ПРОБЛЕМИ ІНТЕГРАЦІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.27Ключові слова:
професійна підготовка, вчитель фізичної культури, компетентнісний та інтеграційний підходи, євроінтеграціяАнотація
Висвітлено проблеми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в контексті євроінтеграції та шляхи їх вирішення. Проведено теоретичний аналіз, узагальнення і порівняння нормативно-правових документів та науково-методичної літератури з проблем професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури для орієнтованої на європейські стандарти загальноосвітньої школи. Визначено основні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в контексті євроінтеграції: недосконалість системи національної мобільності студентів; відсутність інтегрованих навчальних планів і програм підготовки молодшого бакалавра, бакалавра і магістра; подрібненість навчальних дисциплін; короткотривала педагогічна практика; відсутність матеріального стимулювання шкільних вчителів – керівників педагогічної практики. Вказано, що для реалізації академічної мобільності студентів необхідні стандарт вищої освіти, освітньо-професійна програма і базовий навчальний план, нормативна частина якого була б однаковою для всіх вищих навчальних закладів (кількість кредитів, послідовність вивчення дисциплін, графік навчального процесу).Посилання
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [The law of Ukraine "About higher education"] vid 01.07.2014 № 1556-VII (Redaktsiia stanom na 27.07.2017) Available at:: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Intehratsiia navchalnoho protsesu yak chynnyk rozvytku piznavalnoi aktyvnosti uchniv [Integration of educational process as a factor of development of cognitive activity of students]. Available at: http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/24899/.
Onyshchenko N. Orhanizatsiino-metodychni zasady pedahohichnoi praktyky v systemi profesiinoho stanovlennia maibutnoho vchytelia [Organizational and methodical principles of pedagogical practice in the system of professional formation of future teacher]. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_7.
Pedahohichna Konstytutsiia Yevropy [Pedagogical Constitution of Europe]. Asotiation of rektors of pedagogical universities of Europe. 2013. Available at: file://C:/Users/1/Downloads/Pedagogical_Constitution_of_Europe.pdf
Polozhennia pro provedennia praktyky studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Regulations about realization of students practice of higher educational establishments in Ukraine]: Nakaz MON Ukrainy № 93 vid 08.04.1993 r. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93.
Pro osoblyvosti formuvannia navchalnykh planiv na 2015/2016 navchalnyi rik [About the particular features of forming a curricula for 2015/2016 school years]: Nakaz MON Ukrainy № 47 vid 26.01.2015 r. Available at: http://old.mon.gov.ua/files/normative/2015-02-10/3521/nmon_47_26012015.pdf.
Proekt standartu vyshchoi osvity Ukrainy pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity. Haluz znan 01 Osvita / Pedahohika, predmetna spetsializatsiia 014.11 Serednia osvita (Fizychna kultura) [Project of the standard of higher education of Ukraine of the first (bachelor) level of education. An area of knowledge is 01 Education/Pedagogics, subject specialization 014.11 Secondary education (Physical culture)]. MON Ukrainy. K., 2017. Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/reforma-osviti/naukovo-metodichna-rada-ministerstva/proekti-standartiv-vishhoyi-osviti.html.
Sydorenko V. K. Problema aktualna, riznobichna: pro intehratsiiu navchalnykh predmetiv u pedahohichnii teorii i praktytsi [The actual and versatile problem: About integration of subjects in pedagogic theory and practice]. Ridna shkola, 1992, № 7–8. pp. 30–34.
Sulyma N. Praktychnyi komponent profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy v Ukraini ta za kordonom [A practical component of professional preparation of future teachers of English in Ukraine and abroad]. Available at: ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/24127/1/26-217-222.pdf.
Sushchenko L. P. Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu: (teoretyko-metodolohichnyi aspekt) ) [Professional preparation of future specialists of P.E and sport: (a theoretical and methodological aspect)]: monograph / L. P. Sushchenko. Zaporizhzhia: ZDU, 2003. 442 p.
Tymoshenko O. V. Orhanizatsiia navchalnoho protsesu maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu na osnovi intehrovanykh kursiv [Organization of educational process of future specialists of P.E and sport on the basis of the integrated courses]. Pedagogic, psycology and medical and biological problems of specialists of P.E and sport, 2010, № 3. pp.105–109.
Shchodo zdobuttia osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia mahistra na osnovi bakalavra z inshoi haluzi znan [Obtaining educational and qualifying level of master's degree on the basis of bachelor from other area of knowledge], lyst MON Ukrainy № 1/9-155 vid 19.03.2014 roku. Available at: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/40275/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Volodymyr Omelyanenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).