ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ДО СТВОРЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-КВЕСТІВ

Автор(и)

  • ВАСИЛЬ ГАЛАН Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6688-5820
  • ВАСИЛЬ КРАВЧУК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6199-0560
  • ГАННА СОЛОНЕЦЬКА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2527-8653

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.3

Ключові слова:

веб-квест, інноваційні технології, інформаційно-комунікаційні технології, методика навчання математики

Анотація

Розглянуто основні концепції технології веб-квест. Проаналізовано проблеми підготовки студентів педагогічних університетів до розробки і використання веб-квестів у процесі навчання математики школярів. Акцентовано увагу на необхідності цілеспрямованої підготовки майбутніх вчителів до створення та застосування веб-квестів у їх професійній діяльності. Описано переваги застосування електронного навчального середовища Moodle як інтеграційного інструменту для організації роботи з веб-квестами. Вказано, що Moodle дозволяє не лише розміщувати у мережі необхідні матеріали та посилання на ресурси, а й здійснювати комунікацію між вчителем та учасниками квесту, оцінювати досягнення учнів, демонструвати результати їхніх досліджень на сторінці електронного курсу. Запропоновано навчальні курси з математики і методики навчання математики, при вивченні яких доцільно використовувати технологію веб-квесту як одного з засобів формування інформаційно-цифрової компетентності студентів. Практичне використання вказаної технології проілюстровано на прикладі двох освітніх веб-квестів. Перший з них розрахований на студентів педагогічних університетів і спрямований на засвоєння ними курсу «Загальна методика навчання математики». Другий веб-квест дає можливість учням краще засвоїти тему «Текстові задачі», розвиває критичне та логічне мислення школярів, їхні дослідницько-пошукові навички. Технологія веб-квест є ефективним інструментом інтеграції проєктної та інформаційно-комунікаційної технологій в освіті, а використання веб-квестів у навчальному процесі педагогічного університету закладає міцне підґрунтя для застосування цього інструменту в подальшій професійній діяльності вчителя-математика.

Біографії авторів

ВАСИЛЬ КРАВЧУК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат фізико-математичних наук, доцент

ГАННА СОЛОНЕЦЬКА, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, викладач

Посилання

Baguzina E. I. Veb-kvest tekhnologia kak didakticheskoіe sredstvo formirovaniya inoyazychnoj kommunikativnoj kompetenczii (na primere studentov neyazykovogo vuza) [Web-quest technology as a didactic tool for the formation of foreign language communicative competence (on the example of students of a non-linguistic university]: dis. ... kand. ped. nauk: 13.00.01. Moskva, 2011. 238 p.

Bykhovskiy Ya. S. Obrazovatelnye veb-kvesty. Materialy mezhdunarodnoy konferentsii «Informaczionnye tekhnologii v obrazovanii. ITO-99» [Educational web quests: materials of the international conference “Information technologies in education. ITO-99”]. URL: http://ito.bitpro.ru/1999

Volkova O. V. Podgotovka budushhego speczialista k mezhkulturnoj-kommunikatsii s ispolzovaniem tekhnologii veb-kvestov [Preparing a future specialist for intercultural communication using web quest technology]: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.08. Belgorod, 2010. 217 p.

Vorobyev G. A. Veb-kvest tekhnologii v obuchenii socziokulturnoy kompetentsii (anglijskij yazyk, lingvisticheskij vuz) [Web-quest of technology in teaching sociocultural competence (English, linguistic university)]: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.02. Pyatigorsk, 2004. 220 p.

Ganeeva A. R. Veb-kvest v pedagogike [Web quest in pedagogy]. URL: www.naryishkin.spb.ru

Homeniuk H. V. Tekhnolohia «veb-kvest» yak zasib realizatsii kompetentnistnoho pidkhodu v navchanni matematyky [Web-quest technology as a means of implementing a competency-based approach to teaching mathematics]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii z nahody sviatkuvannia 30-richchia kafedry informatyky ta metodyky yii navchannia (8–9 lystopada 2018 r.). Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka, 2018. PP. 171–173.

Kademiia M. Yu., Koziar M. M., Rak T. Ye. Informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohii navchannia: slovnyk-hlosarii [Information and communication technologies of teaching: dictionary-glossary]. Lviv: SPOLOM, 2011. 327 s.

Kuzmenko M. D. Veb-kvest «Skrynka tekstovykh zadach» [Text Quest Web Quest]. URL: http://ito.vspu.net/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/rob_styd/13_14/Kuzmenko /index.html

Osadcha K. P., Osadchyi V. V. Orhanizatsijni problemy vprovadzhennia systemy upravlinnia kursamy u protsesi profesiinoi pidhotovky majbutnikh fakhivtsiv z informatsijnykh tekhnolohii [Organizational problems of implementation of the course management system in the process of professional training of future specialists in information technologies]. URL: http://2013. moodlemoot.in.ua/course/view. php

Sokol I. N. Klassifikatsia kvestov [Classification of quests]. Molodyj vchenyj. 2014. #6 (09). P. 138–140.

Dodge B. Some Thoughts About Web Quests.1995–1997. URL: http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html

Erben T., Ban R., Castaneda M. Teaching English Language Learners through Technology. Routledge, New York. 2009. P. 138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22