ВІД КУЛЬТУРИ МИСЛЕННЯ ДО КУЛЬТУРИ ДУХОВНОГО ПЕРЕЖИВАННЯ»: ДИСКУРС ЛІТЕРАТУРНОГО ТЕКСТУ У СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

  • MARIA YAKUBOVSKA Українська академія друкарства, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.19

Ключові слова:

культурологічна компетентність, культурологічний світогляд, культурологічна свідомість, культурологічне середовище, психологічна безпека суспільства, мистецтво спілкування

Анотація

Висвітлено науково-теоретичні аспекти алгоритму інноваційних змін у системі сучасної школи, в основі яких лежить відповідь педагогічної науки викликам новітньої доби, коли педагогіка створює передумови для утвердження якісних інноваційних процесів педагогічної взаємодії у системі «освіта – суспільство», що становить основи гуманітарної безпеки суспільства. Розглянуто проблеми оновлення і впровадження інноваційного змісту освіти, переформатування системи вимог до знань та умінь вихованця вищої школи, максимальна взаємодія між практикою і навчанням, які формуються на основі продуманого культурологічного впливу, система становлення культурологічної компетентності, що є наслідком симбіозу зусиль усіх ланок навчально-виховної діяльності нинішньої школи. Розглядається система формування людської індивідуальності у системі особистісно зорієнтованої освіти. Аналізується вплив предметів гуманітарного циклу на формування особистих якостей студента: цілеспрямованої волі, добре продуманої дії і психологічно-вольових зусиль. Розглядається парадигма людино центричної педагогіки у системі двох найважливіших напрямків: реалізації творчих можливостей людської індивідуальності, які мають бути максимально корисними як для кожної конкретної людини, так і для всього людства.

Біографія автора

MARIA YAKUBOVSKA, Українська академія друкарства

кандидат філологічних наук
доцент

Посилання

Basil L.O. Stanovlenia i rosvytok literaturnoi osvitu v Ukraini u1918 – 1938 r.r. [Tеkst] ]: dys…kand. ped. nauk.– Natsionalnyi pedagohichnyi un-t. М.P.Dragomanova.[Basil L.O. Formation and development of literary education in Ukraine in 1918 – 1938 r.r. [Text]: Dis ... Cand. Ped. Sciences. – National Pedagogical University. MP Dragomagnova .– K., 2004. – 208 p.]

Balzak O. Dumky pro mystetstvo.–К.: Мystetstvo, 1981.– 253 s. [Balzak O. About the Art. – K .: Art, 1981.– 253 p.]

Bech I. D. «Dykhovna osobustist u konteksti osvitnikh vyklykiv» // Ridna shkola.–2019, No.1.–S.3–7 [Bech I. D. "Spiritual personality in the context of educational challenges" // Ridna shkola.–2019, No.1.–P.3–7].

Мystetstvo u rozvitku osobistosti: [monographia / Nichkalo N.G., Zyazun IA, Otich O.M., Solomach S.O., Sotska G.I., Vovk M.P., Popyk O.I. ., Filipchuk N.O., Chemberzhi M.I., Kharchenko P.V., Nikolai G.Yu.]. – Chernivtsi: Zelena Bukovina, 2006. – 224 pp. [Art in the development of personality: [monograph / Nichkalo N.G., Zyazun IA, Otich O.M., Solomach S.O., Sotska G.I., Vovk M.P., Popyk O.I. ., Filipchuk N.O., Chemberzhi M.I., Kharchenko P.V., Nikolai G.Yu.]. - Chernivtsi: Zelena Bukovina, 2006. – 224 pp.]

Kremen V.G. Tkachenko V. Ukraine: Shliakh do sebe. Problemy syspilnoi transformatsii.– K., 1999. – 658 s. [Kremen V.G. Tkachenko V. Ukraine: The way to yourself. Problems of social transformation. – K., 1999. – 658 p.]

Kremin V.G. Philosophia nationalnoi idei. Liudynа. Оsvitа. – 746 s. [Kremin V.G. Philosophy of the national idea. Man. Education.– 746 p.]

Teliga Olena. Zbirnyk. Redaktsia I prymitky O. Zhdanovich. – Detroit-New York-Paris, 1977.– 470 s.] [Teliga Olena. Collection. Edition and notes of O. Zhdanovich. – Detroit-New York-Paris, 1977.– 470 pp. P.171].

Tokman G.L. Metodyka navchania ukrainskoi literatury v seredniy shkoli. Textbook. – K.: Academy, 2012. – 312 p. [Tokman G.L. Methodology of teaching Ukrainian literature in high school. Textbook. – K.: Academy, 2012. – 312 p.]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Як цитувати

YAKUBOVSKA, M. (2019). ВІД КУЛЬТУРИ МИСЛЕННЯ ДО КУЛЬТУРИ ДУХОВНОГО ПЕРЕЖИВАННЯ»: ДИСКУРС ЛІТЕРАТУРНОГО ТЕКСТУ У СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ СУЧАСНОСТІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 148–153. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.19