НАВЧАЛЬНА КОМП’ЮТЕРНА ПРОГРАМА ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ЧИТАННЯ ХУДОЖНІХ ТЕКСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.4.11Ключові слова:
навчальна комп’ютерна програма функції, принципи, вимогиАнотація
Охарактеризовано вітчизняний і світовий досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), а саме: комп’ютерних програм для навчання різних видів мовленнєвої діяльності, визначено критерії якості цих програм. Встановлено, що технологія створення і методика застосування навчальних комп’ютерних програм (НКП) загалом, і в навчанні читання художніх текстів студентів-філологів зокрема, передбачає виділення дидактичних засад, а саме: принципів (загальних і специфічних), функцій (мотиваційно-стимулюючої, комунікативної, інформаційно-пізнавальної, структурно-систематизуючої, організаційно-управлінської, тренувально-навчальної, виховної, розвиваючої, контрольно-коригуючої) та вимог (рекомендації щодо призначення, структури, інформаційних функцій, ролі навчальної комп’ютерної програми) навчання з використання навчальної комп’ютерної програми. Охарактеризовано різні моделі навчальної комп’ютерної програми, серед яких три основні: перша модель містить вступну, основну та заключну частини; друга має вступну, основну, інформаційно-довідникову, заключну частини; третя за структурою відповідає першій моделі, а за змістовим призначенням – другій та передбачає застосування спрощеного варіанта техніко-комунікативних можливостей програмно-педагогічного забезпечення. Встановлено п’ять етапів створення навчальної комп’ютерної програми: визначення дидактичних засад конструювання; структурування навчального матеріалу; змістове наповнення складових; визначення техніко-комунікативних можливостей; написання сценарію навчальної комп’ютерної програми.
Посилання
Buzhykov R. P. Pedagogichni umovy zastosuvannja innovacijno-komunikacijnyh tehnologij u procesi navchannja inozemnyh mov studentiv vyshhyh ekonomichnyh navchal'nyh zakladiv. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Pedagogical conditions of application of innovative communication technologies in the process of teaching foreign languages students of higher educational institutions. Abstract of Phd thesis]. Kyiv, 2006. 20 p.
Bulahova Ja. V. Pedagogichni umovy navchannja inozemnyh mov majbutnih inzheneriv-programistiv zasobamy mul'tymedijnyh program. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Pedagogical conditions for teaching of foreign languages for future software engineers with the assistance of multimedia programs. Abstract of Phd thesis]. Lugansk, 2007. 23 p.
Verlan' A. F., Tverezovs'ka N. T. Dydaktychni pryncypy v umovah tradycijnogo i komp’juternogo navchannja [Didactic concepts in conditions of traditional and computer teaching]. Pedagogika i psyhologija – Pedagogics and psychology, 1998, Vol. 4, pp. 126 – 132.
Gryzun L. E. Dydaktychni osnovy stvorennja suchasnogo komp'juternogo pidruchnyka. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Didactic basis (fundamentals) of modern computer text-book making. Abstract of Phd thesis]. Kharkiv, 2002. 20 p.
Ignatova O. M. Formuvannja v majbutnih pedagogiv umin' roboty z inshomovnoju literaturoju zasobamy informacijno-telekomunikacijnyh tehnologij. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Formation of future teachers the ability to work with foreign literature by means of information and telecommunication technologies. Abstract of a PhD thesis]. Vinnytsia, 2009. 23 p.
Korobejnikova T. I. Formuvannja anglomovnoi' kompetentnosti v dialogichnomu movlenni majbutnih uchyteliv z vykorystannjam informacijno-komunikacijnyh tehnologij. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [English competence formation in dialogic speech of future teachers using information and communication technologies. Abstract of a PhD thesis]. Kyiv, 2013. 23 p.
Krasovs'kyj O. S. Dydaktychni zasady konstrujuvannja elektronnogo pidruchnyka z pryrodnychyh predmetiv dlja starshoi' shkoly zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Didactic principles of constructing an electronic textbook in natural sciences for high school in general educational school. Abstract of a PhD thesis]. Kyiv, 2013. 20 p.
Madzigon V. M., Lapins'kyj V. V., Doroshenko Ju. O. Pedagogichni aspekty stvorennja i vykorystannja elektronnyh zasobiv navchannja [Pedagogical aspects of making and usage of electronic teaching methods]. Problemy suchasnogo pidruchnyka – Problems of modern textbook. Ped. dumka – Ped. op, 2003, Vol.4, pp. 70–82.
Mogilevskaya N. E. Printsipy postroeniya komp'yuternykh obuchayushchikh programm na inostrannom yazyke [Principles of formation computer learning programs in a foreign language]. Vіsnik Lugans'kogo Natsіonal'nogo Pedagogіchnogo Unіversitetu іm. Tarasa Shevchenka [Herald of Luhansk Taras Shevchenko National University], 2006, Vol. 21 (116), pp. 43 – 54.
Mors'ka L. I. Metodychna systema pidgotovky vchytelja inozemnyh mov do vykorystannja informacijnyh tehnologij u navchanni uchniv [Methodical system of teacher training of foreign languages for the use of information technologies in educational process for students], Ternopil, 2007. 242 p.
Nurmukhamedov G. M. O podkhodakh k sozdaniyu elektronnogo uchebnika [n the approaches to the creation of textbooks]. Informatika i obrazovanie – Computer sciences and education, 2006, Vol. 5. pp. 104–107.
Radecka S. V. Metodyka navchannja majbutnih ekonomistiv profesijno sprjamovanogo chytannja anglijs'koju movoju z vykorystannjam komp’jutera. Dys. kand. ped. nauk [Methodology for teaching future economists professionally oriented reading in English using computer. Abstract of a PhD thesis]. Kyiv, 2004. 260 p.
Rybanov A. A., Shevchuk B. P., Prikhod'ko E. A., Kozhevnikova I. E. Sozdanie mnogomernogo elektronnogo uchebnika [Creation of multi-dimensional electronic textbook]. Informatika i obrazovanie – Computer sciences and education, 2004, Vol. 5, pp. 86 – 90.
Serdyukov P. I. Teoreticheskie osnovy obucheniya inostrannym yazykam v yazykovom vuze s primeneniem informatsionnykh tekhnologii. Diss. dokt. ped. nauk [Theoretical bases of teaching foreign languages in a language university with the use of information technology. Dr. ped. sci. diss.]. Kyiv, 1997. 349 p.
Strilec' V. V. Proektna metodyka navchannja anglijs'koi' movy majbutnih programistiv iz zastosuvannjam informacijnyh tehnologij. Dys. kand. ped. nauk [Project methodology of English language education for future programmers with the usage of information technologies. PhD thesis]. Kyiv, 2010. 276 p.
Trofymov O. Je. Pidgotovka majbutnih uchyteliv do vykorystannja audiovizual'nyh i komp’juternyh tehnologij navchannja. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Training of future teachers for the use of audiovisual and computer technology of education. Abstract of a PhD thesis]. Kharkiv, 2002. 13 p.
Chekal' G. S., Asojanc P. G., Koval' T. I. Vykorystannja tekstovogo procesora dlja stvorennja komp’juternyh vprav u navchanni inozemnyh mov [Usage of a word processor to create computer exercises in learning foreign languages]. Naukovyj visnyk kafedry JuNESKO Kyi'vs'kogo nacional'nogo lingvistychnogo universytetu [Scientific Herald of UNESCO department of Kyiv national linguistic university], 2003, Vol. 8, pp. 124–127.
Jacynina N. O. Formuvannja informacijno-tehnologichnoi' kompetencii' majbutn'ogo vchytelja u navchal'nomu procesi pedagogichnogo universytetu. Avtoref. dys. kand. ped. nauk [Formation of informational and technological competence of the future teacher in the educational process of the pedagogical university. Abstract of a PhD thesis]. Kharkiv, 2008. 25 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Anna Drach
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).