ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.11Ключові слова:
дистанційне навчання, електронне навчання, специфіка, іноземна мова, інтернет-ресурс, блог, Веб 2.0Анотація
Здійснено огляд ключових особливостей викладання іноземних мов в умовах дистанційного навчання. Встановлено, що в основі сучасних парадигм освіти лежать науково-теоретичні поняття, які відображають основні риси дійсності. До них належать особистісно зорієнтоване навчання, індивідуалізація і диференціація навчальної діяльності, формування мотивації навчання, саморозвиток студентів та ін. Ці концептуальні ідеї освіти успішно реалізуються в сучасному інформаційно-освітньому середовищі, що забезпечує організацію навчального процесу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій як очно, так і дистанційно. Сучасні парадигми навчання іноземних мов відображають основні риси існуючої системи освіти. Розглянуто дистанційне навчання як один з актуальних напрямків модернізації освіти, а також особливості викладання іноземних мов в умовах дистанційного навчання. Вказано, що процес впровадження дистанційного навчання в систему освіти в різних країнах має свої особливості. Специфіка предмета «Іноземна мова» передусім пов’язана з тим, що провідним компонентом змісту навчання іноземної мови є не основи науки, а способи діяльності – навчання різним видам мовленнєвої діяльності: говорінню, аудіюванню, читанню та письму. Вона співвідноситься зі специфікою дистанційного навчання, основними особливостями якого є мережева (віддалена) взаємодія всіх учасників навчального процесу і порівняно більший обсяг самостійної роботи, що проводиться в режимі «Just in time», інтерактивність, відбір і структурування навчального матеріалу (автентичні тексти), педагогічні технології та ін. Підсумовано, що дистанційне навчання є мотивуючим фактором у вивченні іноземних мов, сприяє досягненню особистісних, метапредметних, предметних результатів навчання, а в кінцевому рахунку – мети навчання іноземних мов: формування іншомовної комунікативної компетентності.
Посилання
Basaraba, N. (2013). Platforma dystantsijnoho navchannia Moodle ta i vykorystannia v orhanizatsii navchalnoho protsesu [Moodle distance learning platform and its possibilities in the organization of the teaching process]. Nova pedahohichna dumka [New Pedagogic Thought]. No 2, p. 63 – 66.
Hladyr, А. І., Zachepa, N. V., Motrunich, O. O. (2015). Systemy dystantsijnoho navchannia – ohliad prohramnykh platform [Distance learning systems – an overview of platforms]. Access mode: http://www.kdu.edu.ua/statti/Tezi/Tezi_2012/43.pdf
Demida, B., Sahajdak, S., Kopyl, I. (2011). Systemy dystantsijnoho navchannia: ohliad, analiz, vybir [Distance learning systems: overview, analysis, choice]. Kompyuterni nauky ta informatsiini tehnolohii [Computer science and informational technologies]. No 694, p. 98–107.
Lebedeva, M. B., Ahaponov, S. V., Horiunova, M. A. (2015). Distancionnye obrazovatelnyie tehnologi: proektirovanie i realizacia uchebnyкh kursov [Distance learning technologies: preparing and teaching courses]. St. Petersburg, BHV-Peterburg, 2010. 336 p.
Dunina, I. M. (2011). Platformy dystantsijnoho navchannia v universytetakh Frantsii [Distance learning platforms in French universities]. Naukovyi visnyk Donbasu. N. 4. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_4_7
Kontseptsiia rozvytku dystantsijnoi osvity v Ukraini [Distance learning development concept in Ukraine]. Access mode: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html
Obzor LinguaLeo – onlajn servisa dlja izuchenija anglijskogo jazyka [Overview of LinguaLeo – an online service for English language learning]. Access mode: http://langformula. ru/lingualeo
Osadchyi, V. V. (2010). Systema dystantsijnoho navchannia universytetu [University distance learning system]. Naukovyi visnyk of Melitopol State Pedagogical University named after Bohdan Khmelnytsky, N. 5, p. 214–225.
Sysoyeva, S. O. (2015). Distance learning systems: a comparative analysis of teaching possibilities. Access mode: http://www.universum.kiev.ua/attachments/ article/234/url.pdf.
Sovremennye platformy dlja distancionnogo obuchenija: shirokij vybor, bezgranichnye vozmozhnosti [Modern distance learning platforms: great choice, unlimited possibilities]. Access mode: http://hrdocs.ru/poleznaya-informacziya/sovremennyieplatformyi-dlya-distanczionnogo-obucheniya-shirokij-vyibor,-bezgranichnyie-vozmozhnosti.
Busuu – obzor onlajn-servisa dlja izuchenia 12 jazykov [Busuu – overview of the online service for learning 12 languages]. Access mode: http://langformula.ru/busuu
Classroom – interaktivnyj servis Google dlja uchitelej i uchashhihsja [Classroom – Google interactive service for teachers and students]. Access mode: http://www.pcweek.ru/its/article/ detail.php?ID=163279
Lang-8 – praktikuem pis’mennyj anglijskij jazyk [Lang-8 – let’s learn English writing]. Access mode: http://langformula.ru/lang-8
Moodle. Access mode: https://moodle.org/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).