МОДЕЛІ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ SТЕМ-ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Автор(и)

  • ОЛЕНА КУЗЬМІНСЬКА Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.27

Ключові слова:

вища освіта, STEM-освіта, онлайн-ресурси, моделі навчання, COVID-19, моделювання.

Анотація

Вказано, що розвиток та вдосконалення людських навичок і можливостей через освіту є ключовими рушіями соціально-економічного, суспільного успіху та особистого добробуту. Актуалізовано потребу підготовки майбутніх STEM-фахівців у закладах вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано поняттєвий апарат і нормативне забезпечення реалізації STEM-освіти в Україні. Схарактеризовано особливості навчання STEM-дисциплін, пов’язаних із необхідністю використання обладнання та спеціалізованого програмного забезпечення. Здійснено огляд підходів та наведено приклади реалізації навчання STEM-дисциплін за моделлю традиційного, змішаного та дистанційного навчання у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (далі – ТНПУ). Обґрунтовано потребу модифікації існуючих моделей навчання STEM-дисциплін для реалізації якісної освіти в умовах COVID-19. Наведено приклади ресурсного забезпечення STEM-освіти в університетах Великої Британії, Іспанії та України. Розроблено модель поведінки викладачів STEM-дисциплін за умов невизначеності щодо моделі організації навчання. Відзначено, що пропонована модель може слугувати основою для здійснення аналізу потреб і можливостей ЗВО щодо реалізації ефективного навчання STEM-дисциплін в умовах невизначеності, зокрема, спричинених COVID-19, витрат та альтернативних способів організації освітнього процесу.

Біографія автора

ОЛЕНА КУЗЬМІНСЬКА, Національний університет біоресурсів і природокористування України

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Barna O. V., Balyk N. R. Vprovadzhennia STEM-osvity u navchalnykh zakladakh: etapy ta modeli [Introduction Of Stem-Education In Educational Institutions: Stages And Models]. STEM-osvita ta shliakhy yii vprovadzhennia v navchalno-vykhovnyi protses: zbirnyk materialiv I rehionalnoi naukovo-praktychnoi vebkonferentsii, m. Ternopil: TOKIPPO. Ternopil, 2017. S. 3–8. Retrieved from: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/4559

Barna O. V., Kuzminska O. H. Vyznachennia hotovnosti zakladu vyshchoi osvity do tsyfrovoi transformatsii [Determining The Readiness Of Universities For Digital Transformation]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy: materialy IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii, m. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka. Ternopil, 2020. S. 92–94. Retrieved from: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15374

Kuzminska O. H. Perevernute navchannia: praktychnyi aspekt [Inverted Learning: A Practical Aspect]. Informatsiini tekhnolohii v osviti. 2016. №. 1 (26). S. 86–98.

Kuzminska O. H., Nanaieva T. V. Osvitnia polityka ta informatsiini tekhnolohii: yak dosiahty systemnoho efektu? [Achievement Of Policy And Information Technologies: How To Reach The System Effect?] Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2016. №. 52. Vyp. 2. S. 121–132.

Morze N. V., Nanaieva T. V., Omelchenko N. O. STEM v osviti [STEM In Education]: navch. posibnyk. K.: ACCORD GROUP, 2018. 114 c.

Slipukhina I. A., Chernetskyi I. S. Doslidnytska diialnist studentiv u konteksti vykorystannia naukovoho y inzhenernoho metodiv [Slipukhina I. A., Chernetskyi I. S. Research Activities Of Students In The Context Of The Use Of Scientific And Engineering Methods]. Vyshcha osvita Ukrainy: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys. № 3. Dodatok 1: Intehratsiia vyshchoi osvity i nauky. Kyiv, 2015. S.216-225.

Ctryzhak O. Ye., Slipukhina I. A., Polisun N. I., Chernetskyi I. S. STEM-osvita: osnovni definitsii [Ctryzhak O. Ye., Slipukhina I. A., Polisun N. I., Chernetskyi I. S. STEM Education: Basic Definitions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2017. T. 62, № 6. S. 16–33.

Cheung, W. S., & Hew, K. F. (2011). Design and evaluation of two blended learning approaches: Lessons learned. Australasian Journal of Educational Technology, 27 (8). Retrieved from: https://doi.org/10.14742/ajet.896

Haesen, S., & Van de Put, E. (2018 September). STEAM Education in Europe: A Comparative Analysis Report. EuroSTEAM. 82 p. ISBN 9789090311968. Retrieved from: https://www.stemnetwork.eu/wp-content/uploads/sites/14/2020/09/STEM-Education-in-Europe-a-Comparative-Analysis-Report-Erasmus.pdf

John Spencer (2020) 5 Models for Making the Most Out of Hybrid Learning. Retrieved from: https://spencerauthor.com/5-hybrid-models/

Ozadowicz Andrzej. Modified Blended Learning in Engineering Higher Education during the COVID-19 Lockdown – Building Automation Courses Case Study. Education Sciences, vol. 10, no. 10, 2020, p. 1af. Retrieved from: https://www.mdpi.com/2227-7102/10/10/292/htm

QAA, The Impact of Good Practice in Digital Delivery on Student Engagement, Progression and Achievement. www.qaa.ac.uk/docs/qaa/guidance/the-impact-of-good-practice-in-digital-delivery-on-student-engagement-progression-and-achievement.pdf

Ricardo Tellez Teaching Robotics to University Students from Home. Retrieved from: https://www.theconstructsim.com/teaching-robotics-from-home/

Strutynska, O., & Umryk, M. (2019). Learning StartUps as Project Based Approach in STEM Education. E. Smyrnova-Trybulska (ed.). E-learning and STEM Education «E-learning». Vol. 11. pp. 529-555. Katowice-Cieszyn: Studio Noa for University of Silesia. ISSN: 2451-3644 (print edition). Retrieved from: https://us.edu.pl/wydzial/wsne/wp-content/uploads/sites/20/2020/01/Elearning-11.pdf

The Future of Jobs Report 2020. World Economic Forum Retrieved from: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf

Yeping Li, Ke Wang, Yu Xiao, Jeffrey E Froyd (2020). Research and trends in STEM education: a systematic review of journal publications. International Journal of STEM Education. Retrieved from: 10.1186/s40594-020-00207-6

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22

Як цитувати

БАРНА, О., & КУЗЬМІНСЬКА, О. (2021). МОДЕЛІ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ SТЕМ-ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 224–232. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.27