ФОРМУВАННЯ ТЕКСТОТВОРЧИХ УМІНЬ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МОРФОЛОГІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Natalia Yermak Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.21

Ключові слова:

текстотворчі вміння, текстотворча діяльність, комунікативна компетенція, морфологія української мови, лінгводидактика

Анотація

Охарактеризовано лінгводидактичний підхід до формування текстотворчих умінь учнів основної школи у процесі навчання морфології української мови. Обґрунтовано важливість вивчення морфології на основі текстотворчих умінь. Розглянуто нові підходи до методики формування текстотворчих умінь учнів основної школи у навчанні морфології української мови та етапи становлення текстотворчої компетентності учнів 5–9 класів. Проаналізовано лінгводидактичні підходи до формування текстотворчих умінь учнів основної школи як необхідну умову реалізації закономірностей процесу засвоєння знань з української мови в основній школі для подальшого засвоєння матеріалу в вищій школі. Лінгвістично обґрунтовано такі методичні засоби навчання, як опрацювання навчального матеріалу, способи організації навчальної роботи тощо. Визначено основні чинники зв’язку морфології з формуванням текстотворчих умінь учнів основної школи: характер навчального матеріалу з морфології; рівень мовного розвитку школярів; особливості мовного середовища і його розвивальний потенціал. Розглянуто систему принципів навчання морфології, основні підходи до формування мовних, мовленнєвих і комунікативних умінь та навичок учнів 5–9 класів.

Біографія автора

Natalia Yermak, Бердянський державний педагогічний університет

аспірантка

Посилання

Prohrama dlia 5–9 klasiv dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z ukrainskoiu movoiu navchannia (zi zminamy, vnesenymy u 2015 rotsi) [The program for pupils of 5–9 forms for comprehensive educational institutions with the Ukrainian language studing (with changes that were done in 2015)]. Ukrainian language. H. T. Shelekhova, M. I. Pentyliuk, V. I. Novosolova, T. D. Hnatkovych, N. B. Korzhova, K. V. Taranik-Tkachuk. K., 2015. 59 p.

Holub N. B. Osoblyvosti tekstotvorchoi diialnosti uchniv 5–7 klasiv v umovakh kompetentnisnoho navchannia ukrainskoi movy [Peculiarities of text creating skills of pupils of 5-7 forms in conditions of competence teaching of the Ukrainian language]. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University, Series 16: Creative personality of a teacher: problems of theory and practice, 2013, Vol. 20. pp. 72–76.

Kratasiuk L. M. Interaktyvni metody v navchanni uchniv 5–6 klasiv stvoriuvaty teksty riznykh typiv [Interactive methods in teaching pupils of 5–7 forms to create texts of different types]. Abstract. diss. .. kand. ped. nauk 13.00.02. L. M. Kratasiuk. K., 2011. 20 p.

Kavytska T. I. Systema vprav dlia formuvannia tekstotvorchoi kompetencii u pysmovomu perekladi na inozemnu movu [The system of exercises for stating text creating competence in writing translation into foreign language]. Bulletin of Chernihiv State Pedahohikal Taras Shevchenko University. Series:Pedahohical sciences. 2011, Vol. 92, pp. 112–125.

Plysko K. M. Linhvodydaktychni osnovy navchannia ukrainskoi movy v serednikh zakladakh osvity [Linguodidactic principles of studing the Ukrainian language in comprehensive educational institutions]. Pedahohical sciences zb. nauk. prats. Kherson. Vyd-vo KDPU, 2002, Vol. 31, pp. 34–37.

Borodina N. Texnolohizaciia rozvytku movnoi osobystosti uchniv zasobamy morfolohii ukrainskoi movy [Technologes in development of language personelity of pupils with the help of Ukrainian morphology]. Scientific journal of Mykolaiv V. O. National Sukhomlynskyi National University. Series 6 Pedagogical sciences, 2016, Vol. 4 (55), pp. 17–21.

Tsoufal L. S. Linhvistychni zasady navchannia morfolohii v zahalnoosvitnii shkoli [Linguistic principles of teaching morphology in comprehensive school]. Philological studii. Scientific journal of Kryvyi Rih State Pedahohical University, 2012, Vol. 7 (2), pp. 315–322. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PhSt_2012_7%282%29__34.

Pentyliuk M. I. Aktualni problemy suchasnoi linhvodydaktyky zb. statei [Actual problems of modern linguodidactics]. K., Lenvit, 2011, 256 p.

Pentyliuk M. Metodyka navchannia ukrayinskoi movy u tablytsiakh i skhemakh: navch. posibnyk [Methodology of teaching Ukrainian in tables and diagrams: a course book]. K., Lenvit, 2006, 134 p.

Perkhailo N. Tekstotvorcha kompetentnist yak skladova cilovoi dominanty profilnogo navchannia ukrainskoi movy [Text creating competence as a component of purpose-oriented dominating idea of profession teaching of the Ukrainian language]. Theoretical and didactic philology, 2013, Vol. 14, pp. 90–100.

Nova ukrainska shkola kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly, za red. M. Gryshchenko [New Ukrainian school, conceptual principles of reformation of secondary school]. K., 2016, 40 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26

Як цитувати

Yermak, N. (2017). ФОРМУВАННЯ ТЕКСТОТВОРЧИХ УМІНЬ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МОРФОЛОГІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 157–164. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.21