 104 p.

Zadorozhna I. P. Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia inshomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu: dys. … doktora ped. nauk: 13.00.02 / Zadorozhna Iryna Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of organizing independent work of future teachers to master foreign language communicative competence]. K.: 2012. 456 p.

Kirzhner S. E. Navchannia maibutnikh yurystiv usnoho profesiino spriamovanoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnoi videofonohramy: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Kirzhner Svitlana Estlanivna. [Training of future lawyers of oral professionally oriented English monologue speech with the use of authentic videophonogram]. K., 2009. 171 p.

Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednej shkole: uchebnik /N. I. Gez, M. V. Lyahovickij, A. A. Mirolyubov i dr. [Methods of teaching foreign languages in high school]. M.: Vysshaya shkola, 1982. 373 p.

Nesyn Yu.M. Navchannia maibutnikh ofitseriv profesiino spriamovanoho monolohu- mirkuvannia na osnovi anhlomovnykh fakhovykh avtentychnykh audiotekstiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02; [Training of future officers in a professionally oriented monologue - reasoning based on English professional authentic audiotexts]. K., 2013. 297 p.

Pashchuk V. S. Navchannia studentiv movnykh spetsialnostei usnoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnykh khudozhnikh filmiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Teaching students of language specialties of oral English monologue speech with the use of authentic feature films]. K., 2002. 247 p.

Sidorenko E. V. Metody matematicheskoj obrabotki v psihologi. [Methods of mathematical processing in psychologists]. SPb.: Rech, 2003. 350 p.

Sheiko V. M. Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoidiialnosti: pidruchnyk [Organization and methods of research activities]. [2-he vyd., pererob. i dop.]. K.: Znannia-Press, 2002. 295 p.

Bergmann, J., Sams, A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington: International Society for Technology in Education, 2012.

Lage, M. J., Platt, G.J. and Treglia M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment // The Journal of Economic Education, № 31(1), рр. 30–43.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Беспалько В. П. Опыт разработки и использования критериев качества усвоения знаний / В. П. Беспалько // Советская педагогика. – 1968. – № 4. – С. 52–69.

2. Бойко Г. А. Критерії оцінювання англомовного професійно орієнтованого монологічного мовлення майбутніх фахівців з харчових технологій / Г. А. Бойко // Імперативи розвитку громадянського суспільства у забезпеченні національної конкурентоспроможності. Матеріали I Міжнародної науково-практичної конференції, 13 – 14 грудня 2018 ). – Батумі: 2018. – С. 206–207.

3. Бойко Г. А. «Перевернутий клас» як підхід до організації самостійної роботи майбутніх фахівців з харчових технологій у процесі формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні / Г. А. Бойко // Ad orbem per linguas. До світу через мови: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 20–22 березня 2019 р. – К.: КНЛУ, 2019. – С. 499–501.

4. Биконя О. П. Теоретико-методичні засади самостійної позааудиторної роботи з англійської мови студентів економічних спеціальностей: дис. … доктора пед. наук: 13.00.02 / О. П. Биконя. – К.: 2017. – 531 с.

5. Бондар Л. В. Методика навчання французького професійно спрямованого монологічного мовлення студентів технічних спеціальностей з урахуванням їх навчальних стилів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л. В. Бондар. – К., 2011. – 336 с.

6. Бориско Н. Ф. Обучение устной монологической речи с использованием видеофонограммы в интенсивном курсе на начальном этапе языкового вуза (на материале немецкого языка): дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.02 / Н. Ф. Бориско. – К., 1987. – 226 с.

7. Гурвич П. Б. Теория и практика эксперимента в методике преподавания иностранных языков / П. Б. Гурвич. – Владимир: Владимир. гос. пед. ин-т, 1980. – 104 с.

8. Задорожна І. П. Теоретико-методичні засади організації самостійної роботи майбутніх учителів з оволодіння іншомовною комунікативною компетенцією: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / І. П. Задорожна. – К.: 2012. – 456 с.

9. Кіржнер С. Е. Навчання майбутніх юристів усного професійно спрямованого англійського монологічного мовлення з використанням автентичної відеофонограми: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / С. Е. Кіржнер. – К., 2009. – 171 с.

10. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: учебник / Н. И. Гез, М В. Ляховицкий, А. А. Миролюбов и др. – М.: Высшая школа, 1982. – 373 с.

11. Несин Ю.М. Навчання майбутніх офіцерів професійно спрямованого монологу-міркування на основі англомовних фахових автентичних аудіотекстів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю. М. Несин. – К., 2013. – 297 с.

12. Пащук В. С. Навчання студентів мовних спеціальностей усного англійського монологічного мовлення з використанням автентичних художніх фільмів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В. С. Пащук. – К., 2002. – 247 с.

13. Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологии / Е. В. Сидоренко. – СПб.: Речь, 2003. – 350 с.

14. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Пресс, 2002. – 295 с.

15. Bergmann, J., Sams, A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington: International Society for Technology in Education, 2012.

16. Lage, M. J., Platt, G.J. and Treglia M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment // The Journal of Economic Education, № 31(1), рр. 30–43.





Copyright (c) 2020 ANNA BOYKO

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.