МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПРОЄКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.18Ключові слова:
інтегральна компетентність, міждисциплінарні зв’язки, проєкт, міждисциплінарний проєкт, колективна роботаАнотація
Проаналізовано поняття інтегральної компетентності і запропоновано підхід до формування структури інтегральної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Обґрунтована методика формування інтегральної компетентності майбутніх ІТ-фахівців на основі виконання міждисциплінарних проєктів. Зокрема, в основу змістовного компонента методики покладено наявність електронних навчальних курсів з дисциплін проєкту і практично орієнтованого проєктного завдання, виконання якого передбачає застосування набутих знань, вмінь і навичок в ході вивчення відповідних дисциплін. Основними технологіями навчання у вказаній методиці є проєктне і змішане навчання. Запропоновані організаційно методичні підходи до використання міждисциплінарних проєктів для формування і розвитку інтегральної компетентності. Визначено й описано хмарні сервіси та інструменти для використання при роботі над проєктом. Наведено приклад і результати експериментального дослідження з використанням міждисциплінарних проєктів як засобу формування інтегральної компетентності. Запропоновано модель формування інтегральної компетентності для наведеного прикладу. Визначено комплекс загальних і фахових компетентностей, які були сформовані під час виконання цього проєкту. Обґрунтовані індикатори вимірювання рівня сформованості інтегральної компетентності у майбутніх ІТ-фахівців. Наведено результати експериментального дослідження, яке доводить, що поєднання сформованості фахових компетентностей з різних дисциплін при розв’язанні одного проєктного завдання у доповненні зі сформованістю загальних компетентностей дає можливість підвищити рівень сформованості інтегральної компетентності майбутнього ІТ-фахівця.Посилання
Aznar M., Zacares J., Lopez J., Sanchez R., Pastor J., Llorca J. Interdisciplinary robotics project for first-year engineering degree students. Journal of Technology and Science Education (JOTSE). – Vol. 5/ № 2 – PP. 151–165. Available at: htp://dx.doi.org/10.3926/jotse.152.
Polutnik J., Druzovec M., Welzer T. Interdisciplinary projects – Cooperation of students of different study programs. In 24th EAEEIE Annual Conference, Chania, Greece, 2013. – Available at: DOI: 10.1109/EAEEIE.2013.6576532.
Baranyuk O. F. Problemno-oriyentovane navchannia u programnij inzhenerii. Naukovi zapysky [Kirovogradskoho derzhavnoho pedagogichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Seria: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i texnologichnoi osvity. – 2016. – Vyp. 9 (1). – S. 3–10. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2016_9(1)__3.
Boryn G. V. Mizhdyscyplinarna integracia jak zasib pidgotovky majbutnikh faxivciv. Visn. Zhytomyr. derzh. un-tu im. I. Franka. – 2011. – Vyp. 59. – S. 43–46. – Rezhym dostupu: http://eprints.zu.edu.ua/7312/.
Bugerya T. M. Vykorystannia mizhpredmetnykh zviazkiv v udoskonaliuvanni navchalnoi diyalnosti majbutnikh fizychnykh reabilitologiv. Psyxologia, pedagogika ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vykhovannia i sportu. – 2006. – #3. – S. 10–12.
Globin O. I. Mizhpredmetni zviazky v umovakh profilnoho navchannia matematyky: metodychnyj posibnyk dlia vchyteliv. Kyiv: Pedagogichna dumka, 2012. – 88 s. – Rezhym dostupu: http://undip.org.ua/files/docs/Globin_2012.pdf.
Kozhushko S. P. Kompetentnisnyj pidkhid jak metodologia profesijnoi pidgotovky majbutnikh fakhivciv komercijnoi diyalnosti do profesijnoi vzayemodiyi. Naukovyj visnyk Donbasu. – 2011. – # 3. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_3_10.
Konіukhov S. L. Zastosuvannia projektnoho pidkhodu u procesi profesijnoi pidhotovky prohramistiv u VNZ. Aktuani pytannia suchasnoi informatyky (5). – 2017 – C. 113–116. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu:http://eprints.zu.edu.ua/25723/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%8E%D1%85%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1.%D0%9B..pdf.
Lazariev M. I., Luniachek V. E., Ruban N. P., Timaniuk V. M., Fesenko N. S., Chernenko Yu. Yu. Upravlinnia pidhotovkoiu fakhivciv u sferi intelektualnoi vlasnosti: transformacii na suchasnomu etapi. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia: zb. nauk. pr. – X.: Vyd-vo XarRI NADU “Magistr”, 2017. – Vyp. 1 (51). [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2017-1/doc/5/01.pdf.
Oborskyj G. O., Perperi L. M., Goloborodko G. M. Pidxody do ocinyuvannia kompetentnostej ta vymiryuvannia rezultativ navchannia osvitnikh program. Visnyk Nacionalnoho texnichnoho universytetu “XPI”. Seriya: Mekhaniko-tekhnologichni systemy ta kompleksy. – 2017. – № 19. – S. 157–162. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vcpimtck_2017_19_27.
Olizko Yu. Mizhdyscyplinarnyj pidkhid jak zasib realizacii osnovnykh dydaktychnykh pryncypiv navchannia. Pedagogichnyj dyskurs. – 2015. – Vyp. 18. – PP. 161–165. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_34.
Osvitolohia: fakhova pidhotovka: navch.-metod. posib. / za red. V. O. Ogneviuka; avt. kol.: V. O. Ogneviuk, S. O. Sysoieva, O. O. Drach, K. O. Lynov ta in. – Kyiv: VP «Edelvejs», 2014. – 612 s.
Pasenko I. M. Kompetentnist jak osnova pidhotovky fakhivciv u humanitarnomu vyshhomu navchalnomu zakladi / I. M. Pasenko. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/49.pdf
Pro zatverdzhennia Nacionalnoi ramky kvalifikacii Ukrainy: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r. # 1341(v redakcii postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 12.06.2019 r. # 509). [Elektronnyj resurs] − Rezhym dostupu: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12#n12.
Yagupov V. V. Metodologichni i teoretychni problemy zabezpechennia mizhpredmetnykh zviazkiv u pidhotovci fakhivciv tekhichnoho profiliu. Zbirnyk naukovykh prats Nacionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seria: Pedahohichni ta psykholohichni nauky. – 2013. – # 1. – S. 348–359. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2013_1_38.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olena GLAZUNOVA, VALENTYNA KOROLCHUK, TETIANА VOLOSHYNA
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).