ВРАХУВАННЯ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Natalia Ratushniak Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.18

Ключові слова:

учні початкової школи, учні з особливими потребами, інклюзивна освіта, індивідуалізація навчання, психофізичні особливості, навчально-пізнавальна діяльність

Анотація

Висвітлено вікові особливості учнів початкової школи та внутрішні психічні особливості дитини молодшого шкільного віку з особливими потребами для організації її індивідуального навчання. Зокрема виокремлено інтелектуальний аспект, смислове сприймання та структурність сприйняття. Проаналізовано результати соціальних зрізів, дані обстежень психолого-медико-педагогічних консультацій, наукові праці зарубіжних і вітчизняних дослідників цієї проблеми. Визначено, що важливими функціями вчителя під час індивідуалізації навчання є стимулювання пізнавальної діяльності, постійний контроль за виконанням завдань, своєчасна допомога у подоланні труднощів навчання. Охарактеризовано анатомо-фізіологічні, психічні та психологічні вікові особливості учнів молодшого шкільного віку, враховуючи їхні пізнавальні потреби. Визначено основні групи дітей з особливими потребами та їхні психофізичні якості. Проаналізовано анатомо-фізіологічні, психологічні та психічні особливості учнів з вадами зору, слуху, мовлення, розладом опорно-рухової системи, розумовою відсталістю. Описано особливості інтелектуальної активності учнів початкової школи з вадами розвитку. Охарактеризовано шляхи індивідуалізації навчання учнів початкової школи в умовах інклюзивного навчання.

Біографія автора

Natalia Ratushniak, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспірантка

Посилання

Bochelyuk V. Y. Psykholohiia liudyny z obmezhenymy mozhlyvostiamy: navchalnyi posibnyk [Psychology of a person with disabilities]. V. Y. Bochelyuk, A. V. Tutubarova. Kyiv «Tsentr uchbovoi literatury», 2011. 262 s.

Kostiuk H. S. Vikova psykholohiia [Age psychology]. H. S. Kostiuk.Radianska shkola. K.., 1976. 270 s.

Osnovy korektsinoi pedahohiky: navchalno-metodychnyi posibnyk [Fundamentals of correctional pedagogy: educational and methodical manual]. S. P. Myronova, O. V. Havrylov, M. P. Matvieieva; Za zah. red. S. P. Myronovoi]. – Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, 2010. 264 s.

Sukhomlynskyi V. O. Sto porad uchytelevi [Hundred counsel to a teacher]. Sukhomlynskyi V. O., Vybr. tv. v 5 t. K., Rad. shk., 1976. T.2. S. 417–654.

Tezaurus metodychnoho pratsivnyka [Thesaurus of methodologist]/ uklad. i holov. red. V. V. Demchenko – Rivne, ROIPPO, 2012. 72 s.

Chaika V. M. Osnovy dydaktyky: navch. posib.[ Basics of didactics].V. M. Chayka. K., Akademvydav, 2011. – 240 s.

Smith, E.C., polloway,a,e. patton,R.J., Dowdy,A.C.(2008 r). teaching students with special needs in inclucive settings, by person education INC. fifith edition, 2008 r. 305 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Як цитувати

Ratushniak, N. (2017). ВРАХУВАННЯ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 134–139. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.18