НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ І СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ-СИРОТИ (НА ПРИКЛАДІ ДИТЯЧОГО БУДИНКУ «ПЕРЛИНКА»)

Автор(и)

  • Svitlana Petrova КП «Дитячий будинок “Перлинка”», Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.21

Ключові слова:

національно-патріотичне виховання, духовно-моральне виховання, особистість, дитина-сирота

Анотація

Розглянуто проблеми національно-патріотичного виховання, що є однією з важливих складових становлення особистості дитини, котра росте без батьків. Вказано, що для дітей-сиріт, чий життєвий досвід деформує уявлення про світоглядні цінності, це виховання є особливо важливим. Зазначено, що постійна робота з дітьми-сиротами, спостереження за ними, щоденне їх виховання надають можливість розробки інноваційних програм їхнього духовного зростання, а також впровадження, вдосконалення та коригування вказаних програм в процесі дії та аналізу їх ефективності. Показано, що інноваційний підхід, впроваджений в дитячому будинку «Перлинка» в м. Одеса, може забезпечити соціальну адаптацію вихованців, реалізацію їхнього потенціалу, становлення духовних цінностей. Створена в цьому дитячому будинку програма національно-патріотичного, духовно-морального та громадянського виховання є основою формування в дитині-сироті соціально активної особистості, громадянина і патріота.

Біографія автора

Svitlana Petrova, КП «Дитячий будинок “Перлинка”»

здобувач

Посилання

Bekh I. D. Vyhovannia osobystosti. Vybrani naukovi pratsi: v 2 tomah [Educating Personality. Selected scientific works: in 2 volumes]. – K.: Bukrek, 2015. - T. 2. – 640 s.

Bekh I. D., Chorna K .I. Programa ukrainskogo patriotychnogo vykhovannia ditei i molodi [The Program of Ukrainian patriotic education of children and youth]. – K.: Instytut problem vykhovannia, 2014. – 29 s.

Miska tsilova programa natsionalno-patriotychnogo vykhovannia ditij ta molodi mista Odesa na 2016-2020 r. “Ya – odesyt” [The special purpose programs of national and patriotic education of children and youth of Odessa in 2016–2020 "I am an Odessa citizen"]. – Aviable at: http://omr.gov.ua/ru/acts/council/81377/

Rogozin M. P., Sukhomlynska O. V. Hromadianyn – Derzhava – Hromadianske vykhovannia: antologiia [Citizen – State – Civic Education: anthology]. – Donetsk: Donbas, 2001. – 262 s.

Strategiia natsionalno-patriotychnogo vykhovannia ditei ta molodi na 2016 – 2020 roky: ukaz Prezydenta Ukrainy vid 13 zhovtnia 2015 r. № 580/2015 [The Strategy of National and Patriotic Education of Children and Youth in 2016-2020”: the law of the Minister of Ukraine of 13.10.2015 No. 580/2015]. Aviable at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/580/2015#n16

Khoruzha L., Kyrychok V. Duhovno-moralne vyhovannia shkoliariv v Ukraini: dosvid ta shliakhy vdoskonalennia [Spiritual and moral education of schoolchildren in Ukraine: experience and ways of improvement] // Ridna shkola. – 2013. – № 4 – 5. – S. 26–32.

##submission.downloads##

Як цитувати

Petrova, S. (2017). НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ І СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ-СИРОТИ (НА ПРИКЛАДІ ДИТЯЧОГО БУДИНКУ «ПЕРЛИНКА»). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 152–157. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.21