ПРОГРАМОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.2Ключові слова:
навчальна програма, дидактичний зміст, фізичне виховання, організаційно-методичне забезпеченняАнотація
Представлено результати компаративного аналізу навчальних програм з фізичного виховання для загальноосвітніх навчальних закладів в країнах Америки, Європи та Східної Азії. Наведено приклади концептуальних відмінностей навчальних програм різних країн за цивілізаційною ознакою. Визначено особливості цільового компонента програмового забезпечення в різних країнах і його тенденційність. Встановлено розмаїття засобів, що пропонуються учням загальноосвітніх шкіл у різних країнах, та вплив історичних, традиційних, національних і географічних чинників на дидактичний зміст навчальних програм. Вказано, що змістовим компонентом навчальних програмах з фізичної культури усіх країн є теоретичний матеріал і плавання. Виявлено різноманітність в організаційному забезпеченні навчальних програм шляхом порівняння: обов’язковості навчального предмета «Фізична культура», щотижневої кількості занять фізичними вправами, ролі учителя фізичної культури у визначенні дидактичного змісту навчальних програм, форм фізичного виховання школярів у різних країнах. Визначено, що спортивні змагання в багатьох країнах є невід’ємною складовою навчальних програм. З’ясовано особливості оцінювання результатів діяльності учнів у процесі фізичного виховання в різних країн і тенденційні трансформації різновидів і критеріїв оцінювання. На прикладах окремих країн показано організаційно-методичні особливості складання учнями іспиту з фізичної культури, що засвідчує престижність навчального предмета і здорового способу життя громадян.
Посилання
Andreieva O. Organizacijno-metodychni aspekty fizychnogo vykhovannia ditej shkilnoho viku [Organizational and methodical aspects of school’s children physical education] Moloda sportyvna nauka Ukrayiny, 2001, pp. 191–194.
Vilchkovskі E. Fizychne vyxovannya shkolyariv u riznykh krayinakh svitu (Istoriya ta suchasnist) [Physical education of students in different countries of the world (History and nowadays)], 2016, 397 p.
Globa G. Systema fizychnogo vyxovannya v shkolaxkh Kytayu [Physical education system in Chinese schools] Pedagogika, psyxologiya ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vyxovannya i sportu. Kharkiv, 2012, vol.10, pp. 17–19.
Kompleksnaіa programma fizicheskogo vospitaniya uchashchikhsya 1–11 klassov. V. I. Lyakh, A.A. Zdanevich. 2007. M., 2012. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: https://starlight27.ru/
Moskalenko N. Programno-normatyvni zasady fizychnogo vykhovannia u krayinakh Yevropejskogo Soyuzu [Program-normative principles of physical education in the countries of the European Union] Sportyvnyj visnyk Prydniprovya. 2017, vol. 3, pp. 101–108.
Osadchaya T. Systema pedagogycheskogo kontrolia za dostyzhenyiyamy uchashhykhsa v oblasty fyzycheskogo vospytanyya v shkolax USA [A system of pedagogical control over students achievement in the field of physical education in US schools] Fyzycheskoe vospytanye studentov. 2009, vol. 2, pp. 68–78.
Pangelova N. Zarubizhnyj dosvid organizaciyi fizychnogo vyxovannya v zagalnoosvitnix shkolakh. [ ] Sportyvnyj visnyk Prydniprovia. 2017, vol. 1, pp. 215–221.
Sorokolyt N. Osobennosty fyzycheskogo vospytanyia v obshheobrazovatelnыkh shkolakh Ukraynы I Polshy [Foreign experience in the organization of physical education in secondary schools] Kultura fizică: probleme ştunţifice ale învăţămîntului şi sportului. Chişinău, 2012, pp. 285–290.
Uchebnіe programmy dlіa uchrezhdeniy obshchego srednego obrazovania s belorusskim i russkim yazykami obuchenia i vospitania. Fizicheskaya kultura i zdorove. I–III klassy. – Minsk, 2017. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: http: // https://edu.gov.by>srenee-obr>2019-2020-uchebnyy-god
Fizicheskoe vospitanie: Kurrikulum dlya 10 – 12 kl. / Ministerul Educaţiei al Repablicii Moldova, trad.: Teodor Grimalschi. – Chişinău: Ǐ.E.P. Ştiinţa &, 2010. – 32 p.
Fizicheskaіa kultura: Uchebnaіa programma dlіa 10–11 klassov urovnіa obshchego srednego obrazovania. – Astana: NAO im. Altynsarina, 2015. – 14 p. [Electronic resource] – Rezhim dostupu: http://http://5.ai.kz/wp-content/uploads/2017/02
Yarova O. B. Fizkulturna osvita i sport u pochatkovij shkoli Yevrosoyuzu: suchasnyj stan i tendenciyi rozvytku [ Physical education and sports in the EU elementary school: current state and development trends]. Pedagogichni nauky: teoriya, istoriya, innovacijni texnologiyi. 2014, vol. 4, pp. 401–412.
Bielski J. Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego / J. Bielski. – Kraków : [B.V.], 2005. – 361 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 INNA OMELYANENKO
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).