АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ КОРЕКТУВАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ФОРМУВАННЯ КОМПОНЕНТІВ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.13Ключові слова:
професійний саморозвиток, майбутні учителі початкової школи, коректувальна програма, компоненти професійного саморозвитку, педагогічний експериментАнотація
Проаналізовано ефективність коректувальної програми формування компонентів професійного саморозвитку майбутніх учителів початкової школи. Методологічною основою розробки коректувальної програми визначено принципи системно-генетичного, особистісно-діяльнісного, вчинкового підходів до професійного саморозвитку, гуманістична теорія самоактуалізації та самореалізації особистості. Показано, що коректувальна програма психолого-педагогічного супроводу професійного саморозвитку особистості застосована на студентах експериментальної групи, сформованої на добровільних засадах, відібраної із вибірки констатувального етапу дослідження. Розроблена автором програма включала: діагностичний, формувально-відновлювальний, психопрофілактичний та корекційний і контрольний блоки. Упровадження коректувальної програми дозволило підвищити рівні таких компонентів професійного саморозвитку майбутніх учителів початкової школи: потребово-мотиваційний, рефлексивно-ціннісний та соціально-комунікативний. Доведено, що розроблена нами коректувальна програма здатна сприяти формуванню професійної мотивації, спрямованості на професійний саморозвиток, високого рівня домагань тощо, усвідомленості цінності власного професійного саморозвитку, бачення власних недоліків та слабких сторін, здатності розвивати соціальні навички та комунікативні здібності.Посилання
Romakin V. V. Kompjuternyj analiz danykh: navchalnyj posibnyk. [Computer analysis: Textbook]. – Mykolaiv: Printed MSHU. Of Petro Mohyla, 2006. – 144 p.
Smolyuk A. I. Formuvannya gotovnosti do profesijnogo samorozvytku majbutnix uchyteliv pochatkovoyi shkoly v umovax pedagogichnogo koledzhu / / European humanities studies: State and Society, III, Slupsk, Poland, 2016. – S. 314–327.
Smolyuk A. I. Osvitnye seredovyshhe pedagogichnogo koledzhu yak umova profesijnogo samorozvy’tku majbutnix uchyteliv pochatkovoyi shkoly // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IV (47), Issue: 101, Budapest, 2016. – S. 47–52.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Artem Smoliuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).