ОРГАНІЗАЦІЯ ВОКАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ АНТРОПОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • TATIANA KULAHA Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.6

Ключові слова:

антропоцентризм, психофізіологія, вокальна педагогіка, позашкільна спеціалізована музична освіта, підлітковий вік, мутація, естрадний вокал

Анотація

Розглянуто питання організації педагогічної взаємодії з учнями старших класів закладів позашкільної спеціалізованої музичної освіти з позицій антропоцентричної вокальної педагогіки. Означено дві основні проблеми вокальної роботи з вокалістами-естрадниками підліткового віку: зміни голосу, що виникають в учнів вокалістів старших класів і наявність різного роду шкідливих звичок в учнів, які розпочали навчання в цьому віці. Надано результати досліджень останніх років щодо особливостей психофізіологічних процесів пубертатного періоду. Відзначено фізіологічні трансформації голосових складок і конфігурації гортані від народження до закінчення перехідного періоду. Виокремлено два основні періоди зміни голосового апарату, які проявляються в короткочасному поліпшенні голосу в пред-мутаціонний період і повної або часткової неможливості управляти своїм вокальним апаратом в активній фазі мутації. Окреслено особливості та відмінні риси перебігу мутації у хлопчиків і дівчаток. Висвітлено основні особливості психічних процесів пубертатного періоду з точки зору мислення та формування особистості підлітка. Дано деякі рекомендації щодо організації процесу навчання вокалістів-естрадників підліткового віку, які сьогодні не знайшли належної уваги серед вокальних педагогів. Наголошено на доцільності звернення уваги батьків до процесів, які відбуваються в організмі їх дитини.

Біографія автора

TATIANA KULAHA, Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького

аспірантка

Посилання

Karpenko A. Do problemi okhoroni golosu u pіdlіtkіv pіd chas mutatsіynogo perіodu [To the problem of voice protection in adolescents during the mutation period]. Humanitarium, Pereyaslav-Khmelnitski, 2013. Vol. 30. PP. 453–456.

Kozij O. Vikovi osoblyvosti ta funkcionalni kharakterystyki spivatskogo golosu studentiv pedagogichnykh koledzhiv [Age characteristics and functional characteristics of singing voice of students of pedagogical colleges]. Naukovyj chasopys NPU named M. P. Dragomanova, 2015, Seriya 14: Teoria i metodyka mystetskoi osvity [Theory and methodology of art education]. Vol. 18. PP. 139–142.

Malinina E. Vokalnoe vospitanie detey [Vocal education of children]. L.: Muzyka, 1967. 86 p.

Noveyshii filosofskii slovar [The newest philosophical dictionary]. Ed. A. Gritsanov. Minsk: Knizhnyy Dom, 1999. Available at: https://www.e-reading.life/book.php?book=149350

Ravvinov О. Metodyka khorovogo spivu v shkoli [Methods of choral singing in school]. Кyiv, Muzychna Ukraina, 1971, 124 p.

Khalabuzar P. Teoriya i metodika muzykalnogo vospitania [Theory and methodology of music education]. SPb.: Lan, 2000, 222 p.

Yakovleva E. Psykhologia razvitia tvorcheskogo potenciala shkolnikov. Dokt. Diss. [Psychology of development of creative potential of schoolchildren]. M., 1997, 368 p.

Abitbol, J., Abitbol P., Abitbol B. Sex hormones and the female voice. Journal of Voice. Philadelphia, 1999. Vol. 13 ( 3). PP. 424–446.

Denison M. Pediatric Voice: Delineating the Voice Science and Investigating Child Training Methods Toward Pedagogical Application. Doctor’s Thesis. Florida: Coral Gables, 2012. 140 p.

Freer P. Getting Started with Middle School Chorus. Lanham, Rowman & Littlefield Education, 2009. 126 p.

Fuchs M. Predicting mutational change in the speaking voice of boys. Journal of voice. Philadelphia, 2007. Vol. 21 (2). PP. 169–78.

Halpern R., Heckman P., Larson R. Realizing the Potential of Learning in Middle Adolescence. 2013. Available at: https://www.howyouthlearn.org/pdf/Realizing%20the%20Poential%20of%20Learning%20 in%20Middle%20Adolescence.pdf

Leck H. Creating Artistry Through Choral Excellence. Milwaukee, Hal Leonard Publishing Corporation, 2009. 265 p.

Monks S. Adolescent singers and perceptions of vocal identity. British Journal of Music Education. Vol. 20, Issue 3. November 2003. PP. 243–256.

Morrison M., Hamish N., Rammage L. The Management of Voice Disorders. London, Chapman and Hall, 1994. 336 p.

Sataloff R. On the voice: Vocal Aging and its Medical Implications: What Choral Conductors Should Know. Part One: Anatomy and Vocal Aging, Childhood through Adulthood. Choral Journal. Oklahoma City, American Choral Directors Association, 1999. Vol. 40 (3). PP. 58–60.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-22

Як цитувати

KULAHA, T. (2019). ОРГАНІЗАЦІЯ ВОКАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ АНТРОПОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 45–51. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.6