ВИКОНАВСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ АКОРДЕОНІСТА В КОНТЕКСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МУЗИКАНТА-ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.18Ключові слова:
виконавська майстерність, акордеоніст, репертуар, інтонація, інтерпретаціяАнотація
Акцентовано увагу на важливості підготовки музиканта-педагога, підвищення якості його навчання шляхом досягнення необхідних компетенцій, однією з яких є інструментально-виконавська майстерність. Проаналізовано базові умови, які впливають на розвиток виконавської майстерності майбутнього педагога, а саме: опанування міцними знаннями з циклу культурологічних, музикознавчих і психолого-педагогічних дисциплін, тісно пов’язаними з епохою, соціумом, способом життя, суспільно-історичними умовами, творчим середовищем тощо, які становлять базу виконавської культури вчителя-інструменталіста. Висвітлено основні чинники розвитку і вдосконалення виконавської майстерності, що передбачають технології читання нотного тексту з аркуша та ескізне вивчення інструментальних творів на акордеоні. Охарактеризовано поняття «інтонація», що стала предметом дослідження багатьох вчених, музикознавців, композиторів, виконавців, як один з найбільш дієвих способів створення композитором музичного образу, через який проходить весь механізм відтворення змісту та емоційної глибини музичних творів. Наведено приклади «розшифровування» інтонації за виражальними властивостями в процесі інтерпретації твору, коли виконавець стає співавтором композитора, проникаючи у музичний образ через знання стилів, жанрів, виражальних властивостей ладу і його тяжінь, розв’язання інтервалів, акордів, гармонічних послідовностей, багатства образно-виражальних властивостей інтонації в цілому комплексі виконавських засобів.
Посилання
Asafiev B. Muzykalnaia forma kak prozess [Musical form as a process.]. L.: Muzyka, 1971. 366 s.
Vorobkevych T. P. Metodyka vykladannia hry na fortepiano [Methodollogy of piano playing]. pidruchnyk. Lviv: LDMA, 2001. 224 s.
Holdenveyzer O. Rozdumy pro muzyku, vykonavske mystetstvo ta fortepiannu pedahohiku [Reflections on music, performing arts and piano pedagogy.]. Muzychna pedahohika ta vykonavstvo: zbirnyk statei.Vyp. 3 / uporyad. P. F. Serotyuk; za zah. red prof. A. A. Semeshko. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 2009. S. 29–36.
Hofman I. Fortepiannaya ihra. Otvety na voprosy o fortepiannoy ihre [Piano playing. Answers to questions about piano playing]. M.: Muzhiz, 1961. 188 s.
Lyudkevych S. Dvi problemy rozvytku zvukozobrazhalnosti [Two problems of sound imaging development]. Doslidzhennya, statti, rezenzii, vystupy. K.: Muzychna Ukraina, 1976. S. 19–106.
Semeshko A. Vykonavska maysternist bayanista. Metodychni osnovy: [Performing skills of the accordionist. Methodical bases:] navch. Posibnyk. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 2009. 144 s.
Sikhra A. Muzykovedenie I novye metody nauchnoho analiza [Musicology and new methods of scientific analysis]. Intonaziia i muzykalnyi obraz. M.: Muzyka, 1965. S. 9–4.
Stelmashchuk Z. M. Instrumentalna pidhotovka yak skladova formuvannia pedahohichnoi kultury maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva v prozesi kredytno-transvernoi systemy navchannia [Instrumental training as a component of the formation of pedagogical culture of the future teacher of music in the process of credit-transfer system of education. Formation of professional culture of a teacher in the context of Ukraine's integration into the European educational space]. Formuvannia profesiynoi kultury vchytelia v konteksti intehrazii Ukrainy v Yevropeiskyi osvitnii prostir. Materialy rehion. nauk.-prakt. seminaru / za red. prof. H. V. Tereshchuka. Ternopil: Vyd-vo TNPU im. V. Hnatiuka, 2007. S. 75–77.
Teplov B. M. Problemy individualnykh razlichii [Problems of individual differences]. Izbrannye raboty. M.: Izd-vo APN RSFSR, 1961. 536 s.
Tkachenko H. Dyryhenska interpretaziia opernoho spektakliu [Conductor’s interpretation of an opera performance]. Pytannia dyryhenskoi maysternosti. K.: Muzychna Ukraina, 1989. S. 120–143.
Tolba V. Problemy vykonavstva [Problems of performance]. Pytannia dyryhenskoi maysternosti. K.: Muzychna Ukraina, 1980. S. 78–10.
Zypin H. Razvitie uchashchehosya fortepiannoho klassa: formy i metody [Development of the student of a piano class: forms and methods]. Vopros ymuzykalnoi pedahohiky. Vyp. 1. M.: Muzyka, 1979. S. 51–52.
Shuman R. Zhiznennye pravila dlia muzykantov [Life rules for musicians]. Izbrannye stati o muzyke. M.: Muzhiz, 1956. 400 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).