ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ У ВІЙСЬКОВОМУ ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ: РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • SVITLANA SHUMOVETSKA Національна академія Державної прикордонної служби ім. Б. Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.15

Ключові слова:

професійна культура, офіцер-прикордонник, експеримент, технологія

Анотація

Висвітлено перебіг експериментальної перевірки технології формування професійної культури офіцера-прикордонника у військовому вищому навчальному закладі (ВВНЗ). Визначено, що концепція як провідна ідея дослідження становить сукупність взаємопов’язаних закономірностей, принципів, ідей і способів діяльності, що необхідні для формування професійної культури офіцера-прикордонника, та розкривається на трьох рівнях: методологічному, теоретичному і технологічному. Технологію формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників у ВВНЗ запропоновано розглядати як сукупність прийомів, способів педагогічних дій і засобів, що визначають організацію інноваційної діяльності, цільову орієнтацію освітнього процесу, специфіку взаємодії педагога і суб’єктів навчання та необхідні в освітньому процесі для формування належного рівня професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників. Ця технологія є своєрідним алгоритмом впровадження концепції формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників у практику. Детально охарактеризовано технологічний рівень концепції стосовно визначення та експериментальної перевірки технології формування професійно культури майбутніх офіцерів-прикордонників, який передбачає поетапне впровадження педагогічних умов, відповідного змісту, форм і методів формування та діагностики професійної культури. Висвітлено роботу щодо формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників протягом чотирьох етапів: ознайомлювального; етапу становлення; етапу актуалізації; етапу індивідуалізації.

Біографія автора

SVITLANA SHUMOVETSKA, Національна академія Державної прикордонної служби ім. Б. Хмельницького

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bibler V. S. Kultura. Dialoh kultur [Culture. Dialogue of cultures]. Kyiv: Dukh i litera, 2018. 368 p.

2. Bilinskyi V. Ukraina-Rus: istorychne doslidzhennia [Ukraine-Rus: Historical Research]: u 3-kh kn. Kn. 1. Spokonvichna zemlia [Primordial Land]. Ternopil: Bogdan Educational Book, 2015. 384 p.

3. Brekhunenko V. Viina za svidomist. Rosiiski mify pro Ukrainu ta yii mynule [War for Consciousness. Russian Myths about Ukraine and its History]. Kyiv: Instytut ukrainskoi arkheolohii ta dzhereloznavstva im. M. Hrushevskoho NAN Ukrain, 2017. 280 р.

4. Sysoieva S. O. Interaktyvni tekhnolohii navchannia doroslykh [Interactive Adult Learning Technologies]: navch.-metod. posib. Kyiv: EKMO, 2011. 320 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

SHUMOVETSKA, S. (2019). ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ У ВІЙСЬКОВОМУ ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ: РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТУ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 118–125. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.15