МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПРОЄКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Olena GLAZUNOVA Національний університет біоресурсів і природокористування України,, Україна
  • VALENTYNA KOROLCHUK Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна
  • TETIANА VOLOSHYNA Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.18

Ключові слова:

інтегральна компетентність, міждисциплінарні зв’язки, проєкт, міждисциплінарний проєкт, колективна робота

Анотація

Проаналізовано поняття інтегральної компетентності і запропоновано підхід до формування структури інтегральної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Обґрунтована методика формування інтегральної компетентності майбутніх ІТ-фахівців на основі виконання міждисциплінарних проєктів. Зокрема, в основу змістовного компонента методики покладено наявність електронних навчальних курсів з дисциплін проєкту і практично орієнтованого проєктного завдання, виконання якого передбачає застосування набутих знань, вмінь і навичок в ході вивчення відповідних дисциплін. Основними технологіями навчання у вказаній методиці є проєктне і змішане навчання. Запропоновані організаційно методичні підходи до використання міждисциплінарних проєктів для формування і розвитку інтегральної компетентності. Визначено й описано хмарні сервіси та інструменти для використання при роботі над проєктом. Наведено приклад і результати експериментального дослідження з використанням міждисциплінарних проєктів як засобу формування інтегральної компетентності. Запропоновано модель формування інтегральної компетентності для наведеного прикладу. Визначено комплекс загальних і фахових компетентностей, які були сформовані під час виконання цього проєкту. Обґрунтовані індикатори вимірювання рівня сформованості інтегральної компетентності у майбутніх ІТ-фахівців. Наведено результати експериментального дослідження, яке доводить, що поєднання сформованості фахових компетентностей з різних дисциплін при розв’язанні одного проєктного завдання у доповненні зі сформованістю загальних компетентностей дає можливість підвищити рівень сформованості інтегральної компетентності майбутнього ІТ-фахівця.

Біографії авторів

Olena GLAZUNOVA, Національний університет біоресурсів і природокористування України,

доктор педагогічних наук, професор

VALENTYNA KOROLCHUK, Національний університет біоресурсів і природокористування України

асистент

TETIANА VOLOSHYNA, Національний університет біоресурсів і природокористування України

кандидат педагогічних наук

Посилання

Aznar M., Zacares J., Lopez J., Sanchez R., Pastor J., Llorca J. Interdisciplinary robotics project for first-year engineering degree students. Journal of Technology and Science Education (JOTSE). – Vol. 5/ № 2 – PP. 151–165. Available at: htp://dx.doi.org/10.3926/jotse.152.

Polutnik J., Druzovec M., Welzer T. Interdisciplinary projects – Cooperation of students of different study programs. In 24th EAEEIE Annual Conference, Chania, Greece, 2013. – Available at: DOI: 10.1109/EAEEIE.2013.6576532.

Baranyuk O. F. Problemno-oriyentovane navchannia u programnij inzhenerii. Naukovi zapysky [Kirovogradskoho derzhavnoho pedagogichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Seria: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i texnologichnoi osvity. – 2016. – Vyp. 9 (1). – S. 3–10. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2016_9(1)__3.

Boryn G. V. Mizhdyscyplinarna integracia jak zasib pidgotovky majbutnikh faxivciv. Visn. Zhytomyr. derzh. un-tu im. I. Franka. – 2011. – Vyp. 59. – S. 43–46. – Rezhym dostupu: http://eprints.zu.edu.ua/7312/.

Bugerya T. M. Vykorystannia mizhpredmetnykh zviazkiv v udoskonaliuvanni navchalnoi diyalnosti majbutnikh fizychnykh reabilitologiv. Psyxologia, pedagogika ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vykhovannia i sportu. – 2006. – #3. – S. 10–12.

Globin O. I. Mizhpredmetni zviazky v umovakh profilnoho navchannia matematyky: metodychnyj posibnyk dlia vchyteliv. Kyiv: Pedagogichna dumka, 2012. – 88 s. – Rezhym dostupu: http://undip.org.ua/files/docs/Globin_2012.pdf.

Kozhushko S. P. Kompetentnisnyj pidkhid jak metodologia profesijnoi pidgotovky majbutnikh fakhivciv komercijnoi diyalnosti do profesijnoi vzayemodiyi. Naukovyj visnyk Donbasu. – 2011. – # 3. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_3_10.

Konіukhov S. L. Zastosuvannia projektnoho pidkhodu u procesi profesijnoi pidhotovky prohramistiv u VNZ. Aktuani pytannia suchasnoi informatyky (5). – 2017 – C. 113–116. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu:http://eprints.zu.edu.ua/25723/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%8E%D1%85%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1.%D0%9B..pdf.

Lazariev M. I., Luniachek V. E., Ruban N. P., Timaniuk V. M., Fesenko N. S., Chernenko Yu. Yu. Upravlinnia pidhotovkoiu fakhivciv u sferi intelektualnoi vlasnosti: transformacii na suchasnomu etapi. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia: zb. nauk. pr. – X.: Vyd-vo XarRI NADU “Magistr”, 2017. – Vyp. 1 (51). [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2017-1/doc/5/01.pdf.

Oborskyj G. O., Perperi L. M., Goloborodko G. M. Pidxody do ocinyuvannia kompetentnostej ta vymiryuvannia rezultativ navchannia osvitnikh program. Visnyk Nacionalnoho texnichnoho universytetu “XPI”. Seriya: Mekhaniko-tekhnologichni systemy ta kompleksy. – 2017. – № 19. – S. 157–162. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vcpimtck_2017_19_27.

Olizko Yu. Mizhdyscyplinarnyj pidkhid jak zasib realizacii osnovnykh dydaktychnykh pryncypiv navchannia. Pedagogichnyj dyskurs. – 2015. – Vyp. 18. – PP. 161–165. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_34.

Osvitolohia: fakhova pidhotovka: navch.-metod. posib. / za red. V. O. Ogneviuka; avt. kol.: V. O. Ogneviuk, S. O. Sysoieva, O. O. Drach, K. O. Lynov ta in. – Kyiv: VP «Edelvejs», 2014. – 612 s.

Pasenko I. M. Kompetentnist jak osnova pidhotovky fakhivciv u humanitarnomu vyshhomu navchalnomu zakladi / I. M. Pasenko. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/49.pdf

Pro zatverdzhennia Nacionalnoi ramky kvalifikacii Ukrainy: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r. # 1341(v redakcii postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 12.06.2019 r. # 509). [Elektronnyj resurs] − Rezhym dostupu: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12#n12.

Yagupov V. V. Metodologichni i teoretychni problemy zabezpechennia mizhpredmetnykh zviazkiv u pidhotovci fakhivciv tekhichnoho profiliu. Zbirnyk naukovykh prats Nacionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seria: Pedahohichni ta psykholohichni nauky. – 2013. – # 1. – S. 348–359. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2013_1_38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Як цитувати

GLAZUNOVA, O., KOROLCHUK, V., & VOLOSHYNA, T. (2019). МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПРОЄКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 136–148. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.18