МОТИВАЦІЯ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Мariya Necheporenko Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.14

Ключові слова:

мотиваці, професійно-особистісний саморозвиток, мотивація навчальної діяльності, мотивація досягнення успіху, мотивація професійного зростання та особистісного становлення

Анотація

Визначено актуальні вимоги сучасного суспільства до особистості та професіоналізму вчителя іноземних мов. Вказано на необхідність постійного професійно-особистісного саморозвитку педагога і низький рівень готовності вчителів займатися цим видом діяльності. Проаналізовано позитивний вплив мотивації на процеси пізнання, цілепокладання, саморозвитку. Встановлено, що мотивація до професійно-особистісного саморозвитку є складоструктурованим багатокомпонентним психологічним утворенням, що включає сукупність взаємопов’язаних мотивів навчальної діяльності, досягнення успіху, професійного зростання та особистісного становлення. Запропоновано систему емоційних, пізнавальних, соціальних і вольових способів стимулювання мотивації майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку, що може бути запроваджена в навчально-виховному процесі фахової підготовки майбутніх учителів іноземних мов у вузах.

Біографія автора

Мariya Necheporenko, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

аспірантка

Посилання

Bazhenova L. Profesiyne samovdoskonalennya pedahoha [Teacher’s professional self-improvement]: Psykholoh, 2002, №16, рр.13–15.

Zyazyun L.I. Samorozvytok osobystosti v osvitniy systemi Frantsiyi: Monohrafiya. [Self-development of personality in the French educational system: monographia.]:Kyiv; Mykolayiv: Vyd-vo MDHU im. Petra Mohyly, 2006, 388 p.

Levrints M. I. Osoblyvosti formuvannya motyvatsiyi maybutnikh fakhivtsiv v Uhorshchyni: monohrafiya / M. I. Levrints, I. V. Kozubovska. [Features of motivation’s formation of future teachers in Hungary: Monograph / AM I. Levrints, IV Kozubovska ]: Uzhhorod: Mystetska Liniya, 2011, 251 p.

Polyakov A. O. Pedahohichni umovy motyvatsiyi profesiynoho zrostannya studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi neperervnoyi osvity. [Pedagogical conditions of students’ professional growth motivation at pedagogical universities during the process of continuous education]: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 «Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity» / A. O. Polyakov, Kharkiv, 2008, 23 p.

Bauer K.-O. Pädagogisches Handlungsrepertoire und professionelles Selbst von Lehrerinnen und Lehrern. [Activities’ repertoire and professional self of teachers]: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 3, S. 343 – 359.

König J., Rothland M. Pädagogisches Wissen und berufsspezifische Motivation am Anfang der Lehrerausbildung. Zum Verhältnis von kognitiven und nicht-kognitiven Eingangsmerkmalen von Lehramtsstudierenden [Knowledge and job-specific motivation at the beginning of teacher training. To the relationship between cognitive and non-cognitive input characteristics of future teachers.]: Zeitschrift für Pädagogik, 2013. № 59 (1), S. 43– 65.

McClelland D. C. The Achievement Motive. In: Current perspective in Social – Psychology, 3-d ed. Ox., 1971. – Р. 166–174.

Messner, Helmut, Reusser, Kurt Die berufliche Entwicklung von Lehrpersonen als lebenslanger Prozess. [The professional development of teachers as a lifelong process.]: Beiträge zur Lehrerbildung, 2000, № 18 (2), S. 157 – 171.

Ryan R., Deci E. Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 2000, № 25, Р. 54 – 67.

##submission.downloads##

Як цитувати

Necheporenko М. (2017). МОТИВАЦІЯ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 102–109. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.14