ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.15Ключові слова:
собистісно орієнтований підхід, підготовка майбутніх учителів технологій, особистісно орієнтоване навчання, освітній процесАнотація
Розглянуто педагогічні аспекти реалізації особистісно орієнтованого підходу при підготовці майбутніх учителів технологій. Здійснено теоретичний аналіз досліджень підготовки вчителя до професійної діяльності, зокрема вчителя технологій. Проаналізовано тлумачення особистісного підходу у словниках. Досліджено його обгрунтування у наукових доробках вчених-науковців. Окреслено основні позиції для розуміння сутності особистісно орієнтованого навчання. Визначено ознаки особистісно орієнтованого навчання. Акцентовано увагу на принципі природовідповідності як основному принципі особистісно орієнтованого навчання. Визначено основні завдання та висвітлено вихідні положення побудови особистісно орієнтованої системи навчання. Окреслено критерії ефективної організації особистісно орієнтованого навчання. Означено підходи особистісно орієнтованої освіти. Виокремлено головні методичні компоненти особистісно орієнтованого навчання дотримання яких забезпечує дійовість підходу та виділені найбільш значимі умови його реалізації при підготовці майбутніх учителів технологій. З’ясовано, що ефективність особистісно орієнтованого навчання значною мірою залежить від підготовки майбутніх педагогів до його здійснення та розвитку і формування у них творчої активності, творчої ініціативи, пошуку. Виділені найбільш значимі умови реалізації особистісно орієнтованого підходу при підготовці майбутніх учителів технологій. Конкретизовано методичні засади реалізації особистісно орієнтованого підходу в процесі професійної підготовки майбутніх учителів технологій.Посилання
Honcharenko S. U. Ukrayins’kyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary], K.: Lybid’, 1997, 375p., pp. 234-235.
Yefimenko S. M. Osoblyvosti profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv tekhnolohiy [Features of training future teachers of technology], Zbirnyk naukovykh prats’ Kam"yanets’-Podil’s’koho natsional’noho universytetu im. Ivana Ohiyenka. Ser.: Pedahohichna, 2011, Vyp.17., pp.150-152.
Naypovnishyy tlumachnyy slovnyk ukrayins’koyi movy [The most comprehensive Dictionary of Ukrainian language]. Available at: http://eslovnyk.com/.
Pyekhota O. M. Osobystisno oriyentovane navchannya: pidhotovka vchytelya: monohrafiya [Individually oriented education: teacher training], Mykolayiv: Ilion, 2007, 272 p.
Rybalka V. V. Osobystisnyy pidkhid u profil'nomu navchanni starshoklasnykiv [Personality approach in profile education of senior pupils]: avtoref. dys. ... d-ra psykhol. nauk: 19.00.07 / V. V. Rybalka. – K., 1998. – 40 s.
Serhiychuk O. A. Pedahohichni aspekty realizatsiyi osobystisno-oriyentovanoho pidkhodu v navchal’nomu protsesi VNZ [Pedagogical aspects of person-centered approach in teaching institutions] Available at: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/48/6.pdf
Sotsioloho-pedahohichnyy slovnyk [Sociological and pedagogical Dictionary], Uklad.: S. U. Honcharenko, V. V. Radul, M. M. Dubinka ta in.; Za red. V. V. Radula, K., 2004, p.168.
Terminolohichnyy slovnyk [Glossary]. Available at: posibnyky.vntu.edu.ua/psihologiya/slov.htm.
Tymoshchuk, N. S. Innovatsiyni tekhnolohiyi pidhotovky maybutn’oho pedahoha do osobystisno oriyentovanoho vykhovannya uchnivs’koyi molodi [Innovative technologies of the future teacher to learner centered education students, Visnyk Zhytomyrs’koho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. Vyp.25, Zhytomyr: ZhDU, 2005, p. 129–132.
Chepka O. Osobystisno oriyentovanyy pidkhid u pidhotovtsi maybutn’oho vchytelya [Personality oriented approach in preparing future teachers], Visnyk Luhans’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ser.: Pedahohika. Available at: http://www.twirpx.com/file/702770/.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Shuryn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).