ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: СІНГАПУР – УКРАЇНА, ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • GANNA BIELIENKA Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна
  • OLGA PUYO Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.1

Ключові слова:

цінності, навчання впродовж життя, емоційний інтелект, взаємодія, критичне мислення

Анотація

Здійснено порівняльний аналізу формування ціннісних орієнтирів дітей дошкільного віку в Сінгапурі та Україні. Відзначено, що відповідно до суспільних викликів у світі в Сінгапурі акцентовано увагу на особливостях успішного реформування системи освіти загалом та дошкільної галузі зокрема. Зроблено аналітичний огляд дослідження зарубіжними та українськими науковцями змісту реформування освітньої системи Сінгапуру в контексті вивчення питання формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в Україні і Сінгапурі. Виокремлено якісні зміни, необхідні для формування цілісного ціннісного підходу до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України: здійснення навчання за допомогою гри, спрямованої на розвиток не лише інтелектуальної, а й емоційної сфери, та закладання основ формування ключових навичок у ХХІ ст. Розкрито проблемні моменти реформування дошкільної освіти Сінгапуру та особливості державної політики щодо їх вирішення. Проаналізовано підхід у дошкільній освіті обох країні до вільної гри дітей з метою формування соціальних компетентностей і цінностей спілкування. Визначено необхідні для розвитку ключових цінностей дітей дошкільного віку в Україні зміни, що потребують закріплення на законодавчому рівні, створення та запровадження загальнодержавних програм як для закладів дошкільної освіти, так і для курсів/інститутів підвищення кваліфікації педагогів. Виокремлено вимоги щодо формування мотивації працівників дошкільної галузі та підготовки педагогічних працівників в Україні, здатних забезпечити процес розвитку критичного і творчого мислення дошкільнят на основі принципу навчання впродовж життя та виховання за допомогою гри особистості із цілісним ціннісним світоглядом.

Біографії авторів

GANNA BIELIENKA, Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка

доктор педагогічних наук, професор

OLGA PUYO, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспірант кафедри теорії і методики 

Посилання

Alishev T., Gilmutdinov Kh. [Experience in creating a world-class educational system]. Opyt sozdania obrazovatelnoy sistemi mirovogo urovnia. Voprosy obrazovania, 2010, Vol. 4. Available at: https://vo.hse.ru/2010--4/98012271.html (accessed 24.10.2019).

Bohush А., Bіelіenka H., Bohinich O. Bazovii komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. K.: Vydavnytstvo, 2012. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (accessed 24.10.2019).

Instruktyvno-metodychni rekomendatsii «Pro orhanizovanu i samostiynu diyalnist ditey u doshkilnomu navchalnomu zakladi». Lyst Instytutu innovatsiynykh tekhnolohii i zmistu osvity № 1.4/18-3082 vid 26 lypnia 2010 roku. [Instructional and Methodical Recommendations “On Organized and Independent Activity of Children in Preschool” / Letter from the Institute of Innovative Technologies and Content of Education № 1.4/18-3082 of July 26, 2010]. Available at: https://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/9091/ (accessed 24.10.2019).

Maulik S. S. Sotsialnyi fenomen Sinhapuru yak rezultat innovatsiinoi polityky Li Kuan Yu [Social Phenomenon of Singapore as a Result of Innovation Policy of Lee Kuan Yu]. Visnyk NTUU “KPI”. Politolohia. Sotsiolohia. Pravo: zbirnyk naukovykh prats, 2014, Vol. 3/4 (23/24). Available at: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/17124 (accessed 24.10.2019).

Nova ukrayinska shkola: kontseptualni zasady reformuvannya serednoyi shkoly [New Ukrainian School: Conceptual Principles of Secondary School Reform]. 2016. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf (accessed 24.10.2019).

Puyo O. [To the Problem of Formation of Value Orientations of Older Preschool Children by Means of Mobile Play in Preschool Education Institutions]. Do problemy formuvannia tsinnisnykh oriyentatsii ditei starshoho doshkilnoho viku zasobamy rukhlyvoyi hry v zakladakh doshkilnoyi osvity. Narodna osvita, 2019, Vol. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NarOsv_2019_2_10 (accessed 24.10.2019).

Sotska M. Osoblyvosti profesiynoyi pidhotovky vchyteliv: dosvid Sinhapuru [Teacher Training Features: The Singapore Experience]. Estetyka i etyka pedahohichnoyi diyi, 2019, Vyp. 20, pp.38-45.

Yankovych O. Shkilnytstvo Sinhapuru kriz pryzmu reformuvannya osvitnoyi haluzi Ukrayiny [Singapore's School through the Prism of Ukraine's Education Sector Reform]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. Hnatyuka. Ser. Pedahohika, 2019. Vol. 1. pp. 29 – 36.

Gopinathan S. The education system in Singapore: The key to it Success. Madrid, 2011. Available at: https://www.fedea.net/politicas-educativas/The_Education_System_in_Singapore_The_Keyto_its_Success.pdf (accessed 24.10.2019)

Leen C., Hong H., Kwan F. Creative and Critical Thinking in Singapore schools / C. Leen, H. Hong, F. Kwan, 2014. Available at: https://www.nie.edu.sg/docs/default-source/nie-working-papers/niewp2_final-for-web_v2.pdf?sfvrsn=2 (accessed 24.10.2019)

Lynn L. Singapore Preschool Teachers` Responses to the Introdaction of A Framework for a Kidergarten Curriculum in the context of 3 Preschool Settings. Asia-Pasific Journal of Research in Early Childhood Education, 2008. Vol. 2. № 1. Available at: https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1516976/1/Ang_pecera_v2n1_04%202008%20Lynn%20Ang.pdf (accessed 24.10.2019)

Ng. J. Preschool Curriculum and Policy Changes in Singapore. Asia-Pasific Journal of Research in Early Childhood Education, 2011. Vol. 5. № 1. Available at:https://www.researchgate.net/publication/228631880_Preschool_Curriculum_and_Policy_Changes_in_Singapore (accessed 24.10.2019)

Skills framework for early childhood care and education skills standards for senior preschool teacher. Available at: https://www.ssg.gov.sg/content/dam/ssg-wsg/wsq/ssg/documents/Earlychildhoodcare/Pre-school_Teacher_20161001_ECDA_WDA_V01Final.pdf (accessed 24.10.2019)

Tan С. Policy Developments in Preschool Education in Singapore: A Focus on the Key Reforms of Kindergarten Education. International Journal of Child Care and Education Policy, 2007. Vol. 1. № 1. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/2288-6729-1-1-35 (accessed 24.10.2019)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

BIELIENKA, G., & PUYO, O. (2019). ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: СІНГАПУР – УКРАЇНА, ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 6–15. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.1