КЕЙС-МЕТОД У МЕТОДИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.4.18Ключові слова:
кейс-метод, майбутній викладач, методична підготовка, професійно-методичний кейсАнотація
Охарактеризовано технологію кейс-методу в методичній підготовці майбутніх викладачів іноземних мов і культур у межах навчальної дисципліни «Методика навчання іноземних мов і культур в європейському контексті.» (другий (магістерський) рівень). Доведено, що кейс-метод доцільно використовувати для формування методичних умінь на основі ситуацій, які моделюють навчальну й методичну діяльність викладача іноземних мов і культур. Запропоновано авторське тлумачення кейс-методу в контексті методичної підготовки майбутнього викладача іноземних мов і культур та професійно-методичного кейса як засобу його реалізації для формуванню і розвитку методичних умінь магістрантів планувати аудиторну роботу студентів. Обґрунтовано класифікацію професійно-методичних кейсів та їх структуру, наведено приклади на матеріалі французької мови. Представлено поетапну реалізацію кейс-методу, визначено зміст діяльності викладача і студентів магістратури на різних етапах. Відзначено, що інтегровано з кейс-методом використовуються інші методи: моделювання (опис методичних ситуацій, які моделюють діяльність викладача іноземних мов і культур), ігрові (професійно-орієнтована рольова гра), дискусія (обговорення різних варіантів розв’язання професійно-методичних кейсів).Посилання
Azimov E. G., Schukin A. N. Novyiy slovar metodicheskih terminov i ponyatiy (teoriya i praktika obucheniya yazyikam) [New Dictionary of methodological terms and concepts (the theory and practice of language teaching)]. Moscow: IKAR Publ., 448 p.
Eryomina M. Yu. Potentsial keysovogo metoda [The potential of the case study method]. Shkolnyie tehnologii, 2004, Vol. 6, pp. 104–108.
Ilina O. K. Ispolzovanie keys-metoda v praktike prepodavaniya angliyskogo yazyika [The use of the case study method in teaching English]. Lingvostranovedenie: metodyi analiza, tehnologiya obucheniya: shestoy mezhvuzovskiy seminar po lingvostranovedeniyu: Yazyiki v aspekte lingvostranovedeniya: sb. nauch. st. v 2 ch.: Ch. 1, pod obsch. red. L.G. Vedeninoy. Moscow, MGIMO-Universitet, 2009, pp. 253–261.
Klyuev V. K. Bakalavriat-magistratura: preemstvennost i profilizatsiya upravlencheskoy podgotovki [Bachelor’s and master’s programs: continuity and specialization of management training] Nauchnyie i tehnicheskie biblioteki, 2011, Vol. 12, pp. 54–59.
Krasikova E. N. Keys-metod v strukture i soderzhanii metodicheskoy kompetentsii lingvista-prepodavatelya. Avtoref. dis. na soisk. uch. stepeni kand. ped. nauk [Case study method in the structure and content of the methodological competence of a linguist and teacher. Author’s abstract]. Stavropol, 2009, 29 p.
Krasilnikova I. G., Lunyova L. P. Metod keysov v obuchenii studentov delovoy besede [Case study method in teaching business conversation]. Izvestiya Samarskogo nauchnogo tsentra Rossiyskoy akademii nauk, 2014, Vol. 2–1 (16), pp. 81–85.
Mayer N.V. Profesiyno oriyentovana rolova hra u formuvanni metodychnykh umin maybutnikh vykladachiv frantsuzkoyi movy [Professionally oriented role play in forming methodological skills of future French teachers]. Neperervna profesiyna osvita: teoriya i praktyka: Seriya: Pedahohichni nauky, Kyiv, TOV «Vydavnyche pidpryyemstvo «EDELVEYS», 2017, Vol. 1–2 (50–51), pp. 61–65.
Mayer N. V. Sotsialni roli suchasnoho vykladacha inozemnykh mov vyshchoho navchalnoho zakladu [Social roles of a modern teacher of foreign languages at a higher educational institutions]. Materiály IX mezinárodni vědecto-praktická conference «Zprávy vědecké ideje – 2013», 27 října-05 listopadu 2013 roku, Pedagogika. Praha, Publishing House «Education and Science» s.r.o, 2013, Vol. 11, pp. 6–8.
Minyar-Beloruchev R. K. Metodicheskiy slovar: tolkovyiy slovar terminov metodiki obucheniya yazyikam [Dictionary of methodological terms: glossary of language education terms]. Moscow, Stella, 1996,144 p.
Natsionalna doktryna rozvytku osvity u ХХІ stolitti. [The National Doctrine of Education Development in the 21st Century.]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
Nikolaieva S. Yu. Mizhkulturna inshomovna osvita v Ukraini [Intercultural foreign language education in Ukraine]. Molodyy vchenyy, 2015, Vol. 8(23), Part 1. pp. 125−131.
Passov E. I., Kuzovleva N. E. Urok inostrannogo yazyika [Foreign language lesson] Rostov-on-Don, Feniks Publ.; Moscow, Glossa-Press Publ., 2010, 640 p.
Polyakov V. M. Kompleks videofilmov dlya obucheniya studentov analizu uroka inostrannogo yazyika [A complex of video films for teaching students the analysis of a foreign language lesson]. Inostrannyie yazyiki v shkole, 1988, Vol. 1, pp. 24−31.
Solovova N.V. Metodicheskaya kompetentnost prepodavadelya vuza [Methodological competence of a university teacher]. Vestnik Baltiyskogo federalnogo universiteta im. I. Kanta. Seriya: Filologiya, pedagogika, psihologiya, 2010, Vol. 5, pp. 52–59.
Fritsko Zh. S. Proektnaya deyatelnost studentov pedagogicheskogo kolledzha pri obuchenii inostrannomu yazyiku kak sredstvo formirovaniya metodicheskih umeniy. Diss, kand. ped. nauk [Project activities teaching college students when learning a foreign language as a means of formation of methodical skills. Candidate’s thesis]. Ekaterinburg, 2006, 208 p.
Shagan V. S. Pedagogicheskoe soprovozhdenie protsessa razvitiya metodicheskoy kompetentnosti prepodavatelya kolledzha. Avtoref. dis. na soiskanie uchen. stepeni kand. ped. nauk [Pedagogical support of the college teacher methodological competence development process. Author’s abstract]. Izhevsk, 2010, 24 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliia Maiier
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).