АВТОРСЬКИЙ КУРС «HOT ENGLISH» ДЛЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ: ІЗ ДОСВІДУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОЗРОБКИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.4.20Ключові слова:
авторський курс, експериментальне дослідження, майбутні менеджери, вищі навчальні заклади, «Hot English», метакогнітивні стратегії в розумінні англійської мовиАнотація
Обґрунтовано результати експериментальної перевірки алгоритму формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності майбутніх менеджерів. Компетентність у читанні іншомовних професійно орієнтованих текстів визначено як здатність майбутнього менеджера читати автентичні фахові академічні тексти з різним рівнем розуміння залежно від цілей читання. Охарактеризовано специфіку професійної діяльності менеджера, яка передбачає його безперервну активну участь в заключенні договорів, організації круглих столів, проведенні семінарів та зустрічей, в реалізації спільних інвестиційних проектів, переговорів тощо. Зазначено потреби майбутніх фахівців сфери міжнародного менеджменту в оволодінні компетентностями іншомовного професійно орієнтованого спілкування, які пов’язані з реалізацією успішної й адекватної професійної комунікації в різних типових та нетипових проблемних ситуаціях, невід’ємною складовою яких є розуміння письмової документації без участі третьої особи перекладача (з метою уникнення витоку інформації). Основними компонентами зазначеної компетентності є знання, лексичні та граматичні навички, мовленнєві та навчальні уміння. Конкретизовано вимоги до рівня сформованості англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності майбутніх менеджерів відповідно до зазначених компонентів. Зроблено висновок про необхідність цілеспрямованого навчання студентів використовувати ефективні стратегії з урахуванням індивідуальних психологічних особливостей та цілей, аналізувати ефективні стратегії, які студенти застосовують при читанні рідною мовою з метою перенесення відповідних умінь в іншомовний контекст засобами авторського дистанційного веб-кейсу «Hot English». Виокремлено етапи формування стратегічної компетентності у процесі читання автентичних текстів з фаху й наведено приклади завдання, які повинні вирішуватися на цих етапах. Ефективність розробленої методики формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності перевірено за допомогою навчального, природного, відкритого, вертикально-горизонтального експерименту, а достовірність результатів – методами математичної статистики. Відзначено вагомість шляхів посилення ефективності стратегії формування англомовної професійно орієнтованої читацької компетентності у майбутніх менеджерів як на аудиторних заняттях так і поза межами аудиторії.Посилання
Galskova N. D. Metodika obuchenija inostrannym jazykam: uchebnoe posobie [Methods of teaching foreign languages: Handbook], Rostov n/D., Fenix, 2017, 350 s.
Bell T. Extensive Reading: Speed and Comprehension, The Reading Matrix, 2001, Vol.1 (1). Avaiable at: http://www.readingmatrix.com/articles/bell/index.html
Boulware-Gooden R., Carreker S., Thornhill A., Joshi R. M. Instruction of Metacognitive Strategies Enhances Reading Comprehension and Vocabulary Achievement of Third-Grade Students. The Reading Teacher, 2002, 61(1), Р. 70–77.
Day R. R. & Bamford J. Top Ten Principles for Teaching Extensive Reading, Reading in a Foreign Language, 2002, Vol. 14 (2). Avaiable at: http://nflrc.hawaii.edu/rfl/October2002/day/day.html
Jacobs G., Renandya W., Bamford J. Annotated Bibliography of Works on Extensive Reading in a Second Language, Reading in a Foreign Language, 2000, Vol. 13 (1), Р. 449–522.
Taylor B. M., Peterson D. S., Pearson P. D. & Rodriguez M. C. Looking inside classrooms: Reflecting on the “How” as well as the “What” in effective reading instruction. The Reading Teacher, 2002, 56(3), Р. 270–279.
Singer H., Ruddell R. B. Theoretical Models and Processes of Reading, 3rd ed., Newark, DE, International Reading Association, 1985, 960 p.
Thonney T. Teaching the Conventions of Academic Discourse // Teaching English in the Two-Year College, 2011, V. 38, № 4, P. 347–362.
Urquhart S. Reading in a second language: Process, product, and practice / S. Urquhart, C. Weir, Harlow, England, Addison-Wesley Longman, 1998, 346 p.
VanderVeen A. Developing and Validating Instructionally Relevant Reading Competency Profiles Measured by the Critical Reading Section of the SAT Reasoning Test / A. VanderVeen, K. Huff, M. Gierl, D. S. McNamara, M. Louwerse, A. Graesser // Reading Comprehension Starategies. Theories, Interventions and Technologies; McNamara D. S. (ed.), Lawrence Erlbaum Associates, New York, London, 2007, P. 137–172.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Inna Valenthon
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).