ВЕКТОРИЗАЦІЯ КАРТ СІЛЬСЬКИХ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ У ПІДГОТОВЦІ ЛОГІСТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ГЕОІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • ЯРОСЛАВ ЗАМОРА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6470-8233
  • НАЗАР БУРЕГА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7541-633X
  • АНДРІЙ ЛІННІК відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3973-3733

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.10

Ключові слова:

логіст, геоінформаційні технології, лабораторна робота, векторизація, карта, населений пункт.

Анотація

Розглянуто традиційну сферу застосування геоінформаційних систем – логістику та використання геоінформаційних технологій у процесі підготовки майбутніх логістів на основі запропонованої методики проведення лабораторного заняття із використанням векторизації карти сільського населеного пункту. Показано, що геоінформаційні технології дозволяють представляти статистичну інформацію на картах і дають інструментарій обробки просторової статистичної інформації з урахуванням її якісних і кількісних властивостей. Визначено причини ефективності механізму вирішення логістичної задачі, розглянуто деякі поширені способи оптимізації логістичної діяльності на основі географічного підходу та встановлено напрямки її оптимізації. Висвітлено основні професійно необхідні завдання, що становлять цінну частину картографічної грамотності майбутніх професіоналів у сфері логістики. У зв’язку з пріоритетністю розвитку та деталізації карт міських населених пунктів виявлено применшення уваги до сільських місцевостей та віддалених регіонів, що в деякою мірою створює незручності при проєктуванні транспортних маршрутів до необхідних точок локацій. Запропоновано послідовність виконання лабораторної роботи з векторизації обраної частини карти сільського населеного пункту, де, зіставляючи її з режимами «Супутник» і «Карта» та дотримуючись обраного фіксованого масштабу, наносяться додаткові графічні підказки. Така робота виконується при підготовці фахівців спеціальності 015.38 Професійна Освіта (Транспорт) у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (ТНПУ).

Біографії авторів

ЯРОСЛАВ ЗАМОРА, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат технічних наук, доцент

АНДРІЙ ЛІННІК, відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут»

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Bykov V. Yu. Innovative tools and promising areas of informatization of education. ICT in modern education: experience, problems, prospects. III between the people. scientific-practical conferentsia. Lviv: LSU BJD, 2012. Part 1. P. 14–26.

Grishchenko S. M., Morkun V. S., Semerikov S. O. The use of geoinformation technologies in the training of G-85 mining engineer: monograph. Kryvyi Rih: Publishing Center of KNU, 2015. 279 p.

Zamora Ya. P., Burega N. V. Working program «Geoinformation technologies of transport management» for students in the direction of training 015.38 “Professional education. Transport”. Ternopil: TNPU named after Volodymyr Hnatyuk, 2020. 14 p.

Lakhotska E. Ya. Basics of cartography. Textbook for full-time and part-time students majoring in 193 «Geodesy and Land Management» educational qualification level, bachelor and junior specialist. Uzhhorod: UzhNU, 2017. 79 p.

Galton A. Spatial and temporal knowledge representation. Earth Science Informatics II. September 2009. Vol. 2. Issue 3. P. 169–187.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22