ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК У ВІННИЦЬКІЙ УЧИТЕЛЬСЬКІЙ СЕМІНАРІЇ

Автор(и)

  • Tatiana Zuziak Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.2

Ключові слова:

педагогічна освіта, Вінницька чоловіча вчительська семінарія, уміння і навички, практична підготовка

Анотація

На основі архівних джерел розкрито історію становленняі діяльності Вінницької чоловічої вчительської семінарії на початку XX століття. Охарактеризовано навчальні плани та програми цього навчального закладу, зокрема програму курсу «Педагогіка». Розглянуті процес формування професійних умінь і навичок у семінарії. Відзначено особливості проведення практичних занять з учнями, що сприяли розвитку у семінаристів педагогічних навичок у викладанні і вихованні учнів початкової школи. Охарактеризовано теми письмових творів з мови, та літератури, метою яких було навчити вихованців послідовній та зв’язній розповіді, вправного описування та логічно правильного розмірковування. Показано, що разом з теоретичним навчанням і належним викладанням у Вінницькій чоловічій учительській семінарії особливе значення для формування умінь і навичок мала практична робота учнів у зразковому училищі. Доведено, що вихованці вчительської семінарії були найбільш підготовленими до ведення занять в початкових школах, добре знали програми і підручники та були достатньо компетентними з основних шкільних предметів. Зазначено, що випускники Вінницької чоловічої вчительської семінарії добре знали побут сільського населення, його духовні та матеріальні потреби, що сприяло успішній постановці навчально-виховної справи. Однак, скрутне матеріальне становище семінарії, відсутність загальноосвітньої бази, неусвідомлення чиновниками ролі вчителя у суспільстві гальмували розвиток педагогічної освіти в Поділлі в розглядуваний період.

Біографія автора

Tatiana Zuziak, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Derzhavnyy arkhiv Vinnytskoyi oblasti (DAViO). – F. R-13 – Op. 1. Spr.2. – 253 ark.

DAVіO. F. R, 13. Op. 1. Spr. 5. – 186 ark.

DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 6. – 198 ark.

DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 7. – 187 ark.

DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 17. – 24 ark.

DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 36. – 23 ark.

DAVіO. F. R-13. Op. 1. Spr. 48. – 414 ark.

DAVіO. F. R-230. Op. 1. Spr. 32. – 477 ark.

DAVіO. F. R-230. Op. 1. Spr. 1279. – 255 ark.

DAVіO. F. R-256. Op. 1. Spr. 634. – 772 ark.

Ob uchrezhdenii uchitelskikh seminarii v gorodakh: … i v sele Potokakh, Vinnytskoho uezda, Podolskoi hub. [About the establishment of teachers' seminaries in the cities: ... and in the village of Potokah, Vinnytsia Uyezd, Podolskaya Gubernia]. Tsyrkuliar po upravleniiu Kievskim uchebnym okruhom. 1908. № 6. Р. 232–233.

Po voprosu ob obrazovatelnom tsenze uchitelia peniia v uchitelskikh seminariiakh [About the educational qualification of the singing teacher in teachers' seminaries ] TSyrkuliar po Kievskomu uchebnomu okruhu. 1902. № 9. Р. 458.

Tarnavskii, A. Ob uchitelskikh seminariiakh [About teachers' seminaries] A. Tarnavskii. Russkaia shkola. 1901. № 1. Р. 135–147.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Як цитувати

Zuziak, T. (2017). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК У ВІННИЦЬКІЙ УЧИТЕЛЬСЬКІЙ СЕМІНАРІЇ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 13–20. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.2