DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.8

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Olena Kuznetsova

Анотація


Розглянуто педагогічні умови формування методичної готовності майбутніх фахівців до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання та життєдіяльності. Охарактеризовано їх складові: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні умови. Розкрито сутність поняття «педагогічні умови», проаналізовано погляди вчених на їх тлумачення та класифікацію. Обґрунтовано педагогічні умови інноваційної методичної системи, які забезпечать ефективне формування знань, умінь та навичок, необхідних у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Подано трактування педагогічних умов методичної системи застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів, під якими розуміють чинники, що позитивно впливають на ефективність методичної підготовки майбутніх фахівців, сприяють формуванню в них методичної готовності до застосування оздоровчих технологій в процесі фізичного виховання і життєдіяльності, підвищенню результативності фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів загалом.

Ключові слова


педагогічні умови; оздоровчі технології; процес фізичного виховання; методична система

Повний текст:

PDF

Посилання


Harkusha S. V. Teoretychni ta metodychni zasady formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Theoretical and methodical principles of forming the readiness of future specialists of physical education for the use of health-preserving technologies]. Avtoref. diss. … d. p. n.: zi spets. 13.00.04, Chernihiv, 2015. – 40 p.

Harkusha S. V. Model formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Model of forming of readiness of future specialists of physical education for the use of health-preserving technologies]. Pedahohichni aspekty profesiinoii pidhotovky maibutnoho fakhivtsia z fizychnoho vykhovannia i sportu: Visnyk № 118, Vol. II, pp. 94–99.

Hryban H. P. Fizychne vykhovannia studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia [Physical education of students of agrarian higher educational establishments: monograph]. Zhytomyr: Vyd-vo Ruta, 2012. – 514 p.

Yelizarov V. P. Formuvannia valeolohichnoii kompetentnosti studentiv u pozaaudytornii vykhovnii roboti universytetu [Formation of valeological competence of students in out-of-class educational work at the university]. Dys…k.p.n. zi spets. 13.00.02 teoriia ta metodyka navchannia (fizychna kultura, osnovy zdorovia). Kharkiv, KHNU im. V.N. Karazina, 2016. – 223 p. Available at: http://philosophy.karazin.ua/ua/nauka/rada/elizarov_disser.pdf

Zavydivska N. N. Teoretyko-metodychni zasady fundamentalizatsiii fizkulturno-ozdorovchoii osvity studentiv u protsesi zdoroviazberezhuvalnoho navchannia [Theoretical and methodical principles of fundamentalization of students’ physical culture and health-improving education in the process of health-preserving education] avtoref. dys… d. p. n.: spets. 13.00.02 «Teoriya ta metodyka navchannya (fizychna kultura, osnovy zdorovya)»; Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy, Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv, 2013. – 44 p.

Zavydivska Nataliia, Khanikyants Olena. Reorhanizatsiia systemy fizychnoho vykhovannia studentiv vyshchoii shkoly: problemy i perspektyvy [Reorganization of the system of high school students’ physical education: problems and prospects]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zbirnyk naukovykh prats Skhidnoievrop. nats. un-tu im. Lesi Ukraiinky. uklad. A. V. Ts’os’, S. P. Kozibrotskyi. Lutsk: Skhidnoievrop. nats. un-t im. Lesi Ukrainky, 2016. Vol. 1 (33), pp. 51–56.

Kuznietsova O. T. Ozdorovche trenuvannia studentiv [Students’ health-improving training]. Navch. posib. K., Vyd-vo Yevropeiskoho un-tu, 2010. 310 p.

Kuznyetsova O. T. Ozdorovche trenuvannia. Testovi zavdannia dlia modulnoho kontroliu [Students’ health-improving training. Tests for modular control]. Navch. posib. Rivne: NUWEE, 2013. 116 p.

Mikheienko O. I. Teoretychni i metodychni osnovy profesiinoii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv zi zdorovia liudyny do zastosuvannia zdoroviazmitsniuvalnykh tekhnolohii [Theoretical and methodical bases of professional training of the future specialists in human health to the application of health-preserving technologies]. Dys… d. p. n. zi spets. 13.00.04, teoriia i metodyka profesiinoii osvity. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka, 2016.–492 p. Available at: http://www.tnpu.edu.ua/naukova-robota/spets-al-zovana-vchena-rada-d58-053-03-13-00-04-teor-ya-metodika-profes-yno-osv-ti.php

Piekhota O. M. Pidhotovka maibutnioho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohiy [Preparing a future teacher for the implementation of pedagogical technologies]: Navch. posib. K.: V-vo A.S.K., 2003. 240 p.

Prysiazhniuk S. I. Obgruntuvanni strukturno-funktsionalnoii modeli fizychnoho vykhovannia studentiv spetsialnoho medychnoho viddilennia iz vykorystanniam zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Substantiation of the structural-functional model of physical education of students in a special medical department using health-preserving technologies]. S. I. Prysiazhniuk. Naukovi chasopys Nats. ped. un-tu im. M.P. Drahomanova. Seriya 15, Nauk.-ped. problemy fiz. kultury (fiz. kul’tura i sport), Zb. nauk. pr. Kyiiv, 2014. Vol. 6 (49), pp. 126–134.

Futornyi S. M. Teoretyko-metodychni osnovy innovatsiinykh tekhnolohii formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentiv v protsesi fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodical bases of innovative technologies for the formation of students’ healthy lifestyle in the process of physical education]. – Avtoref. dys. …d. n. 24.00.02 fizychna kultura, fizychne vykhovannia riznykh hrup – 45 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гаркуша С. В. Теоретичні та методичні засади формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до використання здоров’язбережувальних технологій: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / С. В. Гаркуша. – Чернігів, 2015. – 40 с.

Гаркуша С. В. Модель формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до використання здоров’язбережувальних технологій / С. В. Гаркуша // Педагогічні аспекти професійної підготовки майбутнього фахівця з фізичного виховання і спорту. Вип. № 118. – Т. ІІ. – С. 94–99.

Грибан Г. П. Фізичне виховання студентів аграрних вищих навчальних закладів: монографія / Г. П. Грибан. – Житомир: Вид-во «Рута», 2012. – 514 с.

Єлізаров В. П. Формування валеологічної компетентності студентів у поза аудиторній виховній роботі університету: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / В. П. Єлізаров. – Харків, 2016. – 223 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://philosophy.karazin.ua/ua/nauka/rada/elizarov_disser.pdf.

Завидівська Н. Н. Теоретико-методичні засади фундаменталізації фізкультурно-оздоровчої освіти студентів у процесі здоров’язбережувального навчання: автореф. дис. … д.-ра пед. наук: 13.00.02 / Н. Н. Завидівська, – К., 2013. – 44 с.

Завидівська Н. Реорганізація системи фізичного виховання студентів вищої школи: проблеми й перспективи / Н. Завидівська, О. Ханікянц // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2016. № 1 (33). – С. 51–56.

Кузнєцова О. Т. Оздоровче тренування студентів: навч. посібник. / О. Т. Кузнєцова. – К.: Вид-во Європейського ун-ту, 2010. – 310 с.

Кузнєцова О. Т. Оздоровче тренування. Тестові завдання для модульного контролю: навч. посібник / О. Т. Кузнєцова. – Рівне: НУВГП, 2013. – 116 с.

Міхеєнко О. І. Теоретичні і методичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців зі здоров’я людини до застосування здоров’язміцнювальних технологій: дис. … д.-ра пед. наук: 13.00.04 / О. І. Міхєенко. – Тернопіль, 2016. – 492 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tnpu.edu.ua/naukova-robota/spets-al-zovana-vchena-rada-d58-053-03-13-00-04-teor-ya-metodika-profes-yno-osv-ti.php.

Пєхота О. М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: навч. посібник / О. М. Пєхота та ін. – К.: Видво А.С.К., 2003. – 240 с.

Присяжнюк С. І. Обґрунтування структурно-функціональної моделі фізичного виховання студентів спеціального медичного відділення із використанням здоров’язбережувальних технологій / С. І. Присяжнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 2014. – Вип. 6 (49). – С. 126–134.

Футорний С. М. Теоретико-методичні основи інноваційних технологій формування здорового способу життя студентів в процесі фізичного виховання. – автореф. дис. … д.-ра пед. наук: 24.00.02 – К., 2015. – 45 с.





Copyright (c) 2017 Olena Kuznetsova

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.