ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК У ВІННИЦЬКІЙ УЧИТЕЛЬСЬКІЙ СЕМІНАРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.2Ключові слова:
педагогічна освіта, Вінницька чоловіча вчительська семінарія, уміння і навички, практична підготовкаАнотація
На основі архівних джерел розкрито історію становленняі діяльності Вінницької чоловічої вчительської семінарії на початку XX століття. Охарактеризовано навчальні плани та програми цього навчального закладу, зокрема програму курсу «Педагогіка». Розглянуті процес формування професійних умінь і навичок у семінарії. Відзначено особливості проведення практичних занять з учнями, що сприяли розвитку у семінаристів педагогічних навичок у викладанні і вихованні учнів початкової школи. Охарактеризовано теми письмових творів з мови, та літератури, метою яких було навчити вихованців послідовній та зв’язній розповіді, вправного описування та логічно правильного розмірковування. Показано, що разом з теоретичним навчанням і належним викладанням у Вінницькій чоловічій учительській семінарії особливе значення для формування умінь і навичок мала практична робота учнів у зразковому училищі. Доведено, що вихованці вчительської семінарії були найбільш підготовленими до ведення занять в початкових школах, добре знали програми і підручники та були достатньо компетентними з основних шкільних предметів. Зазначено, що випускники Вінницької чоловічої вчительської семінарії добре знали побут сільського населення, його духовні та матеріальні потреби, що сприяло успішній постановці навчально-виховної справи. Однак, скрутне матеріальне становище семінарії, відсутність загальноосвітньої бази, неусвідомлення чиновниками ролі вчителя у суспільстві гальмували розвиток педагогічної освіти в Поділлі в розглядуваний період.Посилання
Derzhavnyy arkhiv Vinnytskoyi oblasti (DAViO). – F. R-13 – Op. 1. Spr.2. – 253 ark.
DAVіO. F. R, 13. Op. 1. Spr. 5. – 186 ark.
DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 6. – 198 ark.
DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 7. – 187 ark.
DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 17. – 24 ark.
DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 36. – 23 ark.
DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 48. – 414 ark.
DAVіO. F. R-230. Op. 1. Spr. 32. – 477 ark.
DAVіO. F. R-230. Op. 1. Spr. 1279. – 255 ark.
DAVіO. F. R-256. Op. 1. Spr. 634. – 772 ark.
Ob uchrezhdenii uchitelskikh seminarii v gorodakh: … i v sele Potokakh, Vinnytskoho uezda, Podolskoi hub. [About the establishment of teachers' seminaries in the cities: ... and in the village of Potokah, Vinnytsia Uyezd, Podolskaya Gubernia]. Tsyrkuliar po upravleniiu Kievskim uchebnym okruhom. 1908. № 6. Р. 232–233.
Po voprosu ob obrazovatelnom tsenze uchitelia peniia v uchitelskikh seminariiakh [About the educational qualification of the singing teacher in teachers' seminaries ] TSyrkuliar po Kievskomu uchebnomu okruhu. 1902. № 9. Р. 458.
Tarnavskii, A. Ob uchitelskikh seminariiakh [About teachers' seminaries] A. Tarnavskii. Russkaia shkola. 1901. № 1. Р. 135–147.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Tatiana Zuziak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).