МОДЕЛІ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ SТЕМ-ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Автор(и)

  • ОЛЬГА БАРНА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-2954-9692
  • ОЛЕНА КУЗЬМІНСЬКА Національний університет біоресурсів і природокористування України

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.27

Анотація

Вказано, що розвиток та вдосконалення людських навичок і можливостей через освіту є ключовими рушіями соціально-економічного, суспільного успіху та особистого добробуту. Актуалізовано потребу підготовки майбутніх STEM-фахівців у закладах вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано поняттєвий апарат і нормативне забезпечення реалізації STEM-освіти в Україні. Схарактеризовано особливості навчання STEM-дисциплін, пов’язаних із необхідністю використання обладнання та спеціалізованого програмного забезпечення. Здійснено огляд підходів та наведено приклади реалізації навчання STEM-дисциплін за моделлю традиційного, змішаного та дистанційного навчання у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (далі – ТНПУ). Обґрунтовано потребу модифікації існуючих моделей навчання STEM-дисциплін для реалізації якісної освіти в умовах COVID-19. Наведено приклади ресурсного забезпечення STEM-освіти в університетах Великої Британії, Іспанії та України. Розроблено модель поведінки викладачів STEM-дисциплін за умов невизначеності щодо моделі організації навчання. Відзначено, що пропонована модель може слугувати основою для здійснення аналізу потреб і можливостей ЗВО щодо реалізації ефективного навчання STEM-дисциплін в умовах невизначеності, зокрема, спричинених COVID-19, витрат та альтернативних способів організації освітнього процесу.

Біографія автора

ОЛЕНА КУЗЬМІНСЬКА, Національний університет біоресурсів і природокористування України

доктор педагогічних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07