ШКІЛЬНИЦТВО СІНГАПУРУ КРІЗЬ ПРИЗМУ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.4Ключові слова:
система освіти Сінгапуру, компетенції ХХІ століття, інформаційні технології, моральне виховання, громадянське вихованняАнотація
Проаналізовано організацію освітнього процесу, розвиток компетенцій учнів у школах Сінгапуру. Обґрунтовано актуальність досліджень освітньої галузі міста-держави: займає провідне місце у світі за якістю навчання, конкурентоспроможністю своїх випускників та загальною статистикою щодо розвитку обдарованості в дітей; упроваджено Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та Агенцією з науки, технологій і досліджень Республіки Сінгапур. Вказано на три чинники, що визначили успіх сінгапурської системи освіти: правильний підбір учителів; постійне вдосконалення, розвиток і підтримка тих, хто навчається; встановлення для них високих освітніх стандартів. З’ясовано особливості освітнього процесу у школах: реалізація компетентнісного підходу з акцентуванням уваги на цінностях, переконаннях; використання новітніх інформаційних технологій, що відкривають широкі можливості для самоосвіти; запровадження конкуренції як принципу і керівного механізму діяльності; забезпечення зв’язку теорії з практикою; використання моделі жорсткого навчання із застосуванням тілесних покарань для хлопчиків за девіантну поведінку. Відзначено, що мета освіти – розвиток економіки і соціальних стандартів міста-держави. Відображено ключові компетенції ХХІ ст., що формуються в учнів та студентів у Сінгапурі. Висвітлено підготовку вчительських кадрів у закладі-монополісті – Національному інституті освіти. Визначено можливості використання перспективних ідей в освітньому просторі України: досконалий відбір на педагогічні спеціальності талановитих вступників; встановлення високих стандартів для всіх суб’єктів закладів освіти; поєднання новітніх інформаційних технологій з навчальними предметами; забезпечення гнучкості освіти, адаптація освіти-самоосвіти учнів до потреб країни, нових викликів сучасного світу; досягнення балансу між теорією і практикою у змісті освіти учнів та вчителів; підготовка учнів до виконання громадянських функцій.Посилання
Alishev T. B. Opyt sozdaniya obrazovatelnoy sistemy mirovogo urovnya [Experience in Creating a World-Class Educational System] / Alishev T. B., Gilmutdinov A. Kh. // Voprosy obrazovaniya. – 2010. – No 4. – P. 227–246.
Kalinina L. Upravlinnia Novoiu Ukrainskoiu Shkoloiu [Management of the New Ukrainian School] / L. Kalinina // Dyrektor Shkoly. – 2017. – No 1–2 (793–794). – P. 12–21.
Maulik S. S. Sotsialnyi fenomen Sinhapuru yak rezultat innovatsiinoi polityky Li Kuan Yu [Social Phenomenon of Singapore as a Result of Innovation Policy of Lee Kuan Yu] / S. S. Maulik // Visnyk NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo: zbirnyk naukovykh prats. – 2014. – No 3/4 (23/24). – P. 67–73.
Fedorenko V. H. Faktor vyshchoi osvity v innovatsiinii ekonomitsi Sinhapuru [Factor of Higher Education in Singapore’s Innovative Economy] / V. H. Fedorenko, I. M. Hryshchenko, O. S. Vitkovskyi // Ekonomika ta derzhava. – 2009. – No 6. – P. 4–7.
Competencies of the XXIst century [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg/education/education-system/21st-century-competencies (last accessed: 14.02.2019).
Education Statistics. Digest 2018. [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg/docs/default-source/document/publications/education-statistics-digest/esd_2018.pdf (last accessed: 14.02.2019).
Kola Anna M. Edukacja w/dla wielokulturowości. Casus Singapuru [Education in/for Multiculturalism. The Case of Singapore] / Anna M. Kola // Studia Edukacyjne. – 2016. – No 38. – S. 265–278.
Kwiatkowski S. T. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli w Singapurze. Między utopijną wizją a rzeczywistością [Teacher Education and Improvement System in Singapore. Between the Utopian Vision and Reality] / S. T. Kwiatkowski., I. Nowosad // Studia edukacyjne. – 2018. – No 47. – S. 147–171.
Łopatkowa M. Pedagogika serca [Pedagogy of Heart] / Mаria Łopatkowa. – Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1992. – 219 s.
Ministry of Education [SG]. Singapore [Electronic resource]: https://www.moe.gov.sg (last accessed: 14.02.2019).
Tan C. The Education System in Singapore. In Juszczyk, S. (Ed.), Asian Education Systems / Tan C., Koh K., Choy W. – Toruñ: Adam Marszalek Publishing House, 2016. – PP. 129–148) [Electronic resource]: https://www.researchgate.net/publication/311992398_The_education_system_in_Singapore (last accessed: 14.02.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 OLEKSANDRA YANKOVYCH
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).