ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИТЯЧОГО МУЗИЧНОГО КОЛЕКТИВУ

Автор(и)

  • Larysa Ostapenko Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.22

Ключові слова:

соціалізація дітей, дитячий музичний колектив, соціокультурний розвиток, музичний фестиваль, обдарованість, музичні здібності, креативність

Анотація

Досліджено процес соціалізації школярів в умовах дитячого музичного колективу. Розглянуто різні фактори соціалізації дітей та їх основні види (стихійна; відносно спрямована; соціально-контрольована). Охарактеризовано процес стимулювання творчої активності й реалізацію потреби у визнанні серед однолітків в процесі участі в дитячих музичних фестивалях. Висвітлено соціалізацію як складний процес формування особистості дитини, особливо у шкільному підлітковому віці, становлення та формування її сутності та світогляду в умовах музичного колективу. Показано, що виховання школярів у музичному спрямуванні має за мету організовану діяльність для формування якостей особистості через організацію практичного творчого спілкування. Встановлено, що формування школярів в умовах дитячого музичного колективу відбувається в умовах соціального середовища та соціального спілкування, тут вирішальну роль відіграють мотивація і стимулювання творчої активності школярів. Обґрунтовано, що творче спілкування в музичному дитячому колективі є могутнім внутрішнім стимулом для реалізації своїх здібностей у дитини, спонукає до самоствердження та завоювання авторитету в однолітків. Доведено, що тільки у згуртованому музичному колективі можна правильно і професійно організувати педагогічне керівництво творчим процесом.

Біографія автора

Larysa Ostapenko, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Gorozhankina O. Y. Rozvytok muzychno-tvorchykh zdibnostei uchniv v protsesi navchannia v fortepiannomu gurtku [The development of musical and creative abilities of students during piano classes]. Naukovyj ohliad, 2014, vol. 3, num. 1. Available at: http://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/124/190.

Zagarnytska I. I. Sotsializatsiia dytyny: sutnist, faktory, tekhnologii [Child socialization: meaning, factors, technology]. Nova paradyhma, Kyiv, 2011, vol. 104, pp. 41–51.

Zinska T. V. Muzychni konkursy ta festyvali v konteksti sotsiokulturnoho proektuvannia v Ukraini kintsia XX – pochatku XXI stolittiia [Music contests and festivals in the context of sociocultural projecting in Ukraine in late XX – early XXI century]. Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky XXI stolittia, Kyiv, 2016, pp. 384–395.

Krypchuk M. V. Rozvytok suchasnykh festyvaliv mystetstv na Luhanshchyni pochatku XXI stolittia [The development of modern festivals of mysticism in the Luhansk region in the 21st century]. Mystetstvoznavchi zapysky, Kyiv, 2013, vol. 24, pp. 148–153.

Lipska S. L. Metodychni zasady udoskonalennia muzychno-vykonavskoi pidhotovky uchniv v umovakh pozashkilnoi spetsializovanoi osvity. Avtoref., kand. ped. nauk [Methodical bases of the improvement of training students’ musical performance in terms of non-formal special education. Phd (ped. sci.) abs.], Kyiv, 2007. 23 p.

Monks F., Ypenburg Y. Odarionnyie deti [Gifted children], Moscow, Kogito-Centre Publ., 2014. 130 p.

Kapska A. J. (Ed.) Socialna pedagogika [Social pedagogy], Kyiv, Centr uchbovoi literatury, 2011. 488 p.

Khroma G. Deiaki osoblyvosti suchasnykh molodizhnykh festyvaliv [Features of contemporary youth festivals]. Materialy do ukrainskoho mystetstvoznavstva, 2003, vol. 3. Available at: http://etno.kyiv.uar.net/vyd/matmyst/2003/N3/Art40.htm.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ostapenko, L. (2017). ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИТЯЧОГО МУЗИЧНОГО КОЛЕКТИВУ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 157–162. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.22