ЛІНГВІСТИКА, ОСВІТА, ПРАВО: ІНТЕГРАЦІЯ ПАРАДИГМ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.4.26Ключові слова:
парадигма освіти, англійська як іноземна, правова парадигма, реципієнт, лінгвістична складоваАнотація
Проаналізовано сучаснi перетворення в системі наукових поглядів у лінгвістицi, освітi (враховуючи університетську) i юриспруденції. Стверджується, що процес глобалізації неминуче веде до формування нового інтегрованого підходу, метою якого є синтез парадигм наукового знання. У освітній сфері спостерігається тенденція до трансформації ставлення до знань та процесу їх формування, який сприймається більше як духовний пошук, а не лише як отримання вмінь та навичок як складових професійної компетентності. Однак за наявності значної кількості провідних підходів, оновлених стратегій та принципів сучасної освіти, запропонованих освітянами різних країн сьогодні, експерти відзначають фрагментарний характер освітнього процесу у світовому масштабі i відсутність єдиної спільної освітньої парадигми, яка би відповідала умовам глобалізації. У зв’язку з цим зроблено спробу зібрати та проаналізувати ідеї щодо зміни освітньої парадигми на сучасному етапі розвитку наукової думки. Встановлено, що загальна тенденція до глобалізації та уніфікації спостерігається також у сфері права протягом останніх десятиріч. Правові системи нинi існують у тісній взаємодії, тому сучасна парадигма юриспруденції повинна також включати положення про єдність понять і категорій в існуючій міжнародній державно-правовій сфері. Останнім часом на фоні соціально-політичних, правових та економічних змін, що відбуваються в Європі, функції та характеристики англійської мови перебувають у центрі уваги лінгвістичних досліджень, оскільки Європейським співтовариством створюється нове соціолінгвістичне середовище. Відповідно підготовка майбутніх фахівців сфери права має базуватися на розумінні ролі правника як творця i трансформатора законодавства, в тому числі за допомогою лінгвістичних засобів. Вищезгадані фактори неминуче ведуть до перегляду парадигми навчання англійської мови як іноземної, особливо студентів-юристів. Оскільки Україна робить поступові кроки щодо вступу до європейського простору вищої освіти шляхом впровадження кредитно-трансферної системи, то звернено увагу на деякі аспекти стосовно визначення нової концепції навчання іноземної мови студентів-юристів. Вiдзначено, що сьогоднішні підходи до навчання цiєї сфери знань не тільки не відображають сучасні тенденції в іншомовній освіті, а й не забезпечують певного ступеня гнучкості для впровадження потенційних інновацій у вказанiй сфері на основі синергетичних та акмеологічних принципів.Посилання
Borysenko I. I. (Ed.) Anhliys'ka Mova v Mizhnarodnykh Dokumentakh z Prav Lyudyny [English of law: international instruments on Human rights], Kyiv, Yurinkom Inter, 2005, 752 p.
Bondarevskaya E. V. Kul'nevych S. V. Pedagogika: lychnost' v humanisticheskikh teoriyakh i sistemakh vospitaniya [Pedagogy: personality in humanistic theories and education systems], Rostov n/D, Moskva, 1999, 560 p.
Burda S. Yu. Psikhologo-akmeologicheskie usloviya i faktory vnedreniya innovatsionnykh proektov v regione Diss. dokt. psykhol. nauk [Psychological-acmeological conditions of innovative projects implementation. Dr. psychol. sci. Diss.], Moscow, 2010, 205 p.
Yl'ynskyy Y. M. Obrazovatel'naya Revolyutsiya [Educational evolution], Moscow, Yzd-vo Mosk. humanyt.-sotsyal'n. Akademyy, 2002, 592 p.
Dushkov B. A., Smyrnov B. A., Korolev A. V. (Ed.) Psykhologiyya Truda, Reklamy, Upravleniya, Inzhenernaya Psikhologiya i Ergonomika: Entsyklopediya slov [Psychology of labour, advertising, management, engineer psychology and ergonomic aspects: Encyclopedia of Words], Ekaterynburh, Delovaya knyha, 2000, 462 p.
Andrushchenko V., Peredbors'ka I. Filosofiya Osvity: Navchal'nyy posibnyk [Philosophy of education: textbook], Kyiv, Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2009, 329 p.
Fedotova Y. H., Tolstopyatenko H. P. Yuridicheskie Ponyatiya i Kategorii v Angliyskom Yazyke: Uchebnoe Posobye [Legal notions and categories in English: textbook], Obnynsk, Tytul, 2001, 432 p.
Chyrkovskaya E. H. Razvitie Innovatsionnoho Potentsiala Lichnosti Rukovoditelia [Development of personality innovative potential of a manager], Moscow, Yzd-vo RAHS, 2009, 91 p.
Bar R. B. “From teaching to learning. A new paradigm for undergraduate education”, Change, vol. November – December, 1995, pp. 13−25.
Brown G. D., Rice S. Professional English in Use. Law, Cambridge University Press, Cambridge, 2007, 128 p.
Conception of legal training improving according to the standards of higher education and legal profession (2016), available at: http://uba.ua/documents/2016%20-%2009%20-%2014%20-%20Education%20Concept.pdf.
Conception of the Development of Education in Ukraine for 2015-2025 (draft) (2014), available at: http://mon.gov.ua/ua/prviddil/ 1312/1390288033/1414672 797/.
Esbjörn-Hargens S. Integral teacher, integral students, integral classroom: applying integral theory to education (2011), available at: http://nextstepintegral.org/wp-content/uploads/2011/04/Integral-Education-Esbjorn-Hargens.pdf/.
Haken H., Haken-Krell M. Erfolgsgeheimnisse der Wahrnehmung. Synergetik als Schlüssel zum Gehirn, Deutsche Verlagsanstalt,Stuttgart, 1992, 375 p.
Hyland K. English for Academic Purposes: An advanced resource book, Routledge, New York, 2006, 253 p.
Krois-Linder A., Firth M. (and TransLegal) Introduction to International Legal English: A course for classroom or self-study use, Cambridge University Press, Cambridge, 2008, 320 p.
Kurtz P. Multisecularism. A New Agenda, Transaction Publishers, New Brunswick, 2010, 210 p.
Maslow A. H. Toward to Psychology of Being, Princeton, Van Nostrand Reinhold, NY, 1968, 240 p.
Perotti L. “Institutional change in the Spanish higher education system”, European Journal of Education, 2007, Vol. 42. pp. 411–423.
Root-Bernstein R. The Art of Innovation: The International Handbook on Innovation , Elsevier Science, Oxford, UK, 2003, pp. 267–278.
Rogers C. R. A Way of Being, Houghton Mifflin, Boston, 1980, 395 p.
Searle J.R. “The classification of illocutionary acts”, Language in society, 1976, Vol. 5. pp. 1–24.
Shavinina L. V. (Ed.) The International Handbook on Innovation, Elsevier Science, Oxford, UK, 2003, 1200 p.
Telegina G., Schwengel H. “The Bologna Process: Perspectives and implications for the Russian university”, European Journal of Education, 2012, Vol. 47, 1. pp. 37–49.
Weisberg R. Case studies of innovation: Ordinary thinking, extraordinary outcomes: The International Handbook on Innovation, Elsevier Science, Oxford, UK, 2003, pp. 204–247.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Yuliya Yulinetska, Kateryna Balabukha
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).