ДИСТАНЦІЙНЕ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ XIX СТОЛІТТЯ» В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ: ДОСВІД ВИКЛАДАЧІВ

Автор(и)

  • НАТАЛІЯ ГРИЦАК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • ГАЛИНА ДЕРКАЧ Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • НАТАЛІЯ КУЧМА Тернопільський національний університет педагогічний імені Володимира Гнатюка
  • ОКСАНА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.24

Анотація

Розглянуто специфіку навчального процесу в умовах дистанційного навчання. Презентовано досвід вивчення зарубіжної літератури ХІХ століття на факультеті філології і журналістики Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в умовах пандемії. Показано, що в умовах карантинних обмежень дистанційне навчання є найбільш прийнятною і продуктивною формою навчання. Доведено, що ефективність дистанційного навчання підвищується з використанням електронного курсу на платформі Moodle. Розкрита специфіка структуризації електронного курсу «Історія зарубіжної літератури ХІХ століття», що враховує особливість профілю фахової підготовки студента-філолога. Обґрунтовано, що студент покоління Z обирає творчий, нетиповий, чітко структурований навчальний матеріал, що мотивує учнів до самостійного навчання, активізує інтелектуальний потенціал студентів, формує вміння нетипового підходу до аналізу літературно-художніх явищ, розвиває критичне мислення та інформаційну компетентність майбутнього вчителя-філолога. Показано методи використання таких інструментів, як мережеві зв'язки, онлайн-освітні платформи, медіаресурси в навчальному процесі. Охарактеризовано специфічні види роботи: заповнення он-лайн словника літературознавчих термінів, виконання індивідуального науково-дослідного завдання у формі творчої роботи; написання підсумкової контрольної роботи у формі есе, проведення лекції – «літературні батли». Дослідження показало, що в умовах пандемії Ковід-19 обидві групи зацікавлених сторін – студенти-філологи і викладачі – отримали користь від використання курсу «Історія зарубіжної літератури XIX століття» через використання цифрової онлайн платформи Moodle.

Біографії авторів

НАТАЛІЯ ГРИЦАК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат філологічних наук, доцент

ГАЛИНА ДЕРКАЧ, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат філологічних наук, викладач

НАТАЛІЯ КУЧМА, Тернопільський національний університет педагогічний імені Володимира Гнатюка

кандидат філологічних наук, доцент

ОКСАНА, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

PhD, Professor

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07