МОДЕЛЮВАННЯ ОСВІТНЬО-РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ І ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Oksana Pysarchuk Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.5

Ключові слова:

початкова школа, освітньо-розвивальне середовище, функції та принципи моделювання освітньо-ровивального середовища, компоненти освітньо-розвивального середовища початкової школи

Анотація

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури охарактеризовано зміст основного поняття дослідження «освітньо-розвивальне середовище». Конкретизовано основні вимоги принципів (інтегративності навчання і виховання, адаптивності та активності навчання, полікультурності, комунікативності) та функцій (освітня, розвивальна, виховна, емоційно-регулювальна, інформаційна, соціокультурна, стимулювальна, інтеграційна, адаптивна, комунікаційна, компенсаційна, координаційна) моделювання освітньо-розвивального середовища початкової школи. Виокремлено основні компоненти (просторово-предметний, соціально-комунікаційний, психолого-дидактичний компонент, пізнавально-мотиваційний) освітньо-розвивального середовища. Визначено дидактико-психологічні можливості освітньо-розвивального середовища в діяльності вчителя початкової школи. Змоделювано структуру і функції освітньо-розвивального середовища як чинника ефективності професійної діяльності вчителя початкової школи. Науково обґрунтовано моделі та різні технології створення освітнього середовища загальноосвітнього і вищого навчальних закладів. На основі змодельованої системи організації освітньо-розвивального середовища було розроблено комплекс практичних завдань з моделювання умов та особливостей формування освітньо-розвивального середовища.

Біографія автора

Oksana Pysarchuk, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук

Посилання

Basina A. Metodyka vykladannia inozemnoi movy v pochatkovii shkoli [Method of teaching foreign language in elementary school].A. Basina. K.. Shkilnyi svit, 2007. 128 s.

Koval L. V. Profesiyna pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: tekhnolohichna skladova: monohrafiia [Professional training of future teachers of elementary school: technological component: monograph], L. V. Koval. Donetsk. Yuho-Vostok, 2009. 375 s.

Krutiy K. Osvitnii prostir doshkilnoho navchalnoho zakladu [Educational space of pre-school educational institution], monohrafiia u 2 ch. CH. 1. K. Krutiy. Kyiv, Osvita, 2009. 302 s.

Matviienko O. V. Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi vzaiemodii u navchalno-vykhovnomu seredovyshchi shkoly pershoho stupenya: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenia doktora ped. nauk: spets. 13.00.04 «Teoriia ta metodyka profesinoii osvity» [Theoretical and methodological principles of preparation of future teachers for pedagogical interaction in the educational-educational environment of the school of the first degree]. O. V. Matviшenko. Kyiv, 2010. 36 s.

Prima R. M. Profesiina mobilnist maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv: navchalno-metodychnyi posibnyk [Professional Mobility of the Future Teacher of Elementary Schools: A Methodological Manual]. R. M. Prima. Lutsk, Veta, 2007. 128 s.

Tsymbalaru A. D. Pedahohichne proektuvannia osvitnoho prostoru v shkoli 1 stupennia, teoriia i praktyka, monohrafiia [Pedagogical design of educational space in the school of the 1st stage, heory and practice: monograph]. A. D. Tsymbalaru. Kyiv, Pedahohichna dumka, 2013. 692 s.

Chayka V. M. Pidhotovka maibutnoho vchytelia do samorehuliatsii pedahohichnoi diialnosti: monohrafiia [Preparation of the future teacher for self-regulation of pedagogical activity: monograph]. Volodymyr Chayka, za red. H. V. Tereshchuka. Ternopil, TNPU, 2006. 275 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Як цитувати

Pysarchuk, O. (2017). МОДЕЛЮВАННЯ ОСВІТНЬО-РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ І ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 36–44. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.5