DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.14

МОТИВАЦІЯ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ

Мariya Necheporenko

Анотація


Визначено актуальні вимоги сучасного суспільства до особистості та професіоналізму вчителя іноземних мов. Вказано на необхідність постійного професійно-особистісного саморозвитку педагога і низький рівень готовності вчителів займатися цим видом діяльності. Проаналізовано позитивний вплив мотивації на процеси пізнання, цілепокладання, саморозвитку. Встановлено, що мотивація до професійно-особистісного саморозвитку є складоструктурованим багатокомпонентним психологічним утворенням, що включає сукупність взаємопов’язаних мотивів навчальної діяльності, досягнення успіху, професійного зростання та особистісного становлення. Запропоновано систему емоційних, пізнавальних, соціальних і вольових способів стимулювання мотивації майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку, що може бути запроваджена в навчально-виховному процесі фахової підготовки майбутніх учителів іноземних мов у вузах.

Ключові слова


мотиваці; професійно-особистісний саморозвиток; мотивація навчальної діяльності; мотивація досягнення успіху; мотивація професійного зростання та особистісного становлення

Повний текст:

PDF

Посилання


Bazhenova L. Profesiyne samovdoskonalennya pedahoha [Teacher’s professional self-improvement]: Psykholoh, 2002, №16, рр.13–15.

Zyazyun L.I. Samorozvytok osobystosti v osvitniy systemi Frantsiyi: Monohrafiya. [Self-development of personality in the French educational system: monographia.]:Kyiv; Mykolayiv: Vyd-vo MDHU im. Petra Mohyly, 2006, 388 p.

Levrints M. I. Osoblyvosti formuvannya motyvatsiyi maybutnikh fakhivtsiv v Uhorshchyni: monohrafiya / M. I. Levrints, I. V. Kozubovska. [Features of motivation’s formation of future teachers in Hungary: Monograph / AM I. Levrints, IV Kozubovska ]: Uzhhorod: Mystetska Liniya, 2011, 251 p.

Polyakov A. O. Pedahohichni umovy motyvatsiyi profesiynoho zrostannya studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi neperervnoyi osvity. [Pedagogical conditions of students’ professional growth motivation at pedagogical universities during the process of continuous education]: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 «Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity» / A. O. Polyakov, Kharkiv, 2008, 23 p.

Bauer K.-O. Pädagogisches Handlungsrepertoire und professionelles Selbst von Lehrerinnen und Lehrern. [Activities’ repertoire and professional self of teachers]: Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 3, S. 343 – 359.

König J., Rothland M. Pädagogisches Wissen und berufsspezifische Motivation am Anfang der Lehrerausbildung. Zum Verhältnis von kognitiven und nicht-kognitiven Eingangsmerkmalen von Lehramtsstudierenden [Knowledge and job-specific motivation at the beginning of teacher training. To the relationship between cognitive and non-cognitive input characteristics of future teachers.]: Zeitschrift für Pädagogik, 2013. № 59 (1), S. 43– 65.

McClelland D. C. The Achievement Motive. In: Current perspective in Social – Psychology, 3-d ed. Ox., 1971. – Р. 166–174.

Messner, Helmut, Reusser, Kurt Die berufliche Entwicklung von Lehrpersonen als lebenslanger Prozess. [The professional development of teachers as a lifelong process.]: Beiträge zur Lehrerbildung, 2000, № 18 (2), S. 157 – 171.

Ryan R., Deci E. Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 2000, № 25, Р. 54 – 67.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Баженова Л. Професійне самовдосконалення педагога / Л. Баженова // Психолог. – 2002. – № 16 (16). – С. 13–15.

2. Зязюн Л. І. Саморозвиток особистості в освітній системі Франції: монографія / Л. І. Зязюн. – К.; Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2006. – 388 с.

3. Леврінц М. І. Особливості формування мотивації майбутніх фахівців в Угорщині: монографія / М. І. Леврінц, І. В. Козубовська. – Ужгород: Мистецька Лінія, 2011. – 251 с.

4. Поляков А. О. Педагогічні умови мотивації професійного зростання студентів педагогічних університетів у процесі неперервної освіти: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / А. О. Поляков. – Харків, 2008. – 23 с.

5. Bauer K.-O. Pädagogisches Handlungsrepertoire und professionelles Selbst von Lehrerinnen und Lehrern. Zeitschrift für Pädagogik 44 (1998) 3. – S. 343–359.

6. König J., Rothland M. Pädagogisches Wissen und berufsspezifische Motivation am Anfang der Lehrerausbildung. Zum Verhältnis von kognitiven und nicht-kognitiven Eingangsmerkmalen von Lehramtsstudierenden- Zeitschrift für Pädagogik, 2013. №59 (1). – S. 43–65.

7. McClelland D. C. The Achievement Motive. – In: Current perspective in Social-Psychology. – 3-d ed. – Ox., 1971. – Р. 166–174.

8. Messner H., Reusser K. Die berufliche Entwicklung von Lehrpersonen als lebenslanger Prozess. Beiträge zur Lehrerbildung, 2000. – № 18 (2). – S. 157–171.

9. Ryan R., Deci E. Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology. – 2000. – № 25. – Р. 54–67.





Copyright (c) 2017 Мariya Necheporenko

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.