ІНТЕГРАЦІЯ В ШКІЛЬНІЙ ПРИРОДНИЧІЙ ОСВІТІ: ПЛЮСИ І МІНУСИ

Автор(и)

  • ТЕТЯНА ЗАСЄКІНА Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.1

Анотація

Розглянуто проблему педагогічної інтеграції як феномена, що неоднозначно сприймається в освітянському колі. Досліджено процеси становлення інтеграції в історичному огляді, її прояви й оцінювання в освітньому процесі, трансформацію в сучасних умовах. З’ясовано причини негативного ставлення до інтеграції в природничій освіті й шляхи їх усунення. Виявлено переваги застосування інтеграції до процесів побудови змісту природничої освіти і навчання природничих предметів у закладах загальної середньої освіти. Виокремлено три рівні застосування інтеграції у навчанні природничих предметів: інтегрованого природничого курсу, міжпредметної інтеграції природничих предметів, міжгалузевої інтеграції природничих предметів у системі шкільної освіти. Обґрунтовано моделі інтегрованого навчання природничих предметів в закладах загальної середньої освіти. Відзначено, що в моделі навчання за інтегрованими природничими курсами навчання здійснюється за одною програмою, і це закладає механізми організації змісту й процесу засвоєння впорядкованих природничих знань. В інтегруючій природничій моделі навчання здійснюється за комплексом навчальних програм з окремих природничих предметів, у яких зміст і методи навчання ґрунтуються на спільному апараті природничих наук, очікувані результати навчання спрямовані на формування ключової компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій. В інтегруючій міжгалузевій моделі закладаються засади формування наскрізних умінь й гнучких навичок. Усі три моделі взаємодоповнюють одна одну й забезпечують неперервність й цілісність природничої освіти.

Біографія автора

ТЕТЯНА ЗАСЄКІНА, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09