СУТНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В ОЗДОРОВЧІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.6Ключові слова:
формування готовності, майбутні вчителі фізичної культури, професійна самореалізація, оздоровча діяльністьАнотація
Вказано, що соціально-економічні перетворення, які відбуваються в нашій країні та інтеграція України в єдиний європейський освітній простір орієнтують на якісно новий рівень професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у ВНЗ. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної самореалізації в оздоровчій діяльності розглянуто як процес набуття студентами кваліфікації, що забезпечить їм ефективну реалізацію власних здібностей, розкриття свого творчого потенціалу, оволодіння певним соціальним досвідом, підвищення професійної майстерності та удосконалення в професії, спрямованої на залучення учнів до занять фізичними вправами на уроках фізичної культури, при проведенні фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня, позакласної та позашкільної фізкультурно-оздоровчої роботи. Зазначено, що вища школа активно шукає відповіді на питання, які поставила сучасна дійсність, та на питання, пов’язані із збереженням і зміцненням здоров’я учасників освітнього процесу. Акцентовано увагу на тому, що вчителі фізичної культури покликані вирішувати складні завдання фізичного виховання молоді, прилучення дітей та юнацтва до занять фізичною культурою і спортом. Показано, що оздоровча діяльність є однією з необхідних умов розгортання процесу самореалізації майбутнього вчителя фізичної культури, здатного спрямувати свої зусилля на зміцнення та збереження здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів.Посилання
Arefieva, L. P. (2010). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do pozaklasnoi vykhovnoi roboty u starshii shkoli [Preparation of the future teachers of the physical culture for extracurricular education work in the high school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kiev. [In Ukrainian].
Bermudes D. V. Pidhotovka maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury do realizatsiyi variatyvnykh moduliv u protsesi profesiynoyi diyal’nosti [Training future physical education teachers to realize variable modules in their professional activity]. Scientific Journal of Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. S. 137, 200 – 203s. [In Ukrainian].
Vatkovska M. H. Samorealizatsiya osobystosti v postindustrial’nomu suspil’stvi. [Self-realization of an individual in the post-industrial society] Visnyk Natsional’noyi akademiyi kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv.– S.3, 3–8. [In Ukrainian].
Denysenko N. H. Pidhotovka maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury do ozdorovchoyi roboty z molodshymy shkolyaramy [Preparation of future teachers of physical culture for improving work with junior school children] Extended abstract of candidate’s thesis. Kiev. [In Ukrainian].
Ihnatenko, S. O. Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoho vykhovannia do formuvannia moralnykh yakostei molodshykh shkoliariv [Preparation of future teachers of physical education for the formation of moral qualities of junior pupils]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa. [In Ukrainian].
Koropetska O. Samorealizatsiya yak ekzystentsiyna potreba osobystosti. [Self-realization as an existential need of a person] Collection of scientific works: philosophy, sociology, psychology. 16(2), 156–163. [In Ukrainian].
Muljar V. I. Problema stanovlennya osobystosti v systemi «indyvid – suspil’stvo» (filosofs’ko-kul’turolohichnyy analiz): [monohrafiya], [Issue of identity in the «individual – society» (philosophical and cultural analysis): Monograph], Zhitomir. 320s. [In Ukrainian].
Nenko Yu. P. Sutnist’ponyattya «tvorchist’», «tvorcha samorealizatsiya» [The essence of understanding «creativity», «creating self-actualization»] Zbirnyk naukovykh prats’ Umans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu.– S. 2, 245–251. [In Ukrainian].
Savchuk O. P. Pedahohichna pidtrymka osobystisnoyi samorealizatsiyi maybutnikh uchyteliv [Pedagogical support for personal self-realization of future teachers] Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. S. 12(22), 154–158. [In Ukrainian].
Stasenko O. A. Orhanizatsiya fizkul’turno-ozdorovchoyi roboty u zahal’noosvitnikh navchal’nykh zakladakh: shlyakhy ta perspektyvy. [Organization of sports and health recreation work at institutions of general education: means and prospects] «Young Scientist» S. 9.1 (36.1), 151–156. [In Ukrainian].
Shapovalova I. V. Pidhotovka maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury do samovdoskonalennya ta formuvannya osnov zdorovoho sposobu zhyttya: teoretychnyy aspekt. [Preparation of the Future Physical Education Teachers for Self-Improvement and Formation of the Foundations of a Healthy Lifestyle: Theoretical Aspect.] Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahal’noosvitniy shkolakh. S. 36, 427–437.
[In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Oksana Vyala, Sergiy Putrov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).