ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ЛАБОРАТОРІЙ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • ІГОР ВОЙТОВИЧ Рівненський державний гуманітарний університет https://orcid.org/0000-0003-2813-5225
  • ОКСАНА ВОЙТОВИЧ Рівненський державний гуманітарний університет
  • ГАЛИНА МАРТИНЮК Рівненський державний гуманітарний університет https://orcid.org/0000-0001-6842-5601

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.4

Анотація

Розглянуто переваги і недоліки використання віртуальних лабораторій з хімії в освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців. Проаналізовано поняття «віртуальна лабораторія» та подано визначення віртуальної лабораторії з хімії як програмного середовища, що дозволяє з комп’ютерними моделями або безконтактно (дистанційно) з реальним обладнанням і реактивами формувати практичні уміння та навички шляхом проведення лабораторних дослідів, імітуючи послідовність дій дослідника в реальній лабораторії (або керуючи хімічними установками роботизованими засобами). Розглянуто наявні в інтернеті віртуальні лабораторії з хімії, які надають безкоштовний доступ до освітніх ресурсів та досліджено їх дидактичні і методичні можливості для підвищення рівня сформованості практичних умінь та навичок під час проведення хімічних дослідів. Встановлено, що використання віртуальної лабораторії з хімії сприяє формуванню практичних умінь при проведенні інтерактивних лабораторних занять з доповненням у реальних умовах; забезпечує індивідуальний темп оволодіння навичками хімічного експерименту; дає змогу досліджувати процеси, які потребують спеціальних умов; підвищує мотивацію до оволодіння новим матеріалом за рахунок роботи в віртуальному середовищі, що є близьким та цікавим для сучасного здобувача вищої освіти; забезпечує реалізацію самостійної підготовки до виконання дослідів в реальних лабораторних умовах. Проведене опитування здобувачів вищої освіти щодо ефективності впровадження віртуальних лабораторій в освітній процес вивчення хімічних дисциплін дозволяє констатувати, що така форма організації занять не повинна замінити традиційне виконання лабораторних робіт, а є лише їх доповненням.

Біографії авторів

ІГОР ВОЙТОВИЧ, Рівненський державний гуманітарний університет

доктор педагогічних наук, професор

ОКСАНА ВОЙТОВИЧ, Рівненський державний гуманітарний університет

доктор пед.наук, доцент

ГАЛИНА МАРТИНЮК, Рівненський державний гуманітарний університет

кандидат хімічних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07