ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.8Ключові слова:
педагогічні умови, оздоровчі технології, процес фізичного виховання, методична системаАнотація
Розглянуто педагогічні умови формування методичної готовності майбутніх фахівців до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання та життєдіяльності. Охарактеризовано їх складові: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні умови. Розкрито сутність поняття «педагогічні умови», проаналізовано погляди вчених на їх тлумачення та класифікацію. Обґрунтовано педагогічні умови інноваційної методичної системи, які забезпечать ефективне формування знань, умінь та навичок, необхідних у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Подано трактування педагогічних умов методичної системи застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів, під якими розуміють чинники, що позитивно впливають на ефективність методичної підготовки майбутніх фахівців, сприяють формуванню в них методичної готовності до застосування оздоровчих технологій в процесі фізичного виховання і життєдіяльності, підвищенню результативності фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів загалом.Посилання
Harkusha S. V. Teoretychni ta metodychni zasady formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Theoretical and methodical principles of forming the readiness of future specialists of physical education for the use of health-preserving technologies]. Avtoref. diss. … d. p. n.: zi spets. 13.00.04, Chernihiv, 2015. – 40 p.
Harkusha S. V. Model formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Model of forming of readiness of future specialists of physical education for the use of health-preserving technologies]. Pedahohichni aspekty profesiinoii pidhotovky maibutnoho fakhivtsia z fizychnoho vykhovannia i sportu: Visnyk № 118, Vol. II, pp. 94–99.
Hryban H. P. Fizychne vykhovannia studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia [Physical education of students of agrarian higher educational establishments: monograph]. Zhytomyr: Vyd-vo Ruta, 2012. – 514 p.
Yelizarov V. P. Formuvannia valeolohichnoii kompetentnosti studentiv u pozaaudytornii vykhovnii roboti universytetu [Formation of valeological competence of students in out-of-class educational work at the university]. Dys…k.p.n. zi spets. 13.00.02 teoriia ta metodyka navchannia (fizychna kultura, osnovy zdorovia). Kharkiv, KHNU im. V.N. Karazina, 2016. – 223 p. Available at: http://philosophy.karazin.ua/ua/nauka/rada/elizarov_disser.pdf
Zavydivska N. N. Teoretyko-metodychni zasady fundamentalizatsiii fizkulturno-ozdorovchoii osvity studentiv u protsesi zdoroviazberezhuvalnoho navchannia [Theoretical and methodical principles of fundamentalization of students’ physical culture and health-improving education in the process of health-preserving education] avtoref. dys… d. p. n.: spets. 13.00.02 «Teoriya ta metodyka navchannya (fizychna kultura, osnovy zdorovya)»; Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy, Natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. M. P. Drahomanova. Kyiv, 2013. – 44 p.
Zavydivska Nataliia, Khanikyants Olena. Reorhanizatsiia systemy fizychnoho vykhovannia studentiv vyshchoii shkoly: problemy i perspektyvy [Reorganization of the system of high school students’ physical education: problems and prospects]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zbirnyk naukovykh prats Skhidnoievrop. nats. un-tu im. Lesi Ukraiinky. uklad. A. V. Ts’os’, S. P. Kozibrotskyi. Lutsk: Skhidnoievrop. nats. un-t im. Lesi Ukrainky, 2016. Vol. 1 (33), pp. 51–56.
Kuznietsova O. T. Ozdorovche trenuvannia studentiv [Students’ health-improving training]. Navch. posib. K., Vyd-vo Yevropeiskoho un-tu, 2010. 310 p.
Kuznyetsova O. T. Ozdorovche trenuvannia. Testovi zavdannia dlia modulnoho kontroliu [Students’ health-improving training. Tests for modular control]. Navch. posib. Rivne: NUWEE, 2013. 116 p.
Mikheienko O. I. Teoretychni i metodychni osnovy profesiinoii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv zi zdorovia liudyny do zastosuvannia zdoroviazmitsniuvalnykh tekhnolohii [Theoretical and methodical bases of professional training of the future specialists in human health to the application of health-preserving technologies]. Dys… d. p. n. zi spets. 13.00.04, teoriia i metodyka profesiinoii osvity. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka, 2016.–492 p. Available at: http://www.tnpu.edu.ua/naukova-robota/spets-al-zovana-vchena-rada-d58-053-03-13-00-04-teor-ya-metodika-profes-yno-osv-ti.php
Piekhota O. M. Pidhotovka maibutnioho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohiy [Preparing a future teacher for the implementation of pedagogical technologies]: Navch. posib. K.: V-vo A.S.K., 2003. 240 p.
Prysiazhniuk S. I. Obgruntuvanni strukturno-funktsionalnoii modeli fizychnoho vykhovannia studentiv spetsialnoho medychnoho viddilennia iz vykorystanniam zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii [Substantiation of the structural-functional model of physical education of students in a special medical department using health-preserving technologies]. S. I. Prysiazhniuk. Naukovi chasopys Nats. ped. un-tu im. M.P. Drahomanova. Seriya 15, Nauk.-ped. problemy fiz. kultury (fiz. kul’tura i sport), Zb. nauk. pr. Kyiiv, 2014. Vol. 6 (49), pp. 126–134.
Futornyi S. M. Teoretyko-metodychni osnovy innovatsiinykh tekhnolohii formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentiv v protsesi fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodical bases of innovative technologies for the formation of students’ healthy lifestyle in the process of physical education]. – Avtoref. dys. …d. n. 24.00.02 fizychna kultura, fizychne vykhovannia riznykh hrup – 45 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Kuznetsova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).