КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.15Ключові слова:
культура професійного спілкування, офіцер-прикордонник, особистісний, когнітивний та діяльнісний критеріїАнотація
На основі аналізу критеріїв і показників культури професійного спілкування фахівців різного профілю і на основі цих досліджень і особливостей діяльності офіцера-прикордонника виокремлено критерії культури професійного спілкування останнього: особистісний, когнітивний та діяльнісний критерії. Охарактеризовано показники кожного із вказаних критеріїв. Показниками особистісного критерію є: комунікативність; організаторські здібності та уміння вирішувати конфліктні ситуації, емоційний комфорт у спілкуванні. Показниками когнітивного критерію визначено: знання офіцерів-прикордонників про основні види фахової комунікації, особливості професійного етикету, сутність та етапи бесіди з особами, які перетинають державний кордон; розуміння правил ведення ділових переговорів; знання норм невербальної та вербальної поведінки в українській та іноземних культурах. Показниками діяльнісного критерію визначено уміння: будувати логічно правильні та аргументовані висловлювання, вести діалог; правильно використовуючи стратегію і тактику розмови; долати комунікативні бар’єри; слухати й відстоювати свою позицію, а також навички культури вербального і невербального спілкування та культури зовнішнього вигляду. Охарактеризовано чотири рівні формування цього особистісного феномена.Посилання
Berestenko O. H. Kultura profesiinoho spilkuvannia, Luhansk [Culture of professional communication]. Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 2013, 300 p.
Bychok A. V. Formuvannia kultury profesiinoho spilkuvannia maibutnikh fakhivtsiv mizhnarodnoho biznesu i menedzhmentu [The Formation of the Culture of Professional Communication among Future Specialists of International Business and Management.]. dys... kand. ped. nauk, Ternopil, 2010, 218 p.
Liventsova V. A. Formuvannia kultury profesiinoho spilkuvannia u maibutnikh menedzheriv nevyrobnychoi sfery [Formation of professional communicative culture at the future managers of non-productive sphere]. avtoref. dys. na zdobuttia stupenia kand. ped. nauk, Ternopil, 2002, 20 p.
Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. uklad. S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa, K.: Nauk. dumka, 2002, 680 p.
Ursol O. V. Formuvannia kultury profesiinoho spilkuvannia u maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh metodiv navchannia [Forming of culture of professional intercourse for future social workers by the interactive methods of studies.]. dys. kand. ped. nauk, K, 2012, 200 p.
Chernyshenko O. O. Formuvannia kultury dilovoho spilkuvannia maibutnikh fakhivtsiv farmakolohichnykh spetsialnostei [Forming business communication culture of future pharmacologists]. dys.... kand. ped. nauk, Kropyvnytskyi, 2017, 277 p.
Iaremenko V. Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [A new explanatory dictionary of the Ukrainian language]. V. Yaremenko, O. Slipushko, K., Akonit, 2007, Vol. 2, 926 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Gevko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).