ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ТРАДИЦІЙНОГО І КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ АЛГЕБРИ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.16Ключові слова:
компететнісний підхід, технологія навчання алгебри, математична компетентністьАнотація
Розглянуто проблему реалізації компетентнісного підходу до навчання алгебри учнів основної школи. Вказано, що відповідно до змісту нормативних документів у галузі освіти одним із стратегічних напрямів є модернізація структури, змісту та організації освіти на засадах компетентнісного підходу. Визначено протиріччя між рівнем сучасних вимог до випускників загальноосвітніх шкіл та реальною практикою навчання предметів шкільного курсу математики, основним напрямом вирішення якого є спрямування процесу навчання на формування в учнів предметної математичної компетентності та спеціальних предметних математичних компетентностей. Здійснено порівняльний аналіз традиційного навчання і компетентнісного навчання алгебри на засадах технологічного підходу. Розкрито зміст понять «педагогічна технологія», «традиційне навчання» і «компететнісно зорієнтоване навчання». Запропоновано визначення технології компетентнісного навчання алгебри учнів основної школи як педагогічної системи, метою якої є формування предметної математичної компетентності та спеціальних предметних математичних компететностей і яка будується на основі системного, аксіологічного, особистісно-діяльнісного і компетентнісного підходах з використанням засобів ІТ-технологій. У результаті аналізу та порівняння традиційного і компетентнісно-орієнтованого процесів навчання алгебри учнів основної школи стверджується, що навчання на засадах компететнісного підходу не заперечує традиційного навчання, а навпаки – його можна побудувати лише на фундаменті останнього.Посилання
Homenyuk H. V. Metodychni zasady realizatsiyi kompetentnistnoho pidkhodu v navchanni alhebry uchniv osnovnoyi shkoly. Kand. dis.: spets. 13.00.02. [Methodological Foundations of Realizing Competence-Based Approach in Teaching Algebra to Secondary School Pupils. Cand. Diss]. Kyiv, 2016. 277 p.
Derzhavnyy standart bazovoyi i povnoyi zahalnoi serednoi osvity: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 23 lystopada 2011 r., № 1392 [State standard of basic and complete secondary education: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 23, 2011, No. 1392]. Available at: http//old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/state_standards/.
Entsyklopedia osvity / holovnyj redactor V. H. Kremen. [Encyclopedia of Education]. Kyiv. Yurinkom Inter., 2008. 1040 p.
Navchalna prohrama z matematyky dlіa uchniv 5–9 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (za novym Derzhavnym standartom bazovoyi i povnoyi zahalnoi serednoi osvity) [Educational program for mathematics for students of 5–9 classes of general educational institutions (according to the new State standard of basic and complete general secondary education)]. Available at: http//www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088//
Natsionalna stratehia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National strategy for the development of education in Ukraine until 2021] (in Ukrainian). Available at: http//zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10
Nova ukrayinska shkola: konceptualni zasady reformuvannіa serednoji shkoly: ukhvaleno rishenniam Kolegii MON Ukrainy 20.10.2016 r. [New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School: Adopted by the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine on 20.10.2016]. Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html/.
Tereshсhuk H. V Indyvidualizatsia navchannіa v konteksti ideі kontseptsii novoi ukrayinskoi shkoly [Individualization of learning in the context of ideas of the concept of a new Ukrainian school]. Naukovi zapysky Ternopilskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu. Seriya: Pedagogika, 2017, Vol. 2, pp. 6–16.
Faure Edgar. Learning to Be The World of Education Today and Tomorrow. Paris: UNESCO, 1972. Available at: http//education.stateuniversity.com/pages/2181/Lifelong-Learning.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 HANNA HOMENIUK
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).