РЕАЛІЗАЦІЯ МОТИВАЦІЙНОЇ ФУНКЦІЇ У ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • НАДІЯ ВАСИЛЬКІВСЬКА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-3372-7682

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.19

Анотація

Обґрунтовано актуальність проблеми створення підручника нового покоління, реалізації у підручниках для початкової школи мотиваційної функції. Охарактеризовано мотиваційну функцію навчальної книги як провідну. Здійснено аналіз останніх публікацій за темою дослідження. Відзначено важливість методики аналізу підручника для посилення його мотиваційного забезпечення. Охарактеризовано технологію репрезентації мотиваційного компонента у підручнику з української мови для 3 класу. Методику аналізу підручника здійснено з огляду на складові мотиваційного компонента підручників для початкової школи: емоціогенність змісту навчального матеріалу, способи його дидактичної організації, дизайн навчальної книги. Зміст навчального матеріалу підручника проаналізовано з урахуванням пізнавальних інтересів учнів та забезпечення змістових характеристик матеріалу. Проаналізовано такі аспекти, як емоціогенність змісту навчального матеріалу, способи дидактичної організації навчального матеріалу, дизайн підручника. При аналізі способів дидактичної організації навчального матеріалу взято до уваги наявність практичних робіт, дидактичних ігор, завдань, які передбачають емоційно-оцінну діяльність, розвивальних засобів, інтерактивних методів навчання, спосіб викладу матеріалу. Дизайн підручника проаналізовано з огляду на дотримання гігієнічних вимог, естетичних та дидактичних критеріїв художнього оформлення. Відзначено, що дослідження сприяло виявленню нових перспективних проблем, що заслуговують спеціального вивчення, зокрема проблеми використання емоційно-художнього матеріалу в підручниках.

Біографія автора

НАДІЯ ВАСИЛЬКІВСЬКА, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07