ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ДО СТВОРЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-КВЕСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.3Ключові слова:
веб-квест, інноваційні технології, інформаційно-комунікаційні технології, методика навчання математикиАнотація
Розглянуто основні концепції технології веб-квест. Проаналізовано проблеми підготовки студентів педагогічних університетів до розробки і використання веб-квестів у процесі навчання математики школярів. Акцентовано увагу на необхідності цілеспрямованої підготовки майбутніх вчителів до створення та застосування веб-квестів у їх професійній діяльності. Описано переваги застосування електронного навчального середовища Moodle як інтеграційного інструменту для організації роботи з веб-квестами. Вказано, що Moodle дозволяє не лише розміщувати у мережі необхідні матеріали та посилання на ресурси, а й здійснювати комунікацію між вчителем та учасниками квесту, оцінювати досягнення учнів, демонструвати результати їхніх досліджень на сторінці електронного курсу. Запропоновано навчальні курси з математики і методики навчання математики, при вивченні яких доцільно використовувати технологію веб-квесту як одного з засобів формування інформаційно-цифрової компетентності студентів. Практичне використання вказаної технології проілюстровано на прикладі двох освітніх веб-квестів. Перший з них розрахований на студентів педагогічних університетів і спрямований на засвоєння ними курсу «Загальна методика навчання математики». Другий веб-квест дає можливість учням краще засвоїти тему «Текстові задачі», розвиває критичне та логічне мислення школярів, їхні дослідницько-пошукові навички. Технологія веб-квест є ефективним інструментом інтеграції проєктної та інформаційно-комунікаційної технологій в освіті, а використання веб-квестів у навчальному процесі педагогічного університету закладає міцне підґрунтя для застосування цього інструменту в подальшій професійній діяльності вчителя-математика.
Посилання
Baguzina E. I. Veb-kvest tekhnologia kak didakticheskoіe sredstvo formirovaniya inoyazychnoj kommunikativnoj kompetenczii (na primere studentov neyazykovogo vuza) [Web-quest technology as a didactic tool for the formation of foreign language communicative competence (on the example of students of a non-linguistic university]: dis. ... kand. ped. nauk: 13.00.01. Moskva, 2011. 238 p.
Bykhovskiy Ya. S. Obrazovatelnye veb-kvesty. Materialy mezhdunarodnoy konferentsii «Informaczionnye tekhnologii v obrazovanii. ITO-99» [Educational web quests: materials of the international conference “Information technologies in education. ITO-99”]. URL: http://ito.bitpro.ru/1999
Volkova O. V. Podgotovka budushhego speczialista k mezhkulturnoj-kommunikatsii s ispolzovaniem tekhnologii veb-kvestov [Preparing a future specialist for intercultural communication using web quest technology]: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.08. Belgorod, 2010. 217 p.
Vorobyev G. A. Veb-kvest tekhnologii v obuchenii socziokulturnoy kompetentsii (anglijskij yazyk, lingvisticheskij vuz) [Web-quest of technology in teaching sociocultural competence (English, linguistic university)]: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.02. Pyatigorsk, 2004. 220 p.
Ganeeva A. R. Veb-kvest v pedagogike [Web quest in pedagogy]. URL: www.naryishkin.spb.ru
Homeniuk H. V. Tekhnolohia «veb-kvest» yak zasib realizatsii kompetentnistnoho pidkhodu v navchanni matematyky [Web-quest technology as a means of implementing a competency-based approach to teaching mathematics]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii z nahody sviatkuvannia 30-richchia kafedry informatyky ta metodyky yii navchannia (8–9 lystopada 2018 r.). Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka, 2018. PP. 171–173.
Kademiia M. Yu., Koziar M. M., Rak T. Ye. Informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohii navchannia: slovnyk-hlosarii [Information and communication technologies of teaching: dictionary-glossary]. Lviv: SPOLOM, 2011. 327 s.
Kuzmenko M. D. Veb-kvest «Skrynka tekstovykh zadach» [Text Quest Web Quest]. URL: http://ito.vspu.net/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/rob_styd/13_14/Kuzmenko /index.html
Osadcha K. P., Osadchyi V. V. Orhanizatsijni problemy vprovadzhennia systemy upravlinnia kursamy u protsesi profesiinoi pidhotovky majbutnikh fakhivtsiv z informatsijnykh tekhnolohii [Organizational problems of implementation of the course management system in the process of professional training of future specialists in information technologies]. URL: http://2013. moodlemoot.in.ua/course/view. php
Sokol I. N. Klassifikatsia kvestov [Classification of quests]. Molodyj vchenyj. 2014. #6 (09). P. 138–140.
Dodge B. Some Thoughts About Web Quests.1995–1997. URL: http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html
Erben T., Ban R., Castaneda M. Teaching English Language Learners through Technology. Routledge, New York. 2009. P. 138.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).