ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ НА ОСНОВІ СУБ’ЄКТ-СУБ’ЄКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.20Ключові слова:
управлінська компетентність, менеджер, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, ринок освітніх послугАнотація
Проаналізовано проблему якості професійної підготовки менеджера інноваційного типу, здатного не тільки сумлінно виконувати функціональні обов’язки на виробництві, а й бути гнучким до змін суспільства, швидко орієнтуватися в ситуації, вміти прогнозувати майбутнє, вибирати ефективні шляхи реалізації потенційних можливостей. Актуальність дослідження зумовлена затребуваністю педагогічного знання про компетентністний підхід навчання здобувачів вищої освіти як суб’єкт-суб’єктну взаємодію в мінливій та надзвичайно важливій системі освітніх послуг. Акцентовано на врівноваженні позицій викладача та здобувача, що виражається у спільному обговоренні актуальних навчальних, професійних для спеціальності 073 –- Менеджмент проблем, застосуванні педагогом демократичного стилю управління освітнім процесом.Посилання
Aksionova O.V. Metodyka vykladannіa ekonomichnyh dyscyplin: navch. posibnyk [Methods of teaching economic disciplines: manual], Kyiv, KNEU Publ., 2006. 708 p.
Anosov I. P. Pedagogichna antropologiya: navch. posibnyk [pedagogical anthropology: manual]. Kyiv, Tvim Inter Publ., 2005. 264 p.
Vander-Vende M.K. Bolonskaya deklaratsiya: rasshirenie dostupnosti i povyshenie konkurentosposobnosti vysshego obrazovaniya v Evrope [Bologna declaration; widening accessibility and increasing competitiveness of higher education in Europe]. Vysshee obrazovanie v Evrope – Higher Education in Europe. 2000. Vol. XXV. № 3 (In Russ.). Available at: : http://www.aha.ru/moscow64/educationalbook
Goncharenko S.U. Ukrayinskyj pedagogichnyj slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary], Kyiv, Lybid Publ., 1997. 376 p.
Grusheva A. A. Formuvannya upravlinskoyi kompetentnosti bakalavriv ekonomichnyh specialnostej u procesi profesijnoyi pidgotovky. Dys. … kand. ped. nauk [Forming managerial competence of Bachelors of economic specialities in the process of professional training. Cand. ped. sci. dys]. Kyiv, 2012. 247 p.
Dryden G`. The Learning Revolution (Ukr. tr.: M. Olijnyk), Lviv, Litopys Publ., 2005. 542 p.
Zajceva I.V. Profesijna kompetentnist yak dominanta gotovnosti majbutnogo menedzhera do fahovoyi diyalnosti [Professional competence as the dominant of thew future manager’s readiness to professional activity]. Aktualni problemy menedzhmentu ta finansiv u suchasnyh globalizacijnyh procesah: zb. mat. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Proc. Int. conf. “Topical problems of management and finance in modern globalization processes], Irpin, 2019, pp. 36–39.
Ivanchenko Ye.A. Formuvannya profesijnoyi mobilnosti majbutnih ekonomistiv u procesi navchannya u vyshhyh navchalnyh zakladah. Dys. … kand. ped. nauk [Forming professional mobility of future economists in the process of studying in higher educational establishments. Cand. ped. sci. dys]. Odesa, 2005. 266 p.
Kompetentnisnyj pidhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrayinski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects] (ed. O.V. Ovcharuk), Kyiv, 2004. 112 p.
Kryzhko V.V. Teoriya i praktyka menedzhmentu v osviti: navch. posibnyk [Theory and practice of management in education: manual], Zaporizhzhya, Prosvita Publ., 2003. 272 p.
Ovcharuk O. Rozvytok kompetentnisnogo pidhodu: strategichni oriyentyry mizhnarodnoyi spilnoty [Development of competency approach: strategic guides of the international community]. Kompetentnisnyj pidhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrayinski perspektyvy: monografiya [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects: monograph). Kyiv, 2004, pp. 6–15.
Pro vyshhu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 r. # 1556-VII [Law on Higher Education]. Uryadovyj kuryer, 2014, pp. 1–15.
Semychenko V.A. Priorytety profesijnoyi pidgotovky: diyalnisnyj chy osobystisnyj pidhid? [Priorities of professional training: action or personal approach?]. Neperervna profesijna osvita: problemy, poshuky, perspektyvy: monografiya; za red. I. A. Zyazyuna [Continuous professional training; problems, prospecting, prospects: monograph]. (ed. I.A. Ziaziun), Kyiv, 2000, pp.. 176–203.
Sergeyeva L.M. Formuvannya upravlinskyh navychok v uchniv vyshhyh profesijnyh uchylyshh nevyrobnychoyi sfery: avtoref. dys. … kand. ped. nauk [Forming managerial skills of students of non-industry sector higher vocational schools. Cand. ped. sci. dys]. Kyiv, 2000. 21 p.
Slyusarenko N. Subyekt-subyektnyj pidhid do organizaciyi pedagogichnogo procesu [Subject-subject approach to organization of educational process]. Available at: file:///C:/Users/User/Downloads/91936-195407-1-PB.pdf.
Khmil F. I. Osnovy menedzhmentu: pidruchnyk [Fundamentals of management: textbook], Kyiv, Akademvydav Publ., 2005. 608 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 INNA ZAITSEVA, ALLA HRUSHEVA
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).