ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ СЛОВОТВІРНИХ ТА МОРФОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ У ЖУРНАЛІСТСЬКОМУ ТЕКСТІ

Автор(и)

  • НАТАЛІЯ ДАЩЕНКО Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.16.

Анотація

Статтю присвячено одній із форм роботи студента-журналіста у процесі вивчення стилістики. Наголошується, що навички стилістичного аналізу доцільно виробляти окремо на кожному мовному рівні, добираючи журналістські публікації за певними критеріями: актуальність теми, жанр, авторство, джерело інформації тощо. З метою спрямувати роботу студента запропоновано орієнтовний план аналізу словотвірних і морфологічних засобів та зразок розбору журналістського тексту. Методологічні основи аналізу цих засобів складає комплекс підходів, які враховують розгляд будови слів і граматичних рис окремих частин мови, що характеризуються семантико-стильовою виразністю. У ході аналізу конкретного журналістського тексту встановлено, що жанрово-стильова своєрідність представлення теми виявляється у доцільному використанні індивідуальних новотворів, форм вираження міри якості, граматичної семантики узагальненості, активності/пасивності, іронічної образності. Зроблено висновок, що стилістичний аналіз тексту за мовними рівнями є ефективним засобом формування мовної та мовленнєвої компетенції, оскільки виробляє навички виявлення стилістичних засобів і визначення їх функцій для розкриття авторського задуму. Ця форма роботи також має дослідницьке і творче призначення: спонукає студента вивчати стилістичний потенціал ресурсів мови та послідовно викладати власні спостереження й міркування про їх функціонування.

Біографія автора

НАТАЛІЯ ДАЩЕНКО, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат філологічних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

ДАЩЕНКО, Н. . (2021). ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ СЛОВОТВІРНИХ ТА МОРФОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ У ЖУРНАЛІСТСЬКОМУ ТЕКСТІ . Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 117–125. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.16.