КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ СКЛАДОВІ

Автор(и)

  • Mykola Solovey Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.17

Ключові слова:

інститут післядипломної педагогічної освіти, підвищення кваліфікації вчителів, слухач, освітня програма, навчальний план, баланс навчальних годин

Анотація

Описані організаційно-педагогічні компоненти курсів підвищення кваліфікації вчителів у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Вказано, що формування контингенту слухачів, якість науково-педагогічного персоналу, зміст навчання, планування і документація, ресурси й економічна підтримка є основою організації та проведення курсів підвищення кваліфікації. Зазначено, що освітні програми побудовані на основі кваліфікаційних характеристиках, державних вимог до змісту освіти в загальноосвітній школі, рекомендацій Міністерства освіти і науки України, пропозицій кафедр, методистів і побажань учителів, а лекції, практичні роботи, тренінги в інституті проводять співробітники кафедр, методисти, вчителі-практики відповідно до графіка навчання. На основі змісту освітніх програм розроблено загальну структуру навчального плану й робочі навчальні плани для спеціалістів другої, першої і вищої категорій. Показано, що інститут має достатній ресурсний потенціал для проведення змістовного та ефективного навчання.

Біографія автора

Mykola Solovey, Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

ZakonUkrainy «Proosvitu» //Zahalnaseredniaosvita. Zbirnyknormatyvno-pravovykhdokumentiv. [The Law of Ukraine "On Education", Secondary Education. Collection of legal documents ]. Vol. 1, K.: JSC, "Nichlava 2003", pp. 42-72.

Zakon Ukrainy “Рro profesiinyi rozvutok” // Zakonodavstvo Ukrainy u sferi osvity ta profesijnogo rozvytku [The Law of Ukraine "On the professional development of workers' // Legislation Ukraine in the field of education and training] Collectiono flegislation. K.: Parliamentary Publishing, 2013, pp. 262–270.

Zubko A.M. Teoretyko-metodychni zasady pidvychennia kvalifikacii pedagogicynyh pracivnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity. [Theoretical and methodological basis for training teaching staff in the system of postgraduate education]. Kherson, ITTI, 2010, 168 p.

Metodychni rekomendacii z rozroblenia galuzevych standartiv vychoi osvity: kompetentisnyj pidchid. Ukladachi: V. L. Gulo, K. M. Levkivsiakij, L.O.Kotolovectainchi [Methodical recommendations for for the development of industr ystandards for highere ducation: competencea pproach], Instituteof Innovative Technology and Education Science of Ukraine. K., 2013, 9 p.

Olijnyk V., Grаvit V. Problemy modernizatsiyi osvittnoyi diyalnosi u vyshchykh navchalnykh zakladakh pislyadyplomnoyi pedagogichnoi osvity Ukrayiny [Problems of modernization of tducational activites in higher educatsonal Ukraine]. Postgraduate education in Ukraine, 2012, Vol. 1, p. 15–17.

Pro zatverdgenia kvalifikacisnych charakterystyk profesij posad pedagogichnych ta naukovo-pedaagogichnych pracivnykiv navchalnych zakladiv. Nakaz Ministra osvity I nauky Ukrainy [Of approval of qualifying characteristic positions of teachers and teaching staff of educational institutions. Command Ministry of Education and Science] Vol. 665. Avaikable at: http://www.osvita.ua.legislation /other /37302/.

Sorochan T. M. Rozvytok profesionalizmu kerivnykiv navchalnych zakladiv u sistemi pisliadiplomno ipedagogichnoi osvity [The development of professional management of the leaders of educational institutions in the system of postgraduate education]: avtoref. dis. … d-ra ped. nauk: 13.00.04. Luhansk, 2005.

Skiba M. E., Kostogryz S.G, Krasilnikovа G. V. Monitoring jakosti osvity u vychomy navchalnomy zakladi [Monitoring the quality of the educational process in higher education]. – Khmelnitsky: KNU, 2009, 219 p.

Typovi navchalni plany ta anotovani program pidvychenia kvalifikacii pedagogicynych pracivnyciv [Common curriculum and training programs annotated teaching staff of general secondary education]. K , Logos, 2005,60p. ]

Finikov T.V., Sharov A. I. Vyshcha osvita Ukraine: licenzyvania ta akreditacia [Higher education Ukraine: licensing and accreditation]. K.: Consortium for Enhancement of Education Management in Ukraine, 2006, 68 p.

Schangei S. V Standartizacia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Standardization in the system of postgraduate education as a problem of pedagogy] Scientific Jornal. "Science Rise", 2015, Vol. 6. 5/11, pp. 31–36.

##submission.downloads##

Як цитувати

Solovey, M. (2017). КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ СКЛАДОВІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 121–129. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.17