ШКІЛЬНИЦТВО СІНГАПУРУ КРІЗЬ ПРИЗМУ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • OLEKSANDRA YANKOVYCH Тернопільський національний педагогічний університет Куявсько-Поморська вища школа, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.4

Ключові слова:

система освіти Сінгапуру, компетенції ХХІ століття, інформаційні технології, моральне виховання, громадянське виховання

Анотація

Проаналізовано організацію освітнього процесу, розвиток компетенцій учнів у школах Сінгапуру. Обґрунтовано актуальність досліджень освітньої галузі міста-держави: займає провідне місце у світі за якістю навчання, конкурентоспроможністю своїх випускників та загальною статистикою щодо розвитку обдарованості в дітей; упроваджено Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та Агенцією з науки, технологій і досліджень Республіки Сінгапур. Вказано на три чинники, що визначили успіх сінгапурської системи освіти: правильний підбір учителів; постійне вдосконалення, розвиток і підтримка тих, хто навчається; встановлення для них високих освітніх стандартів. З’ясовано особливості освітнього процесу у школах: реалізація компетентнісного підходу з акцентуванням уваги на цінностях, переконаннях; використання новітніх інформаційних технологій, що відкривають широкі можливості для самоосвіти; запровадження конкуренції як принципу і керівного механізму діяльності; забезпечення зв’язку теорії з практикою; використання моделі жорсткого навчання із застосуванням тілесних покарань для хлопчиків за девіантну поведінку. Відзначено, що мета освіти – розвиток економіки і соціальних стандартів міста-держави. Відображено ключові компетенції ХХІ ст., що формуються в учнів та студентів у Сінгапурі. Висвітлено підготовку вчительських кадрів у закладі-монополісті – Національному інституті освіти. Визначено можливості використання перспективних ідей в освітньому просторі України: досконалий відбір на педагогічні спеціальності талановитих вступників; встановлення високих стандартів для всіх суб’єктів закладів освіти; поєднання новітніх інформаційних технологій з навчальними предметами; забезпечення гнучкості освіти, адаптація освіти-самоосвіти учнів до потреб країни, нових викликів сучасного світу; досягнення балансу між теорією і практикою у змісті освіти учнів та вчителів; підготовка учнів до виконання громадянських функцій.

Біографія автора

OLEKSANDRA YANKOVYCH, Тернопільський національний педагогічний університет Куявсько-Поморська вища школа

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Alishev T. B. Opyt sozdaniya obrazovatelnoy sistemy mirovogo urovnya [Experience in Creating a World-Class Educational System] / Alishev T. B., Gilmutdinov A. Kh. // Voprosy obrazovaniya. – 2010. – No 4. – P. 227–246.

Kalinina L. Upravlinnia Novoiu Ukrainskoiu Shkoloiu [Management of the New Ukrainian School] / L. Kalinina // Dyrektor Shkoly. – 2017. – No 1–2 (793–794). – P. 12–21.

Maulik S. S. Sotsialnyi fenomen Sinhapuru yak rezultat innovatsiinoi polityky Li Kuan Yu [Social Phenomenon of Singapore as a Result of Innovation Policy of Lee Kuan Yu] / S. S. Maulik // Visnyk NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo: zbirnyk naukovykh prats. – 2014. – No 3/4 (23/24). – P. 67–73.

Fedorenko V. H. Faktor vyshchoi osvity v innovatsiinii ekonomitsi Sinhapuru [Factor of Higher Education in Singapore’s Innovative Economy] / V. H. Fedorenko, I. M. Hryshchenko, O. S. Vitkovskyi // Ekonomika ta derzhava. – 2009. – No 6. – P. 4–7.

Competencies of the XXIst century [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg/education/education-system/21st-century-competencies (last accessed: 14.02.2019).

Education Statistics. Digest 2018. [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg/docs/default-source/document/publications/education-statistics-digest/esd_2018.pdf (last accessed: 14.02.2019).

Kola Anna M. Edukacja w/dla wielokulturowości. Casus Singapuru [Education in/for Multiculturalism. The Case of Singapore] / Anna M. Kola // Studia Edukacyjne. – 2016. – No 38. – S. 265–278.

Kwiatkowski S. T. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli w Singapurze. Między utopijną wizją a rzeczywistością [Teacher Education and Improvement System in Singapore. Between the Utopian Vision and Reality] / S. T. Kwiatkowski., I. Nowosad // Studia edukacyjne. – 2018. – No 47. – S. 147–171.

Łopatkowa M. Pedagogika serca [Pedagogy of Heart] / Mаria Łopatkowa. – Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1992. – 219 s.

Ministry of Education [SG]. Singapore [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg (last accessed: 14.02.2019).

Tan C. The Education System in Singapore. In Juszczyk, S. (Ed.), Asian Education Systems / Tan C., Koh K., Choy W. – Toruñ: Adam Marszalek Publishing House, 2016. – PP. 129–148) [Electronic resource]: https://www.researchgate.net/publication/311992398_The_education_system_in_Singapore (last accessed: 14.02.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Як цитувати

YANKOVYCH, O. (2019). ШКІЛЬНИЦТВО СІНГАПУРУ КРІЗЬ ПРИЗМУ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 29–36. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.4