ВИКОНАВСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ АКОРДЕОНІСТА В КОНТЕКСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МУЗИКАНТА-ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • ЗІНОВІЙ СТЕЛЬМАЩУК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9133-2876

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.18

Ключові слова:

виконавська майстерність, акордеоніст, репертуар, інтонація, інтерпретація

Анотація

Акцентовано увагу на важливості підготовки музиканта-педагога, підвищення якості його навчання шляхом досягнення необхідних компетенцій, однією з яких є інструментально-виконавська майстерність. Проаналізовано базові умови, які впливають на розвиток виконавської майстерності майбутнього педагога, а саме: опанування міцними знаннями з циклу культурологічних, музикознавчих і психолого-педагогічних дисциплін, тісно пов’язаними з епохою, соціумом, способом життя, суспільно-історичними умовами, творчим середовищем тощо, які становлять базу виконавської культури вчителя-інструменталіста. Висвітлено основні чинники розвитку і вдосконалення виконавської майстерності, що передбачають технології читання нотного тексту з аркуша та ескізне вивчення інструментальних творів на акордеоні. Охарактеризовано поняття «інтонація», що стала предметом дослідження багатьох вчених, музикознавців, композиторів, виконавців, як один з найбільш дієвих способів створення композитором музичного образу, через який проходить весь механізм відтворення змісту та емоційної глибини музичних творів. Наведено приклади «розшифровування» інтонації за виражальними властивостями в процесі інтерпретації твору, коли виконавець стає співавтором композитора, проникаючи у музичний образ через знання стилів, жанрів, виражальних властивостей ладу і його тяжінь, розв’язання інтервалів, акордів, гармонічних послідовностей, багатства образно-виражальних властивостей інтонації в цілому комплексі виконавських засобів.

Біографія автора

ЗІНОВІЙ СТЕЛЬМАЩУК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Asafiev B. Muzykalnaia forma kak prozess [Musical form as a process.]. L.: Muzyka, 1971. 366 s.

Vorobkevych T. P. Metodyka vykladannia hry na fortepiano [Methodollogy of piano playing]. pidruchnyk. Lviv: LDMA, 2001. 224 s.

Holdenveyzer O. Rozdumy pro muzyku, vykonavske mystetstvo ta fortepiannu pedahohiku [Reflections on music, performing arts and piano pedagogy.]. Muzychna pedahohika ta vykonavstvo: zbirnyk statei.Vyp. 3 / uporyad. P. F. Serotyuk; za zah. red prof. A. A. Semeshko. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 2009. S. 29–36.

Hofman I. Fortepiannaya ihra. Otvety na voprosy o fortepiannoy ihre [Piano playing. Answers to questions about piano playing]. M.: Muzhiz, 1961. 188 s.

Lyudkevych S. Dvi problemy rozvytku zvukozobrazhalnosti [Two problems of sound imaging development]. Doslidzhennya, statti, rezenzii, vystupy. K.: Muzychna Ukraina, 1976. S. 19–106.

Semeshko A. Vykonavska maysternist bayanista. Metodychni osnovy: [Performing skills of the accordionist. Methodical bases:] navch. Posibnyk. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 2009. 144 s.

Sikhra A. Muzykovedenie I novye metody nauchnoho analiza [Musicology and new methods of scientific analysis]. Intonaziia i muzykalnyi obraz. M.: Muzyka, 1965. S. 9–4.

Stelmashchuk Z. M. Instrumentalna pidhotovka yak skladova formuvannia pedahohichnoi kultury maybutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva v prozesi kredytno-transvernoi systemy navchannia [Instrumental training as a component of the formation of pedagogical culture of the future teacher of music in the process of credit-transfer system of education. Formation of professional culture of a teacher in the context of Ukraine's integration into the European educational space]. Formuvannia profesiynoi kultury vchytelia v konteksti intehrazii Ukrainy v Yevropeiskyi osvitnii prostir. Materialy rehion. nauk.-prakt. seminaru / za red. prof. H. V. Tereshchuka. Ternopil: Vyd-vo TNPU im. V. Hnatiuka, 2007. S. 75–77.

Teplov B. M. Problemy individualnykh razlichii [Problems of individual differences]. Izbrannye raboty. M.: Izd-vo APN RSFSR, 1961. 536 s.

Tkachenko H. Dyryhenska interpretaziia opernoho spektakliu [Conductor’s interpretation of an opera performance]. Pytannia dyryhenskoi maysternosti. K.: Muzychna Ukraina, 1989. S. 120–143.

Tolba V. Problemy vykonavstva [Problems of performance]. Pytannia dyryhenskoi maysternosti. K.: Muzychna Ukraina, 1980. S. 78–10.

Zypin H. Razvitie uchashchehosya fortepiannoho klassa: formy i metody [Development of the student of a piano class: forms and methods]. Vopros ymuzykalnoi pedahohiky. Vyp. 1. M.: Muzyka, 1979. S. 51–52.

Shuman R. Zhiznennye pravila dlia muzykantov [Life rules for musicians]. Izbrannye stati o muzyke. M.: Muzhiz, 1956. 400 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22