ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДЛЯ КОРІННОГО НАСЕЛЕННЯ КАНАДИ

Автор(и)

  • NATALIIA ZHORNIAK Національний університет «Львівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.6

Ключові слова:

професійна підготовка, корінне населення, спільнота, старійшини, професійна діяльність

Анотація

Розглянуто основні аспекти розробки та впровадження програм професійної підготовки для корінного населення Канади. Показано специфіку професійної діяльності корінного населення. Дано визначення поняття «корінні народи». Враховуючи складні історичні взаємовідносини між європейськими емігрантами та корінним населенням, питанню соціалізації цієї верстви приділяється особлива увага. Вивчено основні перешкоди, які трапляються на шляху корінного населення до здобуття професійної підготовки: історичні, соціальні, географічні, демографічні, культурні та індивідуальні. Вказано, що культурна релевантність часто використовується в школах лише як інструмент домінуючих ідеологій, який сприяє розумінню того, що означає бути успішним членом суспільства. Критеріями успішності ставали, звичайно ж, європейські мірила. Попри всю свою важливість, вони, замість того, щоб позитивно впливати на розвиток освіти та спільноти, були звичайними механізмами запровадження домінуючих концепцій. У всьому світі навчання в основному є відповідальністю держави, а універсальні цілі забезпечення базової освіти все ще перебувають на етапі обговорення того, як ефективно використовувати місцеві знання задля підтримки пріоритетів місцевої спільноти. Досліджено стратегічні напрямки розвитку освіти корінних жителів, зокрема, програми доступу, забезпечення сполучення для спільноти, контроль корінних жителів за власною освітою, співпраця між корінними спільнотами та провідними навчальними закладами, підтримка студентів, що відповідає потребам корінних жителів. Зазначено, що керівники та викладачі вищих навчальних закладів повинні забезпечити розвиток методів навчання корінних жителів та впровадження структури освіти, яка відповідала би потребам корінного населення. Для успішного впровадження освітнього процесу корінних жителів до нього залучено старійшин, які запропонували студентам та викладачам інший спосіб отримання знань та інше світобачення. Проаналізовано програми професійної підготовки, їхній вплив на добробут спільноти і рівень залучення корінних жителів.

Біографія автора

NATALIIA ZHORNIAK, Національний університет «Львівська політехніка»

кандида педагогічних наук, доцент

Посилання

Aboriginal Tourism Management Diploma Program: Core Curriculum Handbook. – Province of British Columbia: Ministry of Advanced Education, 2006. – 25 p.

Bachelor of Tourism Management Degree Program: Resource Handbook. – BC Provincial: Ministry of Advanced Education, 2007. – 27 p.

Budhwar P. Comparative Analysis of Cultural Value Orientations of Indians and Migrant Indians in the USA / Pawan S. Budhwar, Habte Woldu, Emmanuel Ogbonna // International Journal of Cross Cultural Management. – NY: Sage Publications, 2008. – Vol. 8(1). – P. 79–105. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.sagepub.co.uk/JournalsPermis sions.nav.

Burnaby B. Aboriginal Language Maintenance, Development and Enhancement: A Review of Literature / Barbara Burnaby // Stabilizing Indigenous Languages / ed. by Gina Cantoni. – Arizona: Northern Arizona University, 2007. – P. 21–31.

Continuing Education: Paper for Discussion at the Third National Forum on Education (May, 28–30, St. John’s, Newfoundland). – Toronto: Council of Ministers of Education, 1998 – 15 p.

Grant, A. The Challenge for Universities / Agnes Grant // First Nations Education in Canada: The Circle Unfolds / ed. by Marie Battiste, Jean Barman. – Vancouver: UBC Press, 1999. – 211 p.

McKenna S. Aboriginal Participation in Tourism Planning in British Columbia / Sarah McKenna. – Ontario: University of Waterloo, 2010. – 132 p.

Mock K. Race Relations Training in Canada: Towards the Development of Professional Standards / Karen R. Mock, April Laufer. – Toronto: The Canadian Race Relations Foundation, 2001. – 77 p.

Redefining How Success is Measured in First Nations, Inuit and Metis Learning: Report on Learning in Canada. – Ottawa: Canadian Council on Learning, 2007. – 47 p.

Rodrigues A. A., Raby Ph. Lessons Learned from Indigenizing a Media Program at an Ontario Community College / Anna Augusto Rodrigues, Phil Raby // College Quarterly – Ontario: SENECA PRESS, 2018. – Vol. 21, Issue 3 Seneca press Ontario – P. 17–32.

Rossing R. Parameters for an Effective Entrepreneurial, Regional, Hotel/Restaurant Management Training Programe in Manitoba / Rainer C. Rossing. – Winnipeg: University of Manitoba, 1997. – 222 p.

Smith P. Demographic Effects on the Use of Vertical Sources of Guidance by Managers in Widely Differing Cultural Contexts / Peter B. Smith, Mark F. Peterson // International Journal of Cross Cultural Management. – NY: Sage Publications, 2005. – Vol. 5 (1). – P. 5–26. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.827.8136&rep=rep1&type=pdf.

Stepping Stones: Tourism 11 and 12 Instructor Guide / ed. by Lori Fogarty. – BC: Tourism British Columbia, 2004. – 166 p.

Tourism Studies: Guide to Standards and Implementation Career & Technology Studies. – Edmonton: Curriculum Standards Branch, 1997. – 388 p.

Transforming Communities through Tourism: A Handbook for Community Tourism Champions. – BC: The Tourism and Hospitality Educational Network, 2004. – 91 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.bctorc.ca.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Як цитувати

ZHORNIAK, N. (2019). ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДЛЯ КОРІННОГО НАСЕЛЕННЯ КАНАДИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 44–50. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.6