ДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО СЛОВА В ОСВІТНІХ УСТАНОВАХ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ

Автор(и)

  • Tetyana Rybak Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.23

Ключові слова:

виховання, дидактичний потенціал, читанка, українська література, художнє слово, навчання

Анотація

Проаналізовано дидактичний потенціал виховання учнів в освітніх установах діаспори засобами художнього слова. Акцентовано на функції української літератури, яка сприяє формуванню розвиненої особистості, її підготовці до свідомої та активної трудової діяльності. З’ясовано, що, занурюючись в систему художнього світу, учень навчається із життя головних позитивних персонажів, як треба жити в суспільстві і принести йому найбільшу користь, адже підручники і посібники з рідної літератури, читанки в діаспорі створюють основу для вивчення дітьми поведінки свідомості. Доведено, що потужний морально-виховний і художньо-естетичний потенціал української словесності реалізується в підручниках західного українського зарубіжжя з метою етнокультурного збагачення школярів і насамперед формування національної свідомості українських дітей та активного вибору її цінностей. Встановлено, що дидактичний потенціал виховання учнів засобами художнього слова уможливлює прищепити любов до рідної мови, України і цим сповільнює процес асиміляції в іноземному середовищі.

Біографія автора

Tetyana Rybak, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

postgraduate

Посилання

Vіra Vovk – pochesnii doktor UVU [Vira Vovk – Honourable Doctor of Ukrainian Free University]. Hlіborob: іnformatyvnii biuleten Ukrainskoho Tovarystva Brazylii, 2012, № 450, р. 7.

Deiko M. Voloshky: Chytanka dlia druhoho roku navchannia z movnymy ta gramatychymy vpravamy i ukraіnsko-anglіiskym slovnykom [Cornflowers: Second Grade Reader with the Vocabulary, Grammar Exercises and Ukrainian-English Vocabulary]. London: Vyd-vo Spіlki ukraіnskih uchitelіv і vihovnykіv u V. Britanіі, 1967, р. 146.

Dіty rodyny. S. and T. Hevrinіv zustrіchaiut Yaremu Svіtlichnogo [Children of the Family of S. and T. Hevryn Meet Yarema Svitlychnyi]. Yunak, 1979, сh. 2, p. 8.

Іstorіia ukrainskoi shkoly і pedagogіky: Hrestomatіia [History of Ukrainian School and Pedagogy], Kyiv: Znannya, 2005, 767 p.

Kuhar R. Іvanna Savitska – vihovnytsia molodі [Ivanna Savytska – Educator of Young People]. Nashe zhyttya, 2000, ch. 10, pp. 3–4.

Movnі zapovіdі ta pravila chitannia vіd Іvana Ogіenka [Language Commandments and Reading Rules Made by Ivan Ohiyenko]. Available at: http://www.classwork.in.ua/?p=718.

Osvіtologіia: hrestomatіia [Science of Education], Kyiv: VP «Edelveis», 2013, 728 p.

Ponomariova N. Shkіlna rada: Soiuzіvka 2015 [School Council: Union 2015]. Available at: http:// www.ridnashkola.org/.

Rusova S. Dydaktyka [Didactics]. Praga: Vyd-vo «Sіyach» pry Ukr. pedag. іnstytutі іm. M. Dragomanova, 1925, 190 p.

Senyk N. Ukraіnska mova v ukraіnskіi rodynі [Ukrainian Language in Ukrainian Family]. Nashe zhittya, 1983, № 3, p. 2–3.

Suhomlinska O. Formuvannia duhovnostі osobystostі na osnovі hrystyianskykh moralnykh tsіnnostei [Development of Personal Moral Values on the Basis of Christian Moral Values]. Dyrektor shkoly, 2003, № 1 (24), p. 4–6.

Suhomlinskyi V. Sto porad uchytelevі [Hundred Advices to a Teacher]. Kyiv: Radіanska shkola, 1988, 304 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Rybak, T. (2017). ДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО СЛОВА В ОСВІТНІХ УСТАНОВАХ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 162–168. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.23