ПРОГРАМОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ

Автор(и)

  • INNA OMELYANENKO Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.2

Ключові слова:

навчальна програма, дидактичний зміст, фізичне виховання, організаційно-методичне забезпечення

Анотація

Представлено результати компаративного аналізу навчальних програм з фізичного виховання для загальноосвітніх навчальних закладів в країнах Америки, Європи та Східної Азії. Наведено приклади концептуальних відмінностей навчальних програм різних країн за цивілізаційною ознакою. Визначено особливості цільового компонента програмового забезпечення в різних країнах і його тенденційність. Встановлено розмаїття засобів, що пропонуються учням загальноосвітніх шкіл у різних країнах, та вплив історичних, традиційних, національних і географічних чинників на дидактичний зміст навчальних програм. Вказано, що змістовим компонентом навчальних програмах з фізичної культури усіх країн є теоретичний матеріал і плавання. Виявлено різноманітність в організаційному забезпеченні навчальних програм шляхом порівняння: обов’язковості навчального предмета «Фізична культура», щотижневої кількості занять фізичними вправами, ролі учителя фізичної культури у визначенні дидактичного змісту навчальних програм, форм фізичного виховання школярів у різних країнах. Визначено, що спортивні змагання в багатьох країнах є невід’ємною складовою навчальних програм. З’ясовано особливості оцінювання результатів діяльності учнів у процесі фізичного виховання в різних країн і тенденційні трансформації різновидів і критеріїв оцінювання. На прикладах окремих країн показано організаційно-методичні особливості складання учнями іспиту з фізичної культури, що засвідчує престижність навчального предмета і здорового способу життя громадян.

Біографія автора

INNA OMELYANENKO, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Посилання

Andreieva O. Organizacijno-metodychni aspekty fizychnogo vykhovannia ditej shkilnoho viku [Organizational and methodical aspects of school’s children physical education] Moloda sportyvna nauka Ukrayiny, 2001, pp. 191–194.

Vilchkovskі E. Fizychne vyxovannya shkolyariv u riznykh krayinakh svitu (Istoriya ta suchasnist) [Physical education of students in different countries of the world (History and nowadays)], 2016, 397 p.

Globa G. Systema fizychnogo vyxovannya v shkolaxkh Kytayu [Physical education system in Chinese schools] Pedagogika, psyxologiya ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vyxovannya i sportu. Kharkiv, 2012, vol.10, pp. 17–19.

Kompleksnaіa programma fizicheskogo vospitaniya uchashchikhsya 1–11 klassov. V. I. Lyakh, A.A. Zdanevich. 2007. M., 2012. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: https://starlight27.ru/

Moskalenko N. Programno-normatyvni zasady fizychnogo vykhovannia u krayinakh Yevropejskogo Soyuzu [Program-normative principles of physical education in the countries of the European Union] Sportyvnyj visnyk Prydniprovya. 2017, vol. 3, pp. 101–108.

Osadchaya T. Systema pedagogycheskogo kontrolia za dostyzhenyiyamy uchashhykhsa v oblasty fyzycheskogo vospytanyya v shkolax USA [A system of pedagogical control over students achievement in the field of physical education in US schools] Fyzycheskoe vospytanye studentov. 2009, vol. 2, pp. 68–78.

Pangelova N. Zarubizhnyj dosvid organizaciyi fizychnogo vyxovannya v zagalnoosvitnix shkolakh. [ ] Sportyvnyj visnyk Prydniprovia. 2017, vol. 1, pp. 215–221.

Sorokolyt N. Osobennosty fyzycheskogo vospytanyia v obshheobrazovatelnыkh shkolakh Ukraynы I Polshy [Foreign experience in the organization of physical education in secondary schools] Kultura fizică: probleme ştunţifice ale învăţămîntului şi sportului. Chişinău, 2012, pp. 285–290.

Uchebnіe programmy dlіa uchrezhdeniy obshchego srednego obrazovania s belorusskim i russkim yazykami obuchenia i vospitania. Fizicheskaya kultura i zdorove. I–III klassy. – Minsk, 2017. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: http: // https://edu.gov.by>srenee-obr>2019-2020-uchebnyy-god

Fizicheskoe vospitanie: Kurrikulum dlya 10 – 12 kl. / Ministerul Educaţiei al Repablicii Moldova, trad.: Teodor Grimalschi. – Chişinău: Ǐ.E.P. Ştiinţa &, 2010. – 32 p.

Fizicheskaіa kultura: Uchebnaіa programma dlіa 10–11 klassov urovnіa obshchego srednego obrazovania. – Astana: NAO im. Altynsarina, 2015. – 14 p. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: http://http://5.ai.kz/wp-content/uploads/2017/02

Yarova O. B. Fizkulturna osvita i sport u pochatkovij shkoli Yevrosoyuzu: suchasnyj stan i tendenciyi rozvytku [ Physical education and sports in the EU elementary school: current state and development trends]. Pedagogichni nauky: teoriya, istoriya, innovacijni texnologiyi. 2014, vol. 4, pp. 401–412.

Bielski J. Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego / J. Bielski. – Kraków : [B.V.], 2005. – 361 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

OMELYANENKO, I. (2019). ПРОГРАМОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 15–21. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.2