КІЛЬКІСНИЙ ТА ЯКІСНИЙ АНАЛІЗ НАУКОВОЇ ПРОДУКЦІЇ З МЕТОДОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОБЛЕМ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Автор(и)

  • TETIANA SYCH Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.21

Ключові слова:

методологія досліджень, управління освітою, розвиток методології досліджень, наукова продукція

Анотація

Наведено результати кількісного та якісного аналізу наукової продукції з методології дослідження проблем управління освітою як критерію її розвитку. Формування вибірки наукової літератури здійснено з урахуванням особливостей розвитку методологічного знання та теорії методології досліджень проблем управління освітою в українській науці. Проаналізовано науково-методичну літературу, дисертації та статті з методології пізнання і методології педагогічних досліджень, які лежать в основі методології досліджень проблем управління освітою, а також деякі праці з методології досліджень інших наук, до предметного кола яких входить управління освітою. За періодами розглянуто співвідношення кількості одноосібних та колективних книг з методології досліджень. Охарактеризовано книжкову продукцію за типами, наведено динаміку зростання кількості книг та статей з методології досліджень, порівняно кількість наукової продукції з методології педагогічних досліджень та методології досліджень проблем управління освітою. Встановлено, що дослідження проблем управління освітою здійснюються переважно на засадах методології педагогічних досліджень. У вітчизняній науковій літературі недостатньо ґрунтовних праць, навчально-методичної літератури, в яких розкриватися специфіка методології дослідження проблем управління освітою. Проте виявлена загальна динаміка зростання всіх типів наукової продукції з методології дослідження проблем управління освітою свідчить про поступовий розвиток теоретичного знання щодо методології досліджень у цій галузі.

Біографія автора

TETIANA SYCH, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bondar V. I. Problemy stanovlennya i rozvytku metodolohiyi naukovoho piznannya v pedahohitsi: monohrafiya [Problems of Formation and Development of Methodology of Scientific Knowledge in Pedagogy: Monograph]. Kiev: NPU im. M. P. Drahomanova Publ., 2017. 160 p.

Pro zatverdzhennya pereliku pasportiv u haluzi pedahohichnykh nauk [About the Approval of the List of Passports in the Field of Pedagogical Sciences]. Resolution of the Presidium of the HAC of Ukraine on 14.09.2006 r. № 6-06/8. Available at http://consultant.parus.ua/?doc=032OSBFC10&abz=4WXEP (accessed 10.12.2019).

Cherpynskyy N. V. Orhanyzatsyonno-upravlencheskyy aspekt pedahohycheskoy deystvytelnosty kak predmet shkolovedenyya. Dokt, Diss. [Organizational and Managerial Aspect of Pedagogical Reality as a Subject of School Studies. Dokt, Diss.] Kiev, 1989. 48 p.

Sych T. V. The analysis of institutional organization of science of education management as a factor of development of education research methodology Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychologe. VI (70). Issue: 170. Budapest, 2018. 56–59 p.p. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

SYCH, T. (2019). КІЛЬКІСНИЙ ТА ЯКІСНИЙ АНАЛІЗ НАУКОВОЇ ПРОДУКЦІЇ З МЕТОДОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОБЛЕМ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 169–178. https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.21