ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ДО РОЗВИТКУ ЛІТЕРАТУРНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • NADIIA VASYLKIVSKA Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.12

Ключові слова:

творчість, літературно-творча діяльність, молодші школярі, майбутні фахівці початкової освіти

Анотація

Обґрунтовано актуальність проблеми формування творчої особистості, розвитку творчих здібностей учнів на сучасному етапі.Вказано на розвитоклітературно-творчої діяльності молодших школярів. У зв’язку з цим наголошено на необхідності приділення належної уваги підготовці майбутнього вчителя на етапі його професійного становлення у закладах вищої освіти, доведено доцільність і можливість забезпечення підготовки майбутніх фахівців початкової освіти до розвитку літературно-творчої діяльності молодших школярів. Зазначено, що багато можливостей для реалізації окресленої мети має курс«Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі».Охарактеризовано методи і прийоми літературно-творчої діяльності, з якими доцільно ознайомлювати майбутніх учителів початкової школи. Акцентовано на такому ефективному методі навчання, як сторітеллінг, приділено увагу одному з інноваційних методів навчання – створенню коміксів,охарактеризовано теорію вирішення винахідницьких завдань Генріха Альтшуллера, зокрема розроблені ним типові прийоми фантазування, проаналізовано прийоми розвитку творчої уяви, творення казок, запропоновані Дж. Родарі, охарактеризовано методику навчання творенню казок, запропоновану В. Сухомлинським.

Біографія автора

NADIIA VASYLKIVSKA, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

PhD in Pedagogy, Associate Professor

Посилання

Vasylkivska N. A. Robochi zoshyt z metodyky navchannia movnoi teoriyi: navch. posibnyk. [Workbook on methods of teaching language theory]. Ternopil: Vektor Publ., 2019. 44 p.

Vasylkivska N. A. Robochyy zoshyt z metodyky navchannya literaturnoho chytannya: navchalnyy posibnyk. [Workbook on methods of teaching literary reading]. Ternopil: Vektor Publ, 2019. 60 p.

Vashulenko M. S., Vasylkivska N. A. U sviti ridnoho slova. Zoshyt iz rozvytku movlennya. 3 klas. [In the world of the native word. Workbook on speech development. Grade 3]. Kiev: Osvita Publ., 2014. 64 p.

Dzhanni Rodari. Gramatika fantazii. Vvedenie v iskustvo pridumyvanie istorii. [Grammar of fantasy. Introduction to the art of inventing stories]. Moscow: Progress Publ., 1978. 216 p.

Konovalchuk M. Rozvytok tvorchosti molodshykh shkolyariv: systema literaturnykh zavdan. [Development of creativity of younger students: system of literary tasks]. Kiev: Shkilnyy svit Publ., 2010. 120 p.

Nova ukrayinska shkola: poradnyk dlya vchytelya. [New Ukrainian School: Teacher’s Advisor]. / Za zah. red. Bibik N. M. Kiev: Litera LTD, 2018. 160 p.

Savchenko O. Y. Vykhovnyy potentsial pochatkovoyi osvity: posibnyk dlya vchyteliv i metodystiv pochatkovoho navchannya. [Educational potential of primary education]. 2-he vyd., dopovn., pererob. Kiev: Bohdanova A. M., 2009. 226 p.

Savchenko O. Y. Metodyka chytannya u pochatkovykh klasakh: Posibnyk dlya vchytelya. [Methods of reading in primary grades]. Kiev: Osvita Publ., 2007. 334 p.

Sysoyeva S. O. Pidhotovka vchytelya do formuvannya tvorchoyi osobystosti uchnya. [Preparing the teacher for the formation of the student’s creative personality]. Kiev: Polyhrafknyha Publ., 1996. 406 p.

Sukhomlynskyy V. O. Vybrani tvory. [Selected works].V 5-ty t. T. 1. Kiev: Radyanska shkola Publ., 1976. 654 p.

Skhodynkamy tvorchosti. Metodyka TRVZ v pochatkovii shkoli[Steps of creativity. The methodology TRVZ in primary school] / Avtory uporyadnyky: O. V. Lesina, V. P. Telyachuk. Kharkiv: Osnova Publ: Triada + Publ, 2007. 112 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

VASYLKIVSKA, N. (2019). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ДО РОЗВИТКУ ЛІТЕРАТУРНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 94–102. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.12