ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.12Ключові слова:
організаційно-методичні умови, менеджер освіти, другий рівень вищої освіти, деонтологічна підготовка, деонтологічна компетентністьАнотація
Розкрито організаційно-методичні умови деонтологічної підготовки менеджерів освіти в умовах магістратури вищого навчального закладу. Їх розглянуто як сукупність обставин, що активізують взаємодію чинників освітнього середовища ВНЗ для вирішення проблеми деонтологічної підготовки магістрів за освітньою програмою «Менеджмент. Управління навчальним закладом». Відзначено, що реалізація цих умов забезпечує ефективне впровадження моделі деонтологічної підготовки магістрів та досягнення очікуваного результату − належного рівня сформованості в них деонтологічної компетентності. Викладено результати аналізу дефініції «організаційна умова». Розкрито та детально схарактеризовано такі організаційно-методичні умови: організаційне забезпечення компонентів структури деонтологічної підготовки та їх кореляція; створення деонтологічно-насиченого освітнього середовища; забезпечення міжпредметної інтеграції, що сприяє створенню цілісної системи деонтологічної підготовки менеджерів освіти. Зазначено, що деонтологічна підготовка магістрів базується на системній інтеграції, яка становить собою гносеологічну, соціально-економічну, праксеологічну основу об’єднання різних елементів у цілісну структуру, що забезпечує ефективність процесу професійної підготовки менеджерів освіти у ВНЗ.Посилання
Artemov V. Ju. Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia deontolohichnoi kompetentnosti fakhivtsiv iz orhanizatsii zakhystu informatsii z obmezhenym dostupom [Theoretical and methodological principles of formation of deontological competence of specialists in the organization of protection of information with restricted access]. dys.... d-ra ped. nauk: 13.00.04.V. Ju. Artemov, K., 2015. 489 s.
Vasylieva M. P. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha [Theoretical basics of deontological prepation of teachers]. dys.... d-ra ped. nauk: 13.00.04. M. P. Vasylieva. Kh., 2004. 430 s.
Kalashnikova S. A. Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky upravlintsiv-lideriv v umovakh suchasnykh suspilnykh transformatsi [Theoretical and methodological principles of professional training of leaders-managers in the conditions of social transformations]. avtoref. dys.... d-ra ped. nauk:, 13.00.06. S. A. Kalashnikova. K., 2011. 36 s.
Kniazhieva I. A. Teoretyko-metodolohichni zasady rozvytku metodychnoi kultury maibutnikh vykladachiv pedahohichnykh dystsyplin v umovakh mahistratury [Theoretical and methodological principles of the development of the methodical culture of future teachers of pedagogical disciplines in the conditions of the magistracy]., dys.... d-ra ped. nauk, 13.00.04;13.00.08. I. A. Kniazhieva, Odessa, 2014. 534 s.
Kurlind Z. N. Psykholoho-pedahohichni umovy formuvannia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv [Psychological and pedagogical conditions for the formation of vocational and pedagogical competence of future teachers]. Nauka i osvita, 2008, Vol. 8–9, pp. 171–176.
Kushnir V. A. Systemnyi analiz pedahohichnoho protsesu: metodolohichnyi aspekt [System analysis of the pedagogical process: the methodological aspect]. Kirovograd, Vyd. centr KDPU, 2001.
Lytvyn A. V. Metodolohichni zasady poniattia «pedahohichni umovy»: na dopomohu zdobuvacham naukovoho stupenia [Methodological foundations of the concept of «pedagogical conditions» to help applicants of scientific degree]. Lviv. SPOLOM, 2014.
Luniachek V. E. Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoii pidhotovky kerivnykh kadriv v umovakh mahistratury do upravlinnia jakistiu osvity [Theoretical and methodological principles of professional training of leading personnel in the conditions of a magistracy to quality education management]. Doctoral thesis, Kharkiv State Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kh., 2012.
Martseva L. A. Teoretychni ta metodychni osnovy profesiinoii pidghotovky molodshykh spetsialistiv radiotekhnichnoho profiliu [Theoretical and methodical basis of vocational training of junior specialists in radio engineering]. dys.... d-ra ped. nauk 13.00.04. L. A. Martseva. Zhytomyr, 2015. 459 s.
Muc L. B. Zastosuvannia pedaghohichnykh prohramnykh zasobiv osvity u navchalnomu protsesi vyshhoi shkoly [Application of pedagogical educational tools in the educational process of higher education]. Medychna osvita, 2013, Vol. 1, pp. 42–46.
Sakaliuk O. O. Formuvannia hotovnosti menedzheriv osvity do profesiinoi diialnosti v polikulturnomu navchalnomu seredovyshhi [Formulation preparedness managerial to the professional level in the semi-cultural midwifery]., dys.... kand. ped. nauk 13.00.04. O. O. Sakaliuk, Odessa, 2012. 246 s.
Sorochan T. M. Pidhotovka kerivnykiv shkil do upravlinskoi diialnosti: teoriia ta praktyka [Training of school principals for management activities: theory and practice ]. dys.... d-ra ped. nauk 13.00.04. T. M. Sorochan – Lugansk, 2005. 472 s.
Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh menedzheriv osvity do upravlinnia ryzykamy u navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical bases of preparation of future education managers to risk management in educational institutions]. dys.... d-ra ped. nauk, N. M. Chernenko. Odessa, 2016. S. 510.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Lenina Zadorozhna-Knyagnitska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).