ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

Автор(и)

  • VIKTORIIA MIZYUK Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.14

Ключові слова:

цифрове суспільство, змішане навчання, інтеграція традиційного і електронного навчання, компоненти і переваги змішаного навчання, вимоги до вчителя інформатики

Анотація

Відзначено, що нині постійно зростає вплив цифрових технологій на розвиток суспільства, економіки, культури й освіти, діти вправляються з цифровими гаджетами змалечку, в закладах освіти впроваджують технологію змішаного навчання, яка стає все більш популярною, однак не всі педагоги правильно розуміють сутність цього поняття. Проведено аналіз наукової літератури, який показав, що зарубіжні вчені трактували змішане навчання як новий підхід в організації дистанційної освіти і розпочали вивчати його з метою оптимізації перепідготовки робітників підприємств, а в працях українських авторів змішане навчання співвідносяться з такими поняттями, як «процес», «система», «технологія», «поєднання методів» тощо. Наведено авторське визначення поняття «змішане навчання», розкрито основні його компоненти та переваги для освітнього процесу, запропоновано схему поєднання традиційного й електронного навчання у змішане. Вказано, що до сучасного вчителя збільшуються вимоги, для роботи в інформаційному освітньому просторі він повинен вміти розробляти цифрові ресурси та організовувати навчання із застосуванням інтернету та його сервісів. Зроблено висновок, що підготовлений вчитель інформатики у школі має бути фахівцем, який спроможний ефективно використовувати нові цифрові технології та навчити цьому інших.

Біографія автора

VIKTORIIA MIZYUK, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Barna O. V. Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v kursi metodyky navchannia informatyky [Blended learning technology in the course of computer science teaching methods]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, Kiev, 2016, Vol. 2, pp. 24–37. Available at: nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2016_2_4.

Buhaychuk K. L. Zmishane navchannya: teoretychnyy analiz ta stratehiya vprovadzhennya v osvitni protses vyshchykh navchalnykh zakladiv [Blended learning: theoretical analysis and strategy of implementation in educational process of higher educational institutions]. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya, Kiev, 2016, Т. 54, Vol. 4, pp. 1–18. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_54_4_3.

Horcharenko S. U. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kiev: Lybid Publ. 1997. 366 p.

Hrynevych L. Nova shkola maie skladatysia ne lyshe zi znan, a y z uminnia tsi znannia zastosuvaty [The new school should consist not only of knowledge, but also the ability to apply that knowledge]. Available at: https://zik.ua/news/2017/05/12/liliya_grynevych_ nova_shkola_maie_skladysya_ne_lyshe_zi_znan_a_vminnya_tsi_znannya_1095051.

Kademiia M. Iu. Vykorystannia zmishanoi tekhnolohii navchannia u dystantsiinii osviti [Use of blended learning technology in distance education]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Kyiv, Vinnytsia Publ., 2016, Vol. 44, pp. 330–333.

Kryvonos O. M. Zmishane navchannia yak osnova formuvannia IKT-kompetentnosti vchytelia [Blended learning as a basis for building the teacher's ICT competence]. Naukovi zapysky KDPU imeni V.Vynnychenka, seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, Kirovohrad, 2015, vol. 8 (ІІ), pp.19–23. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/19412/1/Kryvonos.pdf.

Kukharenko V. M., Berezenska S. M., Buhaichuk K. L., Oliinyk N. Iu., Oliinyk T. O., Rybalko O. V., Syrotenko N. H., Stoliarevska A. L. Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia [Blended Learning Theory and Practice]. Kharkiv, «Miskdruk» Publ., NTU «KhPI» Publ., 2016. 284 p.

Rafalska O. O. Tekhnolohiia zmishanoho navchannia yak innovatsiia dystantsiinoi osvity [Blended learning technology as a distance learning innovation]. Kompiuterno-intehrovani tekhnolohii: osvita, nauka, vyrobnytstvo, Lutsk, 2013, Vol. 11, pp. 128–133. Available at: http://ki.lutsk-ntu.com.ua/node/127/section/22.

Rashevska N. V. Mobilni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii navchannia vyshchoi matematyky studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Avtoref. dys. … kand. ped. nauk: 13.00.10 [Mobile information and communication technologies of learning calculus (higher mathematics) students’ in higher technical institutions]. Kyiv, 2011. 21 p.

Tkachuk H. V. Teoretychni i metodychni zasady praktychno-tekhnichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky v umovakh zmishanoho navchannia. Avtoref. dys. … dokt. ped. nauk: 13.00.02. [Theoretical and methodical principles of practical training of future teachers of computer science in conditions of blended learning]. Kyiv, 2019. 42 p.

Tsyfrova shkilna osvita: za i proty [The digital school education: pros and cons]. Available at: www.obozrevatel.com/ukr/moyashkola/news/tsifrova-shkilna-osvita-tak-chi-ni.htm.

Cherednichenko H. A., Shapran L. Iu. Model zmishanoho navchannia i yii vykorystannia u vykladanni inozemnykh mov [Blended learning model and its use in teaching foreign languages]. Moodle Moot Ukraine 2015. Teoriia i praktyka vykorystannia systemy upravlinnia navchanniam Moodle. Kyiv, KNUBA Publ., 2015, 68 p. Available at: http://2015.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=83&lang=en.

Akkoyunlu, Buket & Yilmaz Soylu, Meryem. A Study on Students Views On Blended Learning Environment. The Turkish Online Journal of Distance Education, 2006. 7. Vol. 7, Num. 3, pp. 43–56. Available at: http://tojde.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/274-published.pdf.

Caner, Mustafa. The definition of blended learning in higher education. 2012. Available at: 10.4018/978-1-4666-0939-6.ch002.

Graham, Charles. Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. Chapter 1.1. pp. 3–21. San Francisco Publ., 2006. Available at: http://curtbonk.com/graham_intro.pdf.

Heinze A., Procter C. (2004). Reflections on the use of blended learning. Conference or Workshop Item, 2004. Available at: usir.salford.ac.uk/id/eprint/1658/1/.

Weibelzahl, S. Towards a Good Mix in Blended Learning for Small and Medium-Sized Enterprises – Outline of a Delphi Study. European Conference on Technology Enhanced Learning. Crete Publ., Greece, 2006. pp. 1–6. Available at: https://www.academia.edu/12713397.

Purnima V. Blended Learning Models: American Society for Training & Development, 2002. Available at: http://www.purnima-valiathan.com/wp-content/uploads/2015/09/Blended-Learning-Models-2002-ASTD.pdf.

Rossett A., Vaughan F. Blended learning Opportunities. Publ. CEO Epic Group, Brighton, 2003. Available at: https://www.researchgate.net/publication/ 228669485_Blended_Learning_Opportunities.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

MIZYUK, V. (2019). ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 110–118. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.14