ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТИВНОГО КУРСА «ОСНОВЫ ИНФОРМАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ» В ОПП ПОДГОТОВКИ БАКАЛАВРОВ «СРЕДНЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК И ЛИТЕРАТУРА)»
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.25Ключові слова:
інформаційна культура, елективний курс, професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов.Анотація
Розглянуто проблему інформаційної культури майбутнього вчителя, а також пошуку й апробації ефективних шляхів її формування, що особливо актуально у контексті прагнень інтеграції української освіти до європейського освітнього простору. Ефективним засобом формування інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов визначено розроблений автором елективний курс “Основи інформаційної культури”. У вказаному курсі відображено зміст, форми і методи реалізації авторської технології формування інформаційної культури. Він входить до переліку компонент освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів «Середня освіта (Англійська мова і література)» у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. Визначено програмні результати і компетентності, формування яких, разом з іншими компонентами вказаної освітньо-професійної програми, забезпечує вивчення дисципліни. Проаналізовано й узагальнено досвід викладання курсу для формування основ інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов та окреслено перспективи його використання у майбутніх освітньо-професійних програмах підготовки здобувачів вищої освіти. Наведено приклад тест-анкети як елемента діагностики рівня сформованості інформаційної культури студента, аналізуються перші навчальні, робочі програми, тематичне наповнення, зміни у програмах впродовж часу викладання дисципліни. Представлено спецкурс в умовах сьогодення, його роль у професійній підготовці майбутніх учителів іноземних мов.
Посилання
Klymenko A. Pedagogichnyi zmist roboty suchasnogo vchytelia inozemnoi movy v merezhi Internet [Pedagogical content of modern foreign language teacher’s work on the Internet]. Foreign Languages in Educational Institutions. Kyiv, 2007. Vol. 1. P. 63–69.
Klymenko A. O. Problema informatsiynoi kultury v ukrainskii pedagogichnii nautsi. [The problem of Information Culture in the Ukrainian pedagogical science] Modern information technologies and innovative teaching methods in specialists’ training: methodology, theory, experience, issues. Collection of scientific papers. Kyiv-Vinnytsia, 2013. Vol. 36. P. 78–83.
Klymenko A. O. Formuvannia informatsiynoi kultury maybutnikh pedagogiv u navchalnii diyalnosti. [Formation of the information culture of intending teachers in study process]: Scientific thesis for the Degree of the Candidate of Pedagogical Sciences in the specialty 13.00.04. Ternopil, 2010. 229 p.
Klymenko A., Zadorozhna I., Quam P. Hybrid Courses in a Foreign Language and Culture for Philology Students. ITLT. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 3 (71). P. 169–182. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2811
Vykhrushch A., Hnatyshyn I., Klymenko A., Medynska O., Synorub H., Horpinich T. Development of Information Culture of students of Humanitarian Specialities ITLT. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 4 (72). – P. 152– 167. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2922
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).