ПРОБЛЕМИ СЕКСУАЛЬНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЦІ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.1Ключові слова:
секс, сексуальна педагогіка, сексуальна соціалізація, сексуальна просвіта, статеве виховання, сублімаціяАнотація
Показано становлення вітчизняної сексуальної педагогіки у ХХ столітті. Розглянуто труднощі в розумінні терміна «сексуальна педагогіка». Узагальнено сексуальний педагогічний дискурс у вказаний період. Проаналізовано ідеї основних напрямків сексуальної соціалізації учнів в 1920-30-і роки. Вказано на причини, які гальмували розвиток сексуальної педагогіки і вирішення проблем сексуальної соціалізації учнівської молоді у 1970-80-і роки, при цьому особливий акцент зроблено на впливі тотальної ідеологізації радянського суспільства на сексуальну соціалізацію молоді. Проаналізовано внесок П. Блонського, А. Макаренка, В. Сухомлинського та інших видатних педагогів у розвиток вітчизняної сексуальної педагогіки. Показано невдалі спроби запровадження навчального курсу «Етика та психологія сімейного життя» в радянській школі. Накреслено перспективи розвитку сексуальної педагогіки в незалежній Україні.Посилання
Blonskii P. P. Otnosheniia mezhdu polamy [The relations between the genders]. Izbrannyie pedahohichieskiie proizvedeniia. – M.: Nzd-vo APN RSFSR, 1961. S. 521–524.
Blonskii P. P. Ocherki detskoi seksualnosti [The outline of the children’s sexuality]. Izbrannyie pedahohichieskii i psikholohicheskiie proizviedieniia. T. 1. M., Pedahohika, 1979. S. 202–277.
Vashchenko G. Vykhovnyi ideal. T. 1. Pidruchnyk dlia pedahohiv, molodi i batkiv. 3-ie vyd. [Educational ideal]. Poltava: Poltavskyi visnyk, 1994. 191 s.
Verb L. Ya. Polovoie vospitaniie starsheklassnikov kak moralno-pedahohicheskaia problema. [Verb L. Gender education of the senior pupils as a moral-educational issue] dis. … kand. ped. nauk: 13.00.01. L. Ya. Verb. L., 1972. 161 s.
Vyhotskii L. S. Pedolohiia podrostka. [Pedology of the teenagers]. M., Izd-vo BZO pri pedfake 2-go MGU, 1929. 191 s.
Zhitomirskii K. G. Emansipatsiia pedahohiki. Pedahohicheskie stati, hlavy iz knihi «Molox XX veka (Pravopisanie)». [Emancipation of pedagogics ]. M. Yanus-K, 2002. 280 s.
Zalkind A. B. Polovoe vospitanie. 2-e izd.[Gender education]. M., Rabotnik prosveshcheniia, 1930. 337 s.
Makarenko A. S. Pedahohicheskie sochineniia: v 8 tomax . Makarenko A. Pedagogical works in 8 volumes. M.: Pedahohika, 1985.
Sukhomlinska O. V. Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem. [Historical-pedagogical process: the new approaches to the general issues] K., A.P.N., 2003. 68 s.
Sukhomlinskii V. O. Vybrani tvory v piat tomax. [Suchomlynsky V. Selected works: in 5 volumes]. K., Rad. shkola, 1976.
Suxomlinskii V. A. Knyha o liubvi .[The book about love]. M.: Molodaia hvardiia, 1983. – 191 s.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Volodymyr Kravets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).